Politisk reklam (eller rasistisk smörja)

Jag var nära tårar när SD bekräftade idag att det var de som låg bakom flygbladen (jag hade läst om dem innan).

De är på Lesvos, där volontärer sliter utav helvete och kustbevakningen räddar liv dygnet runt. Flyktingmottagandet håller på att rasa ihop, det kom 10 000 pers bara förra veckan. Där råder misär.

Och vad gör Sverigedemokraterna, "hjälper de till på plats" som de är så varma förespråkare för? Nej, de fotograferar flyktingar utan att tala om varför. Och de sprider flygblad med lögner om Sverige, de är ett svenskt riksdagsparti som svartmålar Sverige för våra skattepengar för att skrämma bort desperata människor i ett utsatt läge. De borde ... Nej, jag kan inte säga vad de borde.

Fan. Jag var upprörd när jag fick skiten i brevlådan, men nu gråter jag.

Tja, det finns tydligen de som hotat våldta Niklas Strömstedts barn. Så nej, vi är tydligen inte smartare.
Jag såg det (och mycket annan skit som Niklas fått efter "så mycket bättre") och jag saknar ord för det. Faktiskt så gör det mig så arg och så deppig att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det. Förjävligt.

Nu tror jag inte att det ger så mycket, men jag gillar initiativet till "nu stämmer vi SD". Det vore så skönt om de någon gång kunde sluta ses som företrädare för hela svenska folket utan istället faktiskt behöva stå för att det är SDs egna unkna och rasistiska åsikter som förs fram. Ingen annans.

Tja, det finns tydligen de som hotat våldta Niklas Strömstedts barn. Så nej, vi är tydligen inte smartare.

ALLVARLIGT?! Herregud.. Misstänker att samma människor suttit och sagt att "de där" kommer hit för att våldta kvinnor, men det kanske är skillnad..
Våldta barn, tända eld på asylboenden, misshandla och förstöra. Är det verkligen så vi vill att samhället ska se ut? Snacka om att vara en kostnad och onödig belastning för samhället..

Känner mig så arg och förbannad. Jag orkar inte ens läsa den oändliga tråden här på Buke om hur SD växer och växer. Rasism har blivit rumsrent. När hände det?

Tack och lov så har jag inte fått någon SD 'reklam' förutom under valrörelsen. Jag undrar ibland hur de brevbärare som är nysvenskar känner inför att dela ut samhällsinfo om att de inte är svenskar och inte hör hemma i Sverige.

Instämmer.

Igår tittade jag på Dokument utifrån och grät. Idag läser jag Aftonbladet och känner mig kräkfärdig.

Och det fortsätter oreras i andra trådar och släpas fram dynghög efter dynghög med skit som på något sätt ska motivera rasismen. Ingen förstår riktigt vad som avses utom de som är övertygade idioter.

Men de SD:are som är ute och sprider flygblad kan gärna ge bort sitt medborgarskap i det krisande Sverige till någon av de flyktingar som får flygbladet och sätta sig i lägret själva. Måste vara skönt för dem att slippa det Sverige de baktalar så hårt. En slags win-win-win, utom för flyktinglägren på Lesbos. Kanske prova en äventyrsresa över Medelhavet också?

Hur har det gått för dig, @Milosari ?
Jag har, min nya skylt till trots, fått ett nytt glädjespridande blad från SD. Behöver jag säga att jag kokar?

SD hävdar fortfarande att jag inte har rätt att säga nej till reklamen, medan en jurist som jag har kontaktat hävdar att jag visst kan säga nej till sådant som inte är politisk information inför val. SD kontrade med att jag skulle låta honom läsa på, jag svarade att jag skulle be HENNE kolla upp det (jävla SD alltså, förutsätta att juristen var en man :rage:).

Men ingen mer reklam i brevlådan so far. Det är posten som delade ut reklamen och jag ska höra med dem också.

SD hävdar fortfarande att jag inte har rätt att säga nej till reklamen, medan en jurist som jag har kontaktat hävdar att jag visst kan säga nej till sådant som inte är politisk information inför val. SD kontrade med att jag skulle låta honom läsa på, jag svarade att jag skulle be HENNE kolla upp det (jävla SD alltså, förutsätta att juristen var en man :rage:).

Men ingen mer reklam i brevlådan so far. Det är posten som delade ut reklamen och jag ska höra med dem också.
Heja dig! Så himla bra agerande och jag hoppas du får rätt!

Jag såg precis nu andra avsnittet av dokumentären "Världens undergång- Hitlers uppgång och fall" på SVT play och känner mig nu gråtfärdig för det också. Det är så skrämmande likt SD på så många sött. Hitler som innan han fått makten pratar om vad han vill göra utan att berätta hur det ska gå till, och så Goebbels som är mer som Ekeroth och säger i princip rakt ut att han vill ha diktatur.
Jag har så svårt att se hur man kan titta på detta och inte se likheterna. Men problemet är kanske också att de som borde titta på det inte gör det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka