Politisk reklam (eller rasistisk smörja)

Milosari

Trådstartare
SD skickar ibland ut "politisk reklam" vilket oftast består av rena lögner och rasistisk smörja. Nu ska en lokal som stått tom i flera år användas till att inhysa flyktingar. Kommunen har röjt upp i området (mycket välbehövligt) och som boende i området ser jag bara positivt på detta. SD tycker att det är skit, de påstår att kommunen har gjort detta i smyg (ren lögn, jag har känt till det i några veckor. Tror det stod i tidningen?) och jag blir bara så trött på den skiten.

På mitt brevinkast har jag satt upp en lapp att jag inte vill ha någon rasistisk reklam. Så jag mailade SD och frågade vem som delat ut deras reklam för jag vill klaga hos dem. SD svarar att de inte sprider rasistiska budskap (nähä?) och att jag inte kan välja bort att få deras reklam. De menar att det krävs en lagändring i så fall. Detta kan väl inte stämma? Är jag tvungen att ta emot politisk propaganda i mitt eget hem? Trots upprepade förfrågningar struntar de i att berätta vem som distribuerar deras reklam så nu vet jag inte vart jag ska vända mig.

SD skickar ibland ut "politisk reklam" vilket oftast består av rena lögner och rasistisk smörja. Nu ska en lokal som stått tom i flera år användas till att inhysa flyktingar. Kommunen har röjt upp i området (mycket välbehövligt) och som boende i området ser jag bara positivt på detta. SD tycker att det är skit, de påstår att kommunen har gjort detta i smyg (ren lögn, jag har känt till det i några veckor. Tror det stod i tidningen?) och jag blir bara så trött på den skiten.

På mitt brevinkast har jag satt upp en lapp att jag inte vill ha någon rasistisk reklam. Så jag mailade SD och frågade vem som delat ut deras reklam för jag vill klaga hos dem. SD svarar att de inte sprider rasistiska budskap (nähä?) och att jag inte kan välja bort att få deras reklam. De menar att det krävs en lagändring i så fall. Detta kan väl inte stämma? Är jag tvungen att ta emot politisk propaganda i mitt eget hem? Trots upprepade förfrågningar struntar de i att berätta vem som distribuerar deras reklam så nu vet jag inte vart jag ska vända mig.
Uuuh, känner hur det kryper i mig. Formulera om dig. Ingenting från SD eller nåt sånt kanske? Peka ut dem. Eller sitt som arga kärringen och invänta dem så du kan ge dem en utskällning?

Jag tror att jag har fått samma. Kokade av ilska när jag läste deras flyer som landat i lådan idag. Precis som du började jag fundera på hur jag slipper i framtiden och hur jag markerar att jag inte håller med dem. Kom nyss hem och såg det, så jag har inte hunnit agera ännu.

Jag tror att jag har fått samma. Kokade av ilska när jag läste deras flyer som landat i lådan idag. Precis som du började jag fundera på hur jag slipper i framtiden och hur jag markerar att jag inte håller med dem. Kom nyss hem och såg det, så jag har inte hunnit agera ännu.
Har satt upp skylt nu, i enlighet med @CillaW s förslag.

Funderar dock på om jag vill få rasistiskt skit för att liksom ha koll på vad de skriver.
Samtidigt vill jag markera att jag inte delar deras åsikter - och så vill jag slippa få in skiten i mitt hem.

Varje gång sånt här delas ut eldar jag upp mig och blir oerhört illa berörd. Fast det kanske är bra? Det kanske inte är ok att jag håller dwt ifrån mig?

Äsch, jag vet inte, jag är trött och arg nu och nu sitter skylten där. Tills vidare.

Har satt upp skylt nu, i enlighet med @CillaW s förslag.

Funderar dock på om jag vill få rasistiskt skit för att liksom ha koll på vad de skriver.
Samtidigt vill jag markera att jag inte delar deras åsikter - och så vill jag slippa få in skiten i mitt hem.

Varje gång sånt här delas ut eldar jag upp mig och blir oerhört illa berörd. Fast det kanske är bra? Det kanske inte är ok att jag håller dwt ifrån mig?

Äsch, jag vet inte, jag är trött och arg nu och nu sitter skylten där. Tills vidare.

Jag tänker som så att skylten ses ju av andra också, det är ett sätt att demonstrera avståndstagande. Inte köra huvudet i sanden. :up:

Jag gillar det inte heller men orkar inte slösa energi på att irritera mig. Jag slänger det direkt. Har iofs läst deras partiprogram en gång för att veta vad jag tycker illa om.

Det här var lokala nötter som lejt någon att dela ut flyers(de kom efter posten, har jag förstått).

Höll på att skriva att de lokala nötterna verkar vara extra nötiga där, tills jag tänkte efter och kom på att nä... De är nog bra precis som de är annorstädes också. :cautious:

Ja det är just det att jag verkar inte kunna styra vilken reklam jag vill ha in i mitt hus som gör mig extra irriterad. Jag ser det som ett övertramp, att jag inte ens är fredad från deras skit där jag bor!

Under valet var det posten som delade ut SD-reklamen, jag sprang efter den stackars postkillen (som skämdes som en hund :( ) och lämnade tillbaka reklamen. Efter det kom min lapp upp på dörren och sen var det lugnt ett tag. Men nu har det hänt två gånger att jag trots min lapp (som väl inte går att missförstå???) får reklam från SD.

Får jag inget svar från SD så får jag väl kontakta Posten och Bring själv antar jag. Och höra om det är någon av dem som delar ut skiten. De måste ändå kunna veta hur jag kan göra för att slippa få SD-skit i min brevlåda?

Som föregående talare sagt tror jag att man måste formulera sig så att man inte önskar politisk reklam (eller propaganda, om man så vill! :D ) från specifikt Sverigedemokraterna. När jag delade ut partipolitisk information förra valrörelsen, dock inte från SD, sades det just att detta med 'ingen reklam, tack' och liknande inte gällde sådant material eftersom det är att betrakta som samhällsinformation.

Vi hade några som vi delade ut till som hade lappar på dörren angående att inte vilja ha rasistisk, kränkande eller homofobisk reklam och även de som avsade sig information från SD - hur det gick under valkampanjerna vet jag inte, vi som bara har en 'ingen reklam, tack!' slapp i alla fall inte. :)

"ingen reklam eller samhällsinformation"
Eller
"ingen reklam eller samhällsinformation, men gärna annonsbladet"

Jag var nära tårar när SD bekräftade idag att det var de som låg bakom flygbladen (jag hade läst om dem innan).

De är på Lesvos, där volontärer sliter utav helvete och kustbevakningen räddar liv dygnet runt. Flyktingmottagandet håller på att rasa ihop, det kom 10 000 pers bara förra veckan. Där råder misär.

Och vad gör Sverigedemokraterna, "hjälper de till på plats" som de är så varma förespråkare för? Nej, de fotograferar flyktingar utan att tala om varför. Och de sprider flygblad med lögner om Sverige, de är ett svenskt riksdagsparti som svartmålar Sverige för våra skattepengar för att skrämma bort desperata människor i ett utsatt läge. De borde ... Nej, jag kan inte säga vad de borde.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka