Ponnyfälttävlan och Haflinger

Ninnie

Trådstartare
Hur vanligt är det med Haflinger inom ponnyfälttävlan ? Finns det någon aktiv just nu ?
Finns det något som talar emot haflingern som fälttävlandsponny ?

Sv: Ponnyfälttävlan och Haflinger

Hej!
Min syster tävlar fälttävlan med våran haflinger! C-ponny och har varit med på SM och haflinger-EM. Både häst och ryttare älskar det.
Nästa år blir deras sista, sedan får vi försöka hitta någon som vill ta över tävlandet med honom efter det.
Dressyren är det som dom har svårast med, eftersom han är så otålig av sej.
Vanligt med haflinger inom fälttävlan tror jag inte, men dom har faktiskt tävlat mot ett annat haflingerekipage en gång.

Ninnie skrev:
Hur vanligt är det med Haflinger inom ponnyfälttävlan ? Finns det någon aktiv just nu ?
Finns det något som talar emot haflingern som fälttävlandsponny ?

Det var en haflinger som var med på vår debutant (ponny) i somras

Vet att det finns en i kat C som startat MsvA. Antar att det är samma som Lillponny pratar om...

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama