Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Håller verkligen med.
Han är dessutom riktigt bra på att träna hästar och har sina galoppörer (!) på lösdrift.

Ni kan se mer av honom i ett avsnitt av "mitt liv som jockey" med Musse :P superbra hästkarl tycker jag

Ja! sök och se på Mitt liv som jockey del 7, härligt liv hans hästar verkar ha :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag anar vilket ekipage du syftar på - och i det fallet skulle jag också vilja tillägga att jag tycker ryttaren är lite för lång, faktiskt. Då blir det ännu mer vingligt och svajigt. Men jag tycker den killen hade en underbar inställning till sig själv och sin häst - fram för mer sånt! :love:

Det var väl han och en liten tjej med en vit ponny som bockade. Jag undrar HAR dom en hopptränare hemma? Han.. sitter framåtlutad i dressyrläder, hur ska man komma fram till hindret då?
 
Sv: Ponnyakuten 4

8000 som sökte? Vad är det för hittepå siffra? Det var verkligen inte 8000 som sökte. Känner tjejen som jobbar med castingen för Ponnyakuten och det var färre ansökningar till Säsong 5 än till 4:an. De fick in ca 1000 st ansökningar till 5:an.

Jag tyckte dom sa det i början av programmet att dom hade fått in 8000 ansökningar?

Men jag såg programmet på play och hade druckit rödvin så det är stor chans att jag hörde fel .. dom sa nån form av siffra iallafall. :sneaky:

Men det var ju tur om det inte var så många.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kl

Gillar ponnyakuten men tycker precis som många andra att det börjar bli tråkiga problem.

Jag skulle vilja se ponnyryttare som faktiskt kan rida men som trots allt har problem. Kanske något ponny med svag galopp som behöver tips m hur man stärker den och så vidare.

Känns som om de flesta ekipage inte ens kan grunderna i ridningen, dessutom vill jag se HUR de löser problemen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Håller med om att grundkunskaperna är rätt dåliga.

fio: Håller med. Förstår att tjejen kanske blir rädd, men det känns som att det har blivit en ond cirkel där.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kl

Gillar ponnyakuten men tycker precis som många andra att det börjar bli tråkiga problem.

Precis, det blir inget PA mer för min del..alldeles för mycket fokus på PR för tränare snarare än vad innehållet borde vara..men jag antar att målgruppen är underhållning av yngre barn där kunskapsnivån inte behöver vara mer än så och att se lite häst på tv..det är min nuvarande uppfattning. Men det är synd, för det har funnits en drös matnyttiga tips att ta del av..men det borde komma en mer seriös vuxenversion kanske som lägger vikt på innehåll och verkliga problem..inte dålig kunskapsnivå..i min värld just nu borde det heta "häsfolkakuten som har problem att hantera/rida/läsa hästar"
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag håller med... mamman och dottern där ponnyakuten är "sista utvägen" var ju bara för mycket.. och sen har dom inte ens varit hos en veterinär utan bara en ET ?? O_o

ALLVARLIGT!!!!
 
Sv: Ponnyakuten 4

För mig är det skrattretande och ett sådant uttalande visar ju bara att det handlar om 5 minutes of fame..Alla problem som varit med hittills med få undantag är sådant som går att lösa på hemmaplan med en helt ordinär tränare och de flesta barnen ser ut att behöva veckoträna för någon minst samt att föräldrar borde skickas på kurs för att bli liite mer insatta om vad de pysslar med..

Det är ju rätt simpelt..barn som har oinsatta föräldrar som inte tillåts träna så ofta = har alltid problem och för svåra ponnyer.
Barn som har kunnigare föräldrar, vettiga hästar och som tränar = problemfritt som oftast, om inte högre kunskapsnivå iaf
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Flera verkar träna ofta och mycket för tränare, vissa har en eller flera hästar hemma förutom problemhästen, men väldigt många vill ha chansen att åka på ridläger på det viset och letar upp problem eller förstorar dem.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Isf borde de fundera på att byta tränare, häst eller ja nåt..för resultat verkar det ju inte ge ;) Det sistnämnda kan jag mycket väl tro..ta fram och presentera olika problemobjekt bara för att få vara med
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men dom där minuterna av fame.. vill man verkligen framstå som helt obegåvad då?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Med tanke på hur pass få de kollar på på auditionen så är det dessutom hyfsade chanser att få komma med när man väl kommit dit.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men dom där minuterna av fame.. vill man verkligen framstå som helt obegåvad då?

Har du bläddrat igenom TV-utbudet det senaste? Om man inte gjort det innan så tappar man då helt tilltron till mänskligheten..

Oftast tror jag knappt ens tränarna borde skämmas (eller jo, det finns ju helknasiga tränare oxå), det finns faktiskt folk som faktiskt inte verkar vilja lära sig (nu syftar jag såklart snarare på föräldrarna om man diskuterar PA, som ju dock formar sina barn i stor utsträckning).
 
Sv: Ponnyakuten 4

Har du bläddrat igenom TV-utbudet det senaste? Om man inte gjort det innan så tappar man då helt tilltron till mänskligheten..

Oftast tror jag knappt ens tränarna borde skämmas (eller jo, det finns ju helknasiga tränare oxå), det finns faktiskt folk som faktiskt inte verkar vilja lära sig (nu syftar jag såklart snarare på föräldrarna om man diskuterar PA, som ju dock formar sina barn i stor utsträckning).

Jodå, jag vet även att folk faktiskt kan vara totalt talanglösa även om dom faktiskt vill lära sig rida :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Lite reflektioner över dagens avsnitt...
- Varför har tjejen med storhästen lämnat den hemma?
- Varför tvingas dom stackars deltagarna att sova i tält?
- Varför tar man med två deltagare med samma problem? Syftar på dom två tjejerna som har problem med att deras ponnyer bockar vid hoppning.
- Killen med araben, jättekul att se en störtmysig deltagare som inte har fallit i prylbögfällan!
- Slutligen, Ingrid...finns det något sötare?!
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*

Men Anna :love: herregud vilken härlig människa.
Killen med ponnyn Boy verkar ju himla vettig!
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Just det där med tältet tyckte jag var helt bedrövligt. :banghead:
Samla ihop ett gäng ungar som inte känner varann, som kanske aldrig varit hemifrån mer än ett par dar, till en otroligt spännande och spänningsfivande situation, etc. etc. etc.
Och låta de sova i ett tält???? Vilket bara i sig själv ger dålig sömn pga kyla/fukt/värme/trängsel/hårt (ja alla har vi väl provat..?)

Att få sova så gott man kan känns väl som en grundläggande rättighet ....elller är de ute efter stt ungarna ska bli så trötta så dr bryter ihop?

Jag tycker fö att det är en spännande sammansättning. Killen med araben, hon som gillar frihetsdressyr, riddarponnyn, och coola och glada ungar! :love:
Problem som går att lösa och kan ge inspiration (hemkära frihetsdressyrponnyn).
Också gillar jag att en inte fick ta med sin ponny/häst!!!!!!! Så borde de gjort i fjol också med "Lilla Gubben". Ska bli spännande att se vad de hittar på...
 
Sv: Ponnyakuten 4

knapplån

är så trött på att dom tar med varje år såna som inte vågar hoppa, sånt kan man lösa hemma med tränare, varför visa det på tv gång på gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp