Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag kan inte alls förstå vad vitsen var med att hoppa Dante i det här läget? Varför inte nöja sig med att det funkade (bättre) i skritt, trav och galopp?
Är det f.ö bara jag som ser kopplingen i att hon bromsar (pga obalans i handen) hästen, hästen bromsar på kommando som den SKA, ryttaren är på hästen för att den ska fram (=för att den lyssnar...) DÅ börjar hästen protestera.? Det är vad jag har fått ut av filmsekvenserna jag sett.
Är det f.ö bara jag som ser kopplingen i att hon bromsar (pga obalans i handen) hästen, hästen bromsar på kommando som den SKA, ryttaren är på hästen för att den ska fram (=för att den lyssnar...) DÅ börjar hästen protestera.? Det är vad jag har fått ut av filmsekvenserna jag sett.
kl
Har inte fölt Ponnyakuten men såg Saras ritter i de två senaste delarna och tycker att hon borde rida en mer erfaren häst och lära sig sitta tillbaka, böjda armbågar, inte rycka så i munnen och dessutom lära sig rida mer med säte och övriga kroppen, för det ser ut som att allt detta uträttas via hästens mun och det verkar uppenbarligen som att hästen redan har något som stör i munnen? En erfaren ryttare som har mer kontroll på sin egen ridning och med en mjuk och stadig hand borde rida hästen tills Sara fått hjälp att utvecklas. Vi har ju alla saker i ridningen som behöver korrigeras och Sara behöver få hjälp med lite saker hon också Nu låter jag kanske hård, men hade det varit min häst hon red så hade hon inte fått rida den igen...
Lite lustigt, för det var ett ekipage förra säsongen som liknade Sara och Dante väldigt mycket. Och där fick tjejen hjälp av Jan Brink och hans beridare som red hästen under tiden som hon fick rida en säker häst och bli sitstränad på lina. Begriper inte varför de inte kunde göra samma sak nu också.
Antagligen därför att de redan har gjort det. Spänning och förnyelse gör god tv eller nåt
Lite lustigt, för det var ett ekipage förra säsongen som liknade Sara och Dante väldigt mycket. Och där fick tjejen hjälp av Jan Brink och hans beridare som red hästen under tiden som hon fick rida en säker häst och bli sitstränad på lina. Begriper inte varför de inte kunde göra samma sak nu också.