Ponnyakuten 5

Sv: Ponnyakuten 5

Fast i år tycker jag att det har varit nya och intressanta problem!:) Men visst har det blivit tjatigt vissa år..

I år så har de faktiskt hitta några nya det stämmer. :) Men jag undrar hur många olika typer av problem det finns kvar som går att fixa på 2 veckor, kommer inte på något egentligen.

Det ÄR Sven Wollter som pratar
Vad det gäller upprepningen så är det en slinga som körs. Den filmsekvensen + Wollters röst. Alla ser ju inte Ponnyakuten från första avsnittet, bara vi

Varför måste de lägga in den Sven Wolter-liknande rösten så fort det handlar om tornerspelsträningen? Jag stör mig lite på det..:meh:
SW är projektledarens pappa så jag tror nog att det är han, jag påstår inget men det skulle kunna vara en anledning. ;)
Den rösten funkar iofs bra till ändamålet tycker jag.

Kan det vara att det bara finns en viss mängd av problem som kan lösas på ett par veckor och det börjar bli tjatigt med att det återkommer så många problem (typ lastning, hopprädsla etc)?
Det tror jag är en bidragande orsak - sen gillar ju TV-kanaler att förnya sig rent generellt, både ifråga om program och programledare. Men jag gissar att det är en av orsakerna till att produktionen har kommit att handla mer och mer om gulliga barns lägervecka och snygga naturbilder, och mindre och mindre konkret lärorikt om hästträning... :meh:

På tal om det stör jag mig på att det alltid (inte bara Ponnyakuten men såväl i artiklar/inslag i tidningar/TV) måste anspelas på Vilda Västern i någon form när det är westernridning. Känns så barnsligt och lite förminskande på något sätt.

Förlåt, men är det inte ett barnprogram? Det ska vara roligt och enkelt. Cowboys är ju rätt coolt och det man förknippar med western. "Vilda western" - säger ju en hel del.

Förlåt, men är det inte ett barnprogram? Det ska vara roligt och enkelt. Cowboys är ju rätt coolt och det man förknippar med western. "Vilda western" - säger ju en hel del.

Jo visst är det ett barnprogram och bör vara roligt och enkelt, men "vilda västern" och westernridning är två helt olika saker. Det är synd att man inte visar mer av den seriösa westernridning som förekommer idag och som många faktiskt livnär sig på.

Heja Lisen och Lotta, säger jag. Så mycket vettig information har det nog aldrig förekommit i samma avsnitt nån gång tidigare. :D

KL

Vilket jättebra avsnitt :)! Det var så kul att få höra VARFÖR man ville byta bett på Potter (fast det gjordes väl aldrig sedan?), och det var kul att höra Lisen förklara för Markus varför och hur han skulle rida sin häst :)! Ett sådant toppenavsnitt gör mig lite extra ledsen att detta är sista säsongen...

*kl*

Tyckte träningarna var väldigt vettiga men synd att typ 10 min var sång och musik i slutet.

men hellre sången än fotbollen :D uäk jag håller med tobbe, less på fotbollen det är så trååkigt att kolla på :P

kl

Nämen! Vi fick både se tränarna förklara varför man gör som man gör istället för att klippa träningarna hejvilt. Och vi slapp fotbollen som alla klagar på varje år.

Läser producenterna Buke? :cautious:

'kl'

Man får ju för sig att barnen inte rider för instruktörer hemma. Eller, om de gör det, VAD har de för instruktörer?? Hästarna KAN ju gå fint.

Och tjejen med den vita ponnyn, han verkar ju super-lydig. Varför är hon så rädd?

Ja det är ju det roliga. Hästen är så himla fin och lydig men problemet sitter hon henne.
Men som tränaren sa; om hon bara tror på sig själv kommer hon bli riktigt duktig!
Hade velat se när/om dem bytte bett!

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 813
Senast: supercassie
·
A
Avel Hej. Provade att fråga i fjortråden som fanns här sen tidiagre men fick inga svar så jag provar att skapa en ny tråd. Egentligen är...
2
Svar
33
· Visningar
4 019
Senast: Eligible
·
C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 304
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama