Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Finns det medicin mot pollen man kan ta när man är gravid?
Jag blir galen, snuvig och kliig i ögonen och framförallt jättetrött.
Det räcker med att vara gravid och trött ju.

:crazy:

Sv: Pollen!

tavegyl - den var i alla fall OK när jag var gravid fick jag veta efteråt, men man kan bli trött av den med tydligen...

Jag äter Tavegyl och enligt bipacksedeln är den ofarlig för foster. Man blir trött av den, men jag blir så trött av allergin så jag känner mig faktiskt piggare när jag äter medicinen.
Men givetvis är det väl bäst att du frågar en läkare också och inte bara litar på mina erfarenheter. (Tavegyl är f.ö. receptbelagd).

jag ska på mvc imorgon, så isåfall får hon fixa det till mig. Det är suveränt om det går att piggna till lite iallafall. Jag orkar knappt jobba.

Tavegyl kan du ta, som sagt. Fast JAG blev JÄÄÄTTEtrött av den, mkt väre än utan... (de har röd triangel - på de gamla paketen - om jag inte missminner mig)
Sen går det utmärkt att använda t.ex Livostin ögondroppar och jag fick Lomudal nässpray. På dessa två läkemedel har jag överlevt pollensäsongerna de tre somrar jag varit gravid.. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 705
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar