Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

men alla problem går ju att lösa hemma med tränare. Det är ju inget magiskt över tobbes gård/hästhantering som löser omöjliga problem på en vecka. För att få bra tv och fortsatt förtroende för tobbes metoder måste ju problemen gå att lösa på 2 veckor.
 
Sv: Ponnyakuten 4

knapplån

är så trött på att dom tar med varje år såna som inte vågar hoppa, sånt kan man lösa hemma med tränare, varför visa det på tv gång på gång.

Alla problem går ju lika bra att försöka lösa hemma med tränare, men då blir det ju liksom ingen Ponnyakuten på tv ;)
Alla problem ger kanske en igenkänningsfaktor till olika typer av tittare antar jag.

Jag är väldigt nyfiken på vad som kommer hända med tjejen som inte fick med sig sin ponny. Kommer den senare tro?
 
Sv: Ponnyakuten 4

ja på så sätt. Men dom får gärna visa ngn gång också med det problemet men det känns som det problemet är det största i ponnyakuten varje avsnitt. Massa barn som inte vågar hoppa söker till castingen. Och dom tar alltid med dom, och vad jag fattade det som, två stycken denna gång (?)
 
Sv: Ponnyakuten 4

känns ju rimligt att i programmet spegla "verkligheten" dvs om 1/4 av de som söker har svårigheter i hoppningen, varför inte ha lika stor andel med hoppningsproblem i programmet då? ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Finns så många andra problem man vill se också :)

Dock tycker jag ponnyakuten ska ta upp lite kurser om tillpassning av utrustning. Inte konstigt att många ponnys strular med dessa saker som sitter jätteilla på många av dom. Det borde poängteras i tv tycker jag.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Just det där med tältet tyckte jag var helt bedrövligt. :banghead:
Samla ihop ett gäng ungar som inte känner varann, som kanske aldrig varit hemifrån mer än ett par dar, till en otroligt spännande och spänningsfivande situation, etc. etc. etc.
Och låta de sova i ett tält???? Vilket bara i sig själv ger dålig sömn pga kyla/fukt/värme/trängsel/hårt (ja alla har vi väl provat..?)

Att få sova så gott man kan känns väl som en grundläggande rättighet ....elller är de ute efter stt ungarna ska bli så trötta så dr bryter ihop?

Jag har provat sova i tält, under bar himmel, i vindskydd, det har varit vana och ovana folk med. Sommartid brukar folk sova gott och inte frysa, bara man har vettig utrustning. Som teambuilding aktivitet kan det bli riktigt bra, så att alla skulle veta att man sover dåligt i tält är klart överdriven.

Ska de sova i tält hela tiden så tror jag det blir onödigt jobbigt och stökigt, men visst skulle det fungera, men i så fall håller jag med dig. Deras packning är knappast organiserad för att fungera i tält skulle jag tro.


Min observation annars är att de inte verkar kunna slå upp tält på ponnyakuten, klart underkänt i mina ögon, tältduken ska var sträckt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL
Blev lite upprörd över flickan som studsade runt i stallet och klappade till en häst i farten. Såg inte hela avsnittet. Har man lärt sig att det är lämpligt bland hästar, så förstår jag att man har stöter på problem.

Det vore verkligen trevligt med ett program med vuxna ryttare.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast nu handlar det om ungar som ska vara på ridläger i en spänd och spännande situation i nästan två veckor. Nån av de sa ju att de aldrig sovit i tält förut. Är det inte nog med spänning som det är?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hon kanske visste bättre men var så uppspelt över situationen att hon gjorde fel?

Eller så visste hon inte bättre och det var inte heller hennes fel...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Detdär la jag också märke till! Jag blev riktigt irriterad, att man inte beter sig olämpligt i stallet var väl det första man lärde sig?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag fattar inte varför alla ungar måste hoppa? Är man rädd, alternativt har en ponny som inte vill hoppa så finns det andra grenar att ägna sig åt. Det känns lite synd att många som inte vill ska känna sig tvingade av omgivningen...det är okey att inte våga hoppa, förmedla det i programmet istället eller att man faktiskt måste anpassa sig efter sin häst.

Det är ju bra att dom tar med problem som den som inte vill gå hemifrån och den som var rädd för lansen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Detdär la jag också märke till! Jag blev riktigt irriterad, att man inte beter sig olämpligt i stallet var väl det första man lärde sig?

Ja men barn har dålig imulskontroll, tänk att ha drömt om att få vara med i PA hur länge som helst och plötslugt är du där ...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men inom hästvärlden så tycker jag det är ovanligt med barn som skuttar omkring i stall. Det är ju det första man lär dem. Om inte annat för att skydda dem. Det är ju ett farligt beteende.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag fattar inte varför alla ungar måste hoppa? Är man rädd, alternativt har en ponny som inte vill hoppa så finns det andra grenar att ägna sig åt. Det känns lite synd att många som inte vill ska känna sig tvingade av omgivningen...det är okey att inte våga hoppa, förmedla det i programmet istället eller att man faktiskt måste anpassa sig efter sin häst.
.

Word på den! När jag växte upp var jag hela tiden hopprädd, pinade mig över hindrena. Nu i vuxen ålder är det så skönt att kunna säga "nej, jag vill inte hoppa, det är jag för feg för/tycker inte att det är kul". Punkt.

Men visst, lite basic hoppning på låg nivå kan man lära sig, tycker jag. Man vill ju åtminstone kunna ta sig över någon stock i skogen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Absolut. Men som sagt var barn har dålig impulskontroll och i en uppspelt situation kanske man gör nåt som man vet är fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp