Håller med.Jag tycker ju att sossarna på många vis tagit över vad som tidigare var M...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med.Jag tycker ju att sossarna på många vis tagit över vad som tidigare var M...
Ja, noterade dessutom att Hillsong i Sverige tagit emot besök av ledande personer från Watoto som är ännu värre...Och kompisen KD som leds av en person lierad med en kyrka som jobbar med att "bota" homosexualitet.
Tvi
Tackar makterna för det !"Gillade" Kristerssons fina svar i P4 Extra i söndags på frågan om varför han och sossarna inte kan samarbeta mer:
"Jag är absolut för att samarbeta under förutsättning att de vill gå i den riktning som jag tycker. Men det är de ju inte."
Sedan tycker jag att det är ganska hemskt att regeringen nyligen beslutade att göra återvändning för asylsökande mer effektiv, och man har bett migrationsverket att upprätta särskilda center för de som saknar asylrätt (gärna nära en flygplats). Anderssons inlägg om det på sociala medier känns absolut som något som SD skulle kunna skrivit.Håller med.
Det här är just vad jag känner är det stora problemet i politiken just nu, våra partier verkar inte kunna samarbeta överhuvudtaget. Sedan kanske det i viss utsträckning är media (både gammal och ny) som trissar på det hela, men jag skulle uppskatta mer pragmatism och mindre drama."Gillade" Kristerssons fina svar i P4 Extra i söndags på frågan om varför han och sossarna inte kan samarbeta mer:
"Jag är absolut för att samarbeta under förutsättning att de vill gå i den riktning som jag tycker. Men det är de ju inte."
Jag tycker mest det stora problemet är att de inte verkar kunna diskutera eller debattera med varandra utan att det övergår till rent tjafs om varför motståndarsidan är dumma i huvudet.Det här är just vad jag känner är det stora problemet i politiken just nu, våra partier verkar inte kunna samarbeta överhuvudtaget. Sedan kanske det i viss utsträckning är media (både gammal och ny) som trissar på det hela, men jag skulle uppskatta mer pragmatism och mindre drama.
Sant, jag misstänker att jag förträngde den delen, men samtidigt är det ju bitvis samma problem. Det är svårare att samarbeta med någon som precis kallat en för idiot, och så vidare.Jag tycker mest det stora problemet är att de inte verkar kunna diskutera eller debattera med varandra utan att det övergår till rent tjafs om varför motståndarsidan är dumma i huvudet.
Jag struntar väl fullkomligt varför någon tycker att motståndarna är dumma i huvudet, jag är intresserad av varför en politiker eller ett parti tror att deras idéer skulle fungera bättre och hur de har tänkt att genomförandet ska se ut i praktiken.
Varför det?Sedan tycker jag att det är ganska hemskt att regeringen nyligen beslutade att göra återvändning för asylsökande mer effektiv, och man har bett migrationsverket att upprätta särskilda center för de som saknar asylrätt (gärna nära en flygplats). Anderssons inlägg om det på sociala medier känns absolut som något som SD skulle kunna skrivit.
Men de som inte fått asyl måste ju rimligen lämna landet på något vis? Det kan ju inte vara rimligt att leva här ”off the record” i fyra år (eller hur lång tid är det?) innan man kan söka asyl igen? Eller hur menar du att vi ska göra med dem som sökt men inte fått asyl?Sedan tycker jag att det är ganska hemskt att regeringen nyligen beslutade att göra återvändning för asylsökande mer effektiv, och man har bett migrationsverket att upprätta särskilda center för de som saknar asylrätt (gärna nära en flygplats). Anderssons inlägg om det på sociala medier känns absolut som något som SD skulle kunna skrivit.
Avesta ja det är skapligt häpnadsväckande av M. Undrar om han har partiet med sig?Kristersson försöker rentvå SD och skapa en ny bild av dem, för att han ska kunna rättfärdiga att ta stöd av dem; för att nå regeringsmakten. Så Bevara Sverige Svenskt och deporteringskrav och judehat och järnrör och samer som inte är svenskar och pressfrihet som ska avskaffas och en oändlig ström av skandaler och uteslutningar osv ska gnidas över med polish.
Som att vi inte känner lukten ändå.
Men de som inte fått asyl måste ju rimligen lämna landet på något vis? Det kan ju inte vara rimligt att leva här ”off the record” i fyra år (eller hur lång tid är det?) innan man kan söka asyl igen? Eller hur menar du att vi ska göra med dem som sökt men inte fått asyl?
Och visar i samma veva att han inte har sådär jättebra koll på hur det gått med sådana samarbeten historiskt sett...Kristersson försöker rentvå SD och skapa en ny bild av dem, för att han ska kunna rättfärdiga att ta stöd av dem; för att nå regeringsmakten. Så Bevara Sverige Svenskt och deporteringskrav och judehat och järnrör och samer som inte är svenskar och pressfrihet som ska avskaffas och en oändlig ström av skandaler och uteslutningar osv ska gnidas över med polish.
Som att vi inte känner lukten ändå.
Jag tänkte - återigen - göra ett försök att sätta mig in i politiken för att eventuellt kunna rösta annat än blankt i höst. Men, hur gör man? Jag skulle gärna vilja ha tips på bra debattprogram att titta/lyssna på, undersökningar att fylla i osv. Ska förstås gå in på de olika partiernas hemsidor också, men där, tja... skriver de vad de verkligen tycker där... hmm.
Tack!
Jag lutar ju åt ett parti, som det känns som om jag "är" utifrån uppväxt osv, men det stämmer kanske inte längre.
Ifall ni vill berätta vad ni röstar på och varför så vore det väldigt intressant och hjälpsamt också, förstås. Vilka är era viktigaste frågor?
Tycker du ska behålla din inställning o göra som du gjort.Jag tänkte - återigen - göra ett försök att sätta mig in i politiken för att eventuellt kunna rösta annat än blankt i höst. Men, hur gör man? Jag skulle gärna vilja ha tips på bra debattprogram att titta/lyssna på, undersökningar att fylla i osv. Ska förstås gå in på de olika partiernas hemsidor också, men där, tja... skriver de vad de verkligen tycker där... hmm.
Tack!
Jag lutar ju åt ett parti, som det känns som om jag "är" utifrån uppväxt osv, men det stämmer kanske inte längre.
Ifall ni vill berätta vad ni röstar på och varför så vore det väldigt intressant och hjälpsamt också, förstås. Vilka är era viktigaste frågor?
Tycker du ska behålla din inställning o göra som du gjort.Jag tänkte - återigen - göra ett försök att sätta mig in i politiken för att eventuellt kunna rösta annat än blankt i höst. Men, hur gör man? Jag skulle gärna vilja ha tips på bra debattprogram att titta/lyssna på, undersökningar att fylla i osv. Ska förstås gå in på de olika partiernas hemsidor också, men där, tja... skriver de vad de verkligen tycker där... hmm.
Tack!
”En ny, helt anonym användare på ett nätforum sa att jag skulle..”. Om det är ditt bästa argument så får du nog jobba hårt för att komma nån vart.Tycker du ska behålla din inställning o göra som du gjort.
Jobba på att övertala fler.