Politisk reklam (eller rasistisk smörja)

Men du låter upphetsad. Ska brevbäraren stå och sortera just din post när han kanske har 800 hushåll och just din post ska delvis läggas i påsen och delvis i brevinkastet?

Jag är villig att betala brevbäraren ur egen ficka för det merarbete detta innebär :). Men självklart så inser jag att det är inte säkert att brevbäraren vill, eller kan sortera ut just min post. Jag vill bara försöka med de medel jag har. Det kan jag väl få göra utan att anses som rabiat?

Hittar du det, låt mig höra. För jag har en del fakturor jag skulle vilja slippa ;)

Fast nu handlar det inte om att inte ta emot posten. Det är jag tvingad att göra med gällande lagstiftning. Frågan är om posten måste innanför dörren eller om det går bra att lämna den utanför.

Fast nu handlar det inte om att inte ta emot posten. Det är jag tvingad att göra med gällande lagstiftning. Frågan är om posten måste innanför dörren eller om det går bra att lämna den utanför.
Om det just är INNANFÖR dörren som är den springande punkten så sätt igen brevinkastet och sätt nåt annat utanför som fyller samma funktion.

Om det just är INNANFÖR dörren som är den springande punkten så sätt igen brevinkastet och sätt nåt annat utanför som fyller samma funktion.

Jag vill gärna få in övrig post i mitt brevinkast. Porten är öppen dagtid och vem som helst hade kunnat komma in och stjäla min post om de vill. Jag har blivit utsatt för/bevittnat fler brott under tiden jag bott i detta område än jag gjort under resten av mitt liv så det känns som en allt för stor risk att lämna viktig post utanför dörren.

Postbox, sedan sorterar du på plats och lämnar icke önskvärd reklam i papperskorgen
Då slipper du garanterat att få ngt i ditt spärrade brevinkast.

Jag har också försökt bli av med just reklamblad som delas ut av privatpersoner. Det gällde i första hand från nationaldemokraterna. Förstår att posten kanske får svårt att sortera bort vid en enskild brevlåda, men tycker egentligen att partierna borde klara av att låta bli en brevlåda där man uttryckligen bett om det. Men nej. Det ska ut till alla!

Postbox, sedan sorterar du på plats och lämnar icke önskvärd reklam i papperskorgen
Då slipper du garanterat att få ngt i ditt spärrade brevinkast.

Ja det får kanske bli något sådant. Min fråga på posten skickades vidare till någon annan person som igen säger att posten måste delas ut. Det verkar alltså inte som om jag får lov att tejpa igen mitt brevinkast ens? Jag ska skriva ett personligt brev till min brevbärare och be snällt i alla fall. Kanske hjälper det?

När jag får samhällsinformation genom Postnord så finns det i en folder som talar om att det är det. Senaste bladet från SD kom löst, nån som vet om Bring också gör så?

Egentligen vill jag att detta inte ska räknas som samhällsinformation utan som reklam som jag kan tacka nej till. I det senaste bladet jag fick från SD så stod det några lögner uppradade, usch och fy för invandrare och uppmaningen "agera". HUR kan detta vara information?
Det är väl i princip ingen skillnad på SD;s "reklam" och de andra partiernas.
Förutom att du inte gillar SD;s...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka