poly pads??

B

blindabelinda

alla ni som har läst mina trådar vet ju redan att jag har lite "sadelproblem" till min snygga svankryggiga herre...
och då jag idag kollade igenom h**ks katalog och la märke till polypadsen och undrar om det är någon som använder sånna och isf, va ni tycker om dom??
det står ju att dom är jättebra till att fördela trycket på hästryggen och om man använder samma sadel till flera hästar, men jag tycker mest att det ser ut som ett tjockare schabrak???

nån somvet???

min blev förstörd efter tvätt... alldeles knölig. och då följdes ändå tvättråden. fast det var inte en "äkta" Polypad utan någon kopia, så det kan ju vara orsaken. Dessutom tyckte jag att fästen saknades på den, den gled bak när man red.

Jag har en och är super nöjd med den... Den är idag lika tjock och fin som den var när jag köpte den för 2 år sen, trots flitigt användande och tvättande :love:

Min förra häst som hade lite spänningsproblem i ryggen slappnade av jätte fint efter vi börjat använda Poly Paden!
Har rekommenderat den till flertalet av mina "patienter" med ryggproblem :idea: :love:

jättefräckt och praktiskt. Är dock inte så "pad-liK" som jag trodde dne skulle vara. Har under westernsadel och det funkar helt okej!! :D

men om man inte använder den som en pad, varför har man den då??? eller varför har ni köpt den????

Jag har ingen så jag kan inte uttala mig varför andra köpt den =) Jag har fårskinnsvojlock eller vanligt schabrak. Men det märks vilken plats fårskinnet tar upp, och det är ungefär samma tjocklek hoptryckt som polypaden.

De jag vet som har polypad har köpt den av samma anledning som jag köpte fårskinnsvojlocken - ryggkänslig häst och göra det mjukare för ryggen. Men man måste se till att man inte gör sadeln för smal då som sagt.

Polypaden är ett schabrak (finns som vojlock också har jag för mig), den fungerar som vilket tjockt schabrak som helst. Flera i mitt stall har/har haft både äkta och kopior, båda sorterna fungerar utmärkt.

Liknande trådar

Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409
Utrustning Inom en snar framtid kommer vi förhoppningsvis att köpa häst igen och funderingarna börjar vända sig åt sadelfrågan. För vi kommer att...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Yrja
·
Western Hon jag köpte min sadel av föreslog att jag skulle köpa en tunnare pad när min häst breddat sig lite. Men jag kommer inte ihåg vad den...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Linnzan
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar