Sv: Ponny

Jag säjer som många andra i tråden, welsh cob el connemara.
Min cob som är 147 bär upp många långa och hon är viktbärande. Hon är lugnet själv, jag rider ofta med små barn framför mig i sadeln och pojkarna 5 + 7 sitter på henne själva på lina bakom min andra häst. Hon kan raca och är inte tungriden på något sätt och älskar att hoppa. En skön dam som man gärna rider barbacka på, oavsett om man rider dressyrlektion , hopplektion el leker i skogen. Underbara gångarter som alla kan sitta ner på.

Cobbarna har ingen övre gräns utan kan vara hur höga som helst. Unghingsten jag sålde förra året var över 160cm. De får som enda ponnyras vara med på ponnykvaliten som överhöjdare, om man nu tycker sådant är roligt. En annan rolig sak med ponnier är alla utställningar :p

Ponnyfolk har så mkt roligare än vad storhästfolk har :banana: (jag har både ponny + halvblod :angel: )

Tack till Er alla, för tips och råd, och för fina bilder som några utav er har postat!!

Har tittat på lite olika annonser, Haflinger är ju suuuuuper söt, men håller sig liten verkar det som.

Connermaran är ju bara underbar , men även den håller sig under 150.

Nordsvensken, värmer jag upp för mer och mer!
Kan nog vara en helt fantastisk häst för oss! :idea: :love:

Nu till en 'annan' fråga då.
Finns det Nordsvenska stuterier? :o
Vad är ett rimligt pris?

Nordsvenskarna föds nog mer upp på hobbynivå än som stora stuterier. Bästa ställena att leta är ex. din lokalförening där de säkert gärna hjälper dig att hitta en trevlig häst.

Annars är det väl de vanliga annonssidorna som man kan leta på. Prova hästen gärna mer än en gång så att det känns rätt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 868
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 894
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.