Å andra sidan låter det som att även ”du själv som barn haft situation på ridskolan som färgat dig”?@Mabuse det låter som du själv som barn haft situation på ridskolan som färgat dig och som verkligen inte varit en bra/sund/trevlig upplevelse.
Jag har inte alls samma erfarenhet . Jag minns min tid på ridskolan som 5 åring än idag, Pappa fanns bara i bakgrunden/nära hela tiden, utöver det sköttes lektionerna av instruktör och som ledare på lektionerna och även som hjälp vid sadling osv i stallet - inför lektionen men även efter hade vi hjälp av äldre tjejer som var i gissar jag 11-13-års åldern. Jag kommer än idag ihåg tjejen som hjälpte och ledde mig - 40 år senare - hon hette Marit och jag var så trygg med henne och såg upp till henne
Den Ridskolan såg till att i största möjliga mån ha samma tjejer till de minsta barnen i en viss grupp tex ”barngruppen på söndagar kl xx”. Jag tror inte de på något sätt var unika.
Vi är väl alla färgade av våra erfarenheter, tänker jag. Men jag vänder mig mot slutsatsen att ”förr, på min tid, då var det bra, men ungdomen nuförtiden, ojojoj.” Att allting var bättre förr.