Ponnyhingstpremiering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pezon
  • Startdatum Startdatum
P

pezon

Är det någon som känner till några ponnyhingstar som skall visas på
Grevagården i början av April. Jag är främst intresserad av Newforest och Ridponnyhingstar.

Sv: Ponnyhingstpremiering

...och jag en annan...

min 2-åring får allt vänta lite till innan jag visar :cool:
man vill ju ha bra poäng, inte bara poäng.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ingen 2-åring att visa, :p min är 3 år. Och vi hoppade över att visa honom förra året, just för att kunna få bättre poäng..

Jag kommer att visa min NF-hingst Dimmans Eros f-98 e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Dimmans Elmia RNF 2092 ue.Silverlea Buckskin RNF 96 uu.Miss Ellie RNF 1560 - e.Burma Wilton RNF 59 - Dawn of Spring RNF 18 - Brookside David 2475 NPS.

Ytterligare några äldre hingstar kommer att visas, bl a en hingst som är gdk i Danmark, och ett par hingstar som visats tidigare i Sverige. Har sämre koll på de yngre hingstarna, men via ryktesvägen har jag hört att det är flera uppfödare som har 3-åringar att visa. Anmälningstiden har ju inte gått ut än... :D

Hlsn Helena

Lycka till med Eros. Jag såg honom honom på bruksprovet 2003. Håller tummarna för er denna gången.

Ärtan får också vänta då hans ena kula åker jojo upp och ner just nu. Hur kul är det att komma med en hingst som kanske har kulan uppe för dagen :(
Funerar på att visa sekt B hingsten men det brådskar inte för honom heller då jag har annan sekt B hingst på station i sommar. Bättre med bra poäng än sämre poäng och hinner de växa på sig lite till tills i höst eller nästa vår så är det bara bra.

Tack så mycket! Det skall verkligen bli spännande att höra vad de tycker om honom i år... :D Jag ger mig inte riktigt än när det gäller honom... :smirk:

Hlsn Helena

Dilli_Blue skrev:
Jag har ingen 2-åring att visa, :p min är 3 år. Och vi hoppade över att visa honom förra året, just för att kunna få bättre poäng..

Det var inget påhopp på dig, jag pratade ur egen synvinkel. Jag har en äldre och en yngre. Den äldre skall visas för att få förlängt tillstånd, men den yngre får vänta. Dom är aldrig vackra i april därför väntar jag med den yngre till hösten antagligen. :d

bara nyfiken, vad har han för färg? Jag har blivit svag för Färgat...

Är du säker på att det blir någon höstpremiering iår?? :idea:
Jag har tänkt visa min nya welsh import Cynorian Misty Prince, just nu 1,5 dm högre bak än fram, hoppas att han hinner jämna till sig :eek:

Jag hoppas verkligen det!!
Men reglerna har ju stuvats om huxflux nu inför årskiftet utan en minsta antydan till det innan så vem vet... :confused:

nuförtiden så ska ju tydligen de redan godkända hingstarna få tillstånd på livstid, då generalmönstringar tagits bort, men om det innebär även "G tom xxxx" framgår ingenstans. Jag vill ju inte åka på premiering om det inte behövs. :crazy:
Har sett din Prince på hemsidan, kan nog bli fin när han är färdig, han har ju trevliga linjer! :idea:

kanske ses till hösten om det blir något. Det blir nog en mindre Buke-träff då misstänker jag :D

Jag har ponnyhingstar som ska visas, Ridponnyer o Welsh B

Hej Haly, Vet du om man kan visa en 2 årig welsh B på våren?

Det ska gå alldeles utmärkt, det! Enligt vad som står på swf´s uppdaterade sida under rasvisa krav".

Oj då har jag 4 hingstar till vårens premieringar! Det blir jobbigt! Vilka kommer mer till Ridponnyer o Welsh! Vi kanske kan äta en trevlig middag på kvällen ???

Vilka ponnyhingstar är det som du skall visa? Jag antar att Dancer är den ena.

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 160
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 642
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 947
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross