Ponnyn kastar sig ut

Sv: Ponnyn kastar sig ut

Ditt första stycke tyder på att du är en ärlig öppen NHare :D

Att Planka med t ex mig tyder på att man inte är helt insnöad.....och det är INTE jag heller....jag anammar säkerligen mycket NH, utan att jag tänker på det, utan jag plockar det ena här och det andra där för att få vardagen med hästarna att funka....jag kan t om ge hästar en hurring när det "behövs"...och dom som aldrig har hanterat unghingstar med "bästivärldenattityd" skall inget komma o säga....ibland måste man faktiskt ta i med hårdhandskarna och deklarera sin ställning den vägen...MEN....dom har aldrig NÅGONSIN skyggat för mig...dom VET varför dom får en hårdare tillrättaviselse......låter man dom hållas...så blir dom farliga tillslut.
En del hingstar behöver man aldrig tillrättavisa, andra glömmer fort :angel:

Mig kan du skoja med så mycket du vill :D, och jag vet som du att man blir aldrig fullärd.... alltid är det NÅN som chockar en med ett beteende man inte förväntar sig....idag när jag ledde ut 2 samtidigt...den ena är lite skvätten...låg en 40 liters tunna på gården som hunden dragit fram....han skyggade för den och jag skulle skämta aprillo och sparkade till den...och han FLÖG upp i luften och gjorde en sån där capriole eller vad det heter :rofl:

Jag BRUKAR provocera fram såna beteenden spontant om det finns läge....han hoppade till...sen var det bra...
Men ett sånt skutt har jag inte sett att dom gjort förut :rofl:

....fast jag är ganska insnöad faktiskt... och njuter av det! (Varm choklad och smörgås och livet leker för de insnöade - mera mjölk och mat får man via skorstenen...)

...är Camilla lite trött nu kanske.... :D

Undrar förresten vart Jessie som startade tråden tog vägen...avskräckt?
:eek:

roslagen skrev:
Som uppväxt i travstall måste jag bara tillägga att problemet med lastning oftast är en såkallad ridhästfason, på travet gör alla i stort sett som Martha gör ( även jag ) lastar in och åker iväg, helt enkelt.

Glöm det, jag lastar mina ft hästar på det viset oxå, en i var han och skickar in först den ena och sen den andra, har aldrig varit något problem hittils och har aldrig behövt träna på det heller utan det är helt enkelt ett måste för mig som åker på träningar och tävlingar väldigt mycket och oftast åker ensam.

B-T skrev:
Glöm det, jag lastar mina ft hästar på det viset oxå, en i var han och skickar in först den ena och sen den andra, har aldrig varit något problem hittils och har aldrig behövt träna på det heller utan det är helt enkelt ett måste för mig som åker på träningar och tävlingar väldigt mycket och oftast åker ensam.

Där har vi ytterligare ett bevis på att som man tänker ...så blir det :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästhantering Jag har två frågor: 1) Det ena gäller tips på hur jag för ponny syr sluta skrapa transporten. (Läs nedan) 2) Någon som provat First...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: mackan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta isåfall :) Dottern har precis fått sin första egna tävlingsponny, hon satsar...
Svar
7
· Visningar
3 209
Senast: Muninna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama