Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Jag sover fruktansvärt dåligt i tält, jag sover helt enkelt inte alls. Har alltid gjort det och slutar alltid med att jag får gå och lägga mig under en gran för att få någon timmes sömn iallafall.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Tyckte barnen mest klagade på att de inte kunde ladda mobilen i tältet ;)
De överlever nog en natt eller två där, de tycker säkert det är kul.
Är man flera blir det VARMT i ett tält, så frysa lär de knappast göra.

Såg att någon skrivit att killen med skimmeln (araben?) såg för lång ut, det tänkte jag också på. Men älskar hans inställning till sin häst.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Själv hoppas jag att Dante är hos en duktig ryttare första dagarna/veckan som rider igenom och kollar vart han faktiskt ligger utbildningsmässigt, medan hans ryttare får rida en läromästare hos Tobbe och hitta sin egen ridning. Sen får de lära sig samarbeta ihop :) Kanske önsketänkande, men det är vad jag hoppas händer :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Om jag förstod det rätt så skulle hästen vara på banan pga av att få igång framåttänket hos hästen och lära sig galoppera på framåt helt enkelt och att det var onödigt att ta hästen till gården första dagen om ändå hästen skulle iväg till banan andra.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ååh, jag uppfattade det som att det var tjejen som skulle lära sig att tänka framåt haha. Blir spännande att se oavsett :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Haha lite intressant, för jag sökte för jag var hopprädd, min ponny skenade iväg vid uteritter, han var aggressiv i stallet, samt svårlastad, men jag kom inte ens till uttagningsstället:p har nu blivit bra med nästan alla problem, eller mer accepterade;) haha:D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Vad synd att ni inte kom till uttagningen ens.
Men ni kanske lyckas lösa problemen ändå?

Titta vad jag hittade:

Tobbe Larsson träningsserie 2 år gammalt klipp, någon som sett något om någon serie?
Eller är det rent av ponnyakuten han menar? Men det är väl äldre än två år?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det såg jag :)
Blir och handla lite där sedan. :p

Hade varit kul dock om det fanns en tvserie mer inriktad på träning än vad ponnyakuten är. :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*

Tjurar över andra avsnittet! Syntes ju knappt en hästsvans, vad är det för stil? Massor med onödigt prat bara. Tycker ju jag då, som hellre skulle titta på hästakuten :D

Ska bli spännande att se mer av "spöglada" tjejen. Undrar också hur det kommer sig att killen på den vita ponnyn har exakt lika stolpig sits som killen med vita ponnyn förra året. Var lär dom sig det ?! Långa stigläder och all vikt nedtrampad i tårna, ser inte ut som att dom har haft någon balansträning någonsin. Hade varit kul att se ett program med bara sits- och balansträning. Men det tycker nog inte målgruppen är så kul :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl

Har just sett första avsnittet på play!
Gud vad söt hon var, Ingrid, som hade ponnyn som inte stod still. ^^
Och ponnyn som var rädd för pinnar, Poppe(?), var ju jättesöt :p
Utöver kommentarer om söta ponnyer och deltagare tycker jag det verkar kunna bli en bra säsong :) Ska bara se andra avsnittet nu också, så får jag väl se om det blir så bra ;) Hoppas bara inte att de tar med typ 6 deltagare som inte kan lasta sin häst och 2 som är rädda för att hoppa.... :wtf:

Vore "kul" om det kom någon med ett riktigt funky problem! Något väldigt udda eller knepigt, inte bara "same old"...

(annars nördade jag rejält över Bright Eyes låten i slutet)
 
Sv: Ponnyakuten 4

har inte barnen tagit hand om sina ponnyer innan?? O_o
som jag uppfattade det var det väl flera som inte tog hand om ponnyn själv?? (jennifer ägde väl tydligen inte hästen själv, men ändå??)
 
Sv: Ponnyakuten 4

De flesta har sina hästar inackorderade och då ingår i allmänhet viss service. Jag tar då inte hand om min häst jämnt så åker jag iväg så där så blir det lite ovant att fodra flera gånger om dagen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Så, nu har jag sett det första två avsnitt på play och jag tror (hoppas) att det blir en bra säsong. Jag slutade titta förra året för jag tyckte det blev för obehagligt att se barnen flyga av stup i kvarten.

Jag är nyfiken på Elin och Isac, jag tror att deras träningar ska bli det mest intressanta att se.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast om man kollar på presentationen av deltagarna (finns på Svtplay) ser man att 6/8 (!) deltagare bor på gård och har sin ponny hemma.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja självklart har ju föräldrarna ansvaret men man hoppas ju att barnen (de flesta av dem är ändå runt 14) får ta ett visst ansvar själv för sin ponny till vardags också. Tidigare säsonger har det verkat som att föräldrarna gör det mesta med tanke på vissa av barnens okunskap om vissa grundläggande saker. Men det var faktiskt inte min poäng med mitt inlägg, ville bara svara eftersom någon (?) skrev att de flesta är inackorderade vilket inte är sant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp