Ponnyfråga ?

indian-charlie

Trådstartare
Min dotter (13 år) köpte sin första egna ponny i höstas och han är 19 år, jättego :love: kärlek vid första ögonkastet...Men nu undrar jag om ngn har erfarenhet om tjafs i stallet(mellan ett gäng 13 åriga tjejer). Det disskuteras om vad man kan o inte kan göra med en ponny på 19..Min dotter rider sin ponny 6 dagar i veckan och alltid på underbara skogsvägar, e det fel ? hon har inga planer på att tävla eller så utan vill bara ha en snäll o go ponny att sköta om och att rida på fritiden.. för mig låter detta underbart eller ??:rofl:

Sv: Ponnyfråga ?

Hon kan göra allt som ponnyn klarar 19 år är inte så lastgammalt på en ponny.Det brukar bli tjafs mellan unga tjejer de kan ju allt och vet bäst me om man resonerar lite med dom brukar de inse att de kan ha fel ibland.Låt din dotter rida sin ponny 6 dagar/veckan det är väl bra om han hålls igång sen ska väl ingen häst oavsett ålder gå stenhårt varje dag men så fattade jag att det inte var.

Blir det för mycket tjafs och vanligt prat inte funkar så ha ett möte med föräldrarna, eller låt den som äger stallet styra upp det. Det är ju onödigt att de ska bråka, speciellt som tjejer i den åldern kan vara riktigt elaka om det vill sig illa, bättre att ta tag i det innan det går så långt.

Tro mig, det är alltid tjafs bland yngre i stall ;)
Själv är jag 14, och tycker att man kan göra i princip allt med en nittonårig ponny. Jag ser inte det som gammalt.
Mitt förslag är att du pratar med 13-åringarna om vad man kan och inte kan göra med en nittonårig ponny, det hade fått tyst på mig i alla fall :rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 072
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag har en 12 årig dotter (13 i höst) som fick sin första ponny i augusti förra året. Vi har ponnyn inackorderad på bilavstånd. Hittills...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 690
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar