Ponnygalopp?

E

evelinaz

Hej!
Jag undrar vad som krävs/vad man måste göra för att få starta i ponnygalopp.
Jag har förstått att man måste vara medlem i en ponnygaloppklubb, men vilken ska jag välja och e det bara att klampa in och bli medlem?
Har egen ponny...
Tacksam för svar!/ Evelina

Sv: Ponnygalopp?

evelinaz skrev:
Hej!
Jag undrar vad som krävs/vad man måste göra för att få starta i ponnygalopp.
Jag har förstått att man måste vara medlem i en ponnygaloppklubb, men vilken ska jag välja och e det bara att klampa in och bli medlem?
Har egen ponny...
Tacksam för svar!/ Evelina

Det är väl egentligen inte så mycket som krävs.. i sverige används många olika ponnyer till ponnygalopp, inte bara de som är jäteejättesnabba..

Man behöver inte ha någon galoppsadel eller så, åtminstone inte de första gångerna, fast det är väl ganska många som har det iallfall..

Det som behövs är en vanlig licens och ett grönt kort..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: miumiu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 101
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar