Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kunde ju börjat med att lära barnen hur man vanligtvis gör för att släppa hästar i hagen på ett så säkert sätt som möjligt. ställ hästen mot utgången innan du släpper.
Jag har gått på ridskola i 4 år, började när jag var 12 och nu är jag 16. På båda ridskolorna har det varit detsamma "hästen ska göra vad DU vill, och du ska vara envis! Bli arg på hästen! Slå till med spöt!"Men är inte just det ridskoler ska göra, lägga grunden av hästhantering för barnen? Tålamod och Respekt.
Ni som har gått ridskolen, vad fick ni lära er?
Az
Det var ett löjligt svar.
Har man en häst har man också ett ansvar. Jag är medveten om att de är barn, men är man 12 år ska man väl ändå kunna lära sin häst grunderna (eller hur gamla de nu är). Att lära en häst att den inte får springa på/över en är viktigare än allt annat tycker jag.
Om de inte kan hantera hästen får de ta hjälp, vad jag har sett av programmet så är inte Julia där för att hästen har nåt slags problem.
Jag skulle gärna vilja veta om det finns ridskolor som faktiskt lär ut hästkunskap vid sidan av ridning...
Ingen av de 10 talet ridskolor jag varit på har gjort det.
Man kan inte tävla i gymkhana om man inte kan grunden i ridningen eller hästhantering.
Sen är det väl rätt korkat att köpa en häst som är rädd för de redskap som används i gymkhana om man satsar på SM?
Julia ska jag kidnappa och ta med mig hem.
Jag hade gärna sett att efter incidenten, när Julia blir nersprungen av sin häst i hagen, förklarar man hästens beteende, vad som gick snett och hur man hade kunnat undvika detta. Det hade kunnat hända en riktigt allvarlig olycka. Jag tycker att programmet även borde rikta sig till oss som tittar på det, för att upplysa oss om saker. Eller egentligen då ungdomar som följer serien, eftersom jag förmodligen inte räknas till målgrupp
Jag tycker också att ni ska vara försiktiga med vad ni skriver om deltagarna och tänka på att de är barn, som kan ta väldigt illa upp över elaka, plumpa kommentarer.
men det är ju nästintill omöjligt att förhindra en olycka när den redan händer. Det är därför man lär ut förebyggande åtgärder. Det är ju sådant de måste lära sig, inte hur man kastar sig under stakettrådar i 190.
Just när hästen hoppade på henne kan man inte göra nånting såklart.
Sen är det väl rätt korkat att köpa en häst som är rädd för de redskap som används i gymkhana om man satsar på SM?
Julia ska jag kidnappa och ta med mig hem.
Håller med om ditt inlägg till 100%
Aldrig varit spec förtjust i Tobbe Larssons hästhantering och
tycker hela det där programmet bygger på att lyfta fram honom så mycket som möjligt