Politisk reklam (eller rasistisk smörja)

Hur många gånger tar inte åsiktsföreträdare ordet "folket" i sin mun?
Då man istället borde säga att vi ( i detta partiet, denna organisationen) anser/står bakom.

Att ett parti sedan fyller ett flygblad med tillrättalagda 1/2 sanningar upprör inte mig.
För flyktingarna är smartare och modernare än så.
Sekunder efter det att ett begränsande eller öppnande beslut är taget och offentliggjort i Sverige så känner man till det längs hela flyktingtraden.. smarttelefoner du vet ;)

En sak som jag inte förstår är - tror han verkligen att SD har något att vinna på att envisas med att skicka reklam till någon som så tydligt säger att den inte vill ha? Tror de att du på väg till soptunnan ska se något briljant och bli omvänd? Det känns mest som ett triumferande "luften är fri"...
Ja så är det nog med de flesta SD:are känns det som. De står och vacklar på kanten till hets mot folkgrupp men kallar det hånleende för yttrandefrihet.

Posten hävdar att de inte kan följa min uppmaning att inte dela ut posten till mig. Anställda inom posten får inte heller vägra dela ut reklamen. Stackare :(.

Jag har i alla fall frågat om jag kan sätta upp en soppåse på min ytterdörr och be att de lägger SD-reklamen där. Jag tycker det borde räknas som att de delat ut reklamen till mig och samtidigt så slipper jag få in skiten i mitt hem. Fortsättning följer!

Du har inte facebook? Det skulle nog kanske bli annat ljud om du går ut där med hur du har blivit bemött, och kanske skulle då någon mer att tänka till... :angel: Jag delar gärna vidare där om du skriver ihop något! :up:

Jag har naturligtvis postat på facebook men lyckades inte komma på något vitsigt att skriva. Så det är i princip samma info där som här. Inlägget ser ut såhär;

Bråkar lite med SD om min rätt att skydda mig från deras rasistiska smörja till reklam. Har skickat några mail där jag hela tiden har hållit en artig ton men inte hållit med om det som sagts. Svaren jag får är helt fantastiska. Visst hade jag låga förväntningar på deras förmåga att vara professionella, men inte så HÄR låga!

Ett litet urval;

"Din jurist har fel. Be honom kontrollera Tryckfrihetsförordningen samt Yttrandefrihetsgrundlagen."

(Juristen är en kvinna...)

"Men men, lycka till med din juridiska strid, kommer säkert gå lysnade smile emoticon"

(Avslutningen på det senaste mailet. Moget och bra)

Samtliga mail är undertecknade Ted Ekeroth, Ordförande Sverigedemokraterna i Lund, Ledamot i kommunfullmäktige, Ledamot i styrelsen för SD Distrikt Syd. Det är alltså en person som partiet har valt ut att vara ansikte utåt. Eller kan det kanske vara hans efternamn som varit viktigare än hans faktiska kompetens?

Jag har naturligtvis postat på facebook men lyckades inte komma på något vitsigt att skriva. Så det är i princip samma info där som här. Inlägget ser ut såhär;

Bråkar lite med SD om min rätt att skydda mig från deras rasistiska smörja till reklam. Har skickat några mail där jag hela tiden har hållit en artig ton men inte hållit med om det som sagts. Svaren jag får är helt fantastiska. Visst hade jag låga förväntningar på deras förmåga att vara professionella, men inte så HÄR låga!

Ett litet urval;

"Din jurist har fel. Be honom kontrollera Tryckfrihetsförordningen samt Yttrandefrihetsgrundlagen."

(Juristen är en kvinna...)

"Men men, lycka till med din juridiska strid, kommer säkert gå lysnade smile emoticon"

(Avslutningen på det senaste mailet. Moget och bra)

Samtliga mail är undertecknade Ted Ekeroth, Ordförande Sverigedemokraterna i Lund, Ledamot i kommunfullmäktige, Ledamot i styrelsen för SD Distrikt Syd. Det är alltså en person som partiet har valt ut att vara ansikte utåt. Eller kan det kanske vara hans efternamn som varit viktigare än hans faktiska kompetens?

Ted Ekeroth besitter all den kompetens man behöver för att vara SD-ledamot.

https://www.interasistmen.se/gransk...er-sparka-alla-polischefer-nar-sd-tar-makten/
https://www.interasistmen.se/gransk...asistisk-rorelse-som-maste-bekampas-fullt-ut/
http://slutpixlat.blogspot.se/2014/04/kent-ekeroth-en-aggtoddy-for-mycket.html#.VkcNuLerSHs

Ett extremt hat mot muslimer, enorm arrogans och en fruktansvärd rasism som riktas mot ffa afrikaner och araber. Check.

Ted Ekeroth besitter all den kompetens man behöver för att vara SD-ledamot.

https://www.interasistmen.se/gransk...er-sparka-alla-polischefer-nar-sd-tar-makten/
https://www.interasistmen.se/gransk...asistisk-rorelse-som-maste-bekampas-fullt-ut/
http://slutpixlat.blogspot.se/2014/04/kent-ekeroth-en-aggtoddy-for-mycket.html#.VkcNuLerSHs

Ett extremt hat mot muslimer, enorm arrogans och en fruktansvärd rasism som riktas mot ffa afrikaner och araber. Check.
Samma falang som Åkesson säger sig vilja ha ut ur partiet alltså?

H%25C3%25A5ll%2Bsverige%2Brent.png
Rattus%2BN.png
Slutpixlat2%2Bsize%2B500x200.png
olika.jpg

Tack @sjoberga :bump:

Bilderna o flera andra finns att hämta på http://slutpixlat.blogspot.se/p/om-slutpixlat.html#.VkclQ7ldGM_

Posten hävdar att de inte kan följa min uppmaning att inte dela ut posten till mig. Anställda inom posten får inte heller vägra dela ut reklamen. Stackare :(.

Jag har i alla fall frågat om jag kan sätta upp en soppåse på min ytterdörr och be att de lägger SD-reklamen där. Jag tycker det borde räknas som att de delat ut reklamen till mig och samtidigt så slipper jag få in skiten i mitt hem. Fortsättning följer!

Nu har de svarat tre gånger att de måste följa de lagar och regler som finns, dvs att de inte får censurera eller låta bli att dela ut posten. Så nu har jag för fjärde gången frågat om posten räknas som utdelad om den läggs i en påsen på min dörr istället för i mitt brevinkast. Nästa gång ska jag nog be att personen låter en kollega läsa mitt mail...

Nu har de svarat tre gånger att de måste följa de lagar och regler som finns, dvs att de inte får censurera eller låta bli att dela ut posten. Så nu har jag för fjärde gången frågat om posten räknas som utdelad om den läggs i en påsen på min dörr istället för i mitt brevinkast. Nästa gång ska jag nog be att personen låter en kollega läsa mitt mail...
Är det ngt att hetsa upp sig för?
Politiska pamfletter hamnar bland reklamen med direkt förpassning till pannan. Värmer en kort stund.
För dem som inte har panna så är det väl bara att slänga skiten i närmaste pappersåtervinning.

Är det ngt att hetsa upp sig för?
Politiska pamfletter hamnar bland reklamen med direkt förpassning till pannan. Värmer en kort stund.
För dem som inte har panna så är det väl bara att slänga skiten i närmaste pappersåtervinning.
Jag känner mig inte särskilt upphetsad? Men jag vill helst inte ha in skiten innanför min dörr och undrar alltså om det går att komma undan på något sätt.

Jag känner mig inte särskilt upphetsad? Men jag vill helst inte ha in skiten innanför min dörr och undrar alltså om det går att komma undan på något sätt.
Men du låter upphetsad. Ska brevbäraren stå och sortera just din post när han kanske har 800 hushåll och just din post ska delvis läggas i påsen och delvis i brevinkastet?

Hittar du det, låt mig höra. För jag har en del fakturor jag skulle vilja slippa ;)
Fast ärligt talat, nästa gång är det en SD;are som vill slippa KD reklam och gången därpå är det en Moderat som får allergiska symtom när han få V;s reklam på hallgolvet.
Så du får nog ta på dig sorteringen och censurera den propaganda du konsumerar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka