Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Finns det medicin mot pollen man kan ta när man är gravid?
Jag blir galen, snuvig och kliig i ögonen och framförallt jättetrött.
Det räcker med att vara gravid och trött ju.

:crazy:
 
Sv: Pollen!

tavegyl - den var i alla fall OK när jag var gravid fick jag veta efteråt, men man kan bli trött av den med tydligen...
 
Sv: Pollen!

Jag äter Tavegyl och enligt bipacksedeln är den ofarlig för foster. Man blir trött av den, men jag blir så trött av allergin så jag känner mig faktiskt piggare när jag äter medicinen.
Men givetvis är det väl bäst att du frågar en läkare också och inte bara litar på mina erfarenheter. (Tavegyl är f.ö. receptbelagd).
 
Sv: Pollen!

jag ska på mvc imorgon, så isåfall får hon fixa det till mig. Det är suveränt om det går att piggna till lite iallafall. Jag orkar knappt jobba.
 
Sv: Pollen!

Tavegyl kan du ta, som sagt. Fast JAG blev JÄÄÄTTEtrött av den, mkt väre än utan... (de har röd triangel - på de gamla paketen - om jag inte missminner mig)
Sen går det utmärkt att använda t.ex Livostin ögondroppar och jag fick Lomudal nässpray. På dessa två läkemedel har jag överlevt pollensäsongerna de tre somrar jag varit gravid.. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 835
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 366
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 770
Mat Fyller 40 om drygt 2 veckor och för att fira detta har jag bjudit mina vänner på bla en picknick nästa helg. 🥳 I gruppen finns bla 2...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp