Polar eller Garmin???

Sv: Polar eller Garmin???

Jag har Garmin 310 XT, och ombyggnadskittet finns att köpa från usa. Kittet som Mia säljer passar inte denna modell. Det är ju lite special, antar att det beror på att det ska vara vattentätt.

Himla bra tycker jag, för det tar typ 3 sek att bygga om kittet fram och tillbaks så jag kan lätt använda samma apparat när jag springer/cyklar osv osv.

Aahaa... är det så enkelt alltså? Verkar superkrånglig tycker jag och är så rädd för att förstöra nåt! :) Men du får jättegärna PM:a länk till mig också, tack!!
Men det funkar bra då, med ombyggnadskitet? Eller märks det nåt?

Det funkar superbra har jag ju redan skrivit :D

Prova google, ombyggnadskittet heter samma som det mia säljer, så sök på namnet så borde ni komma rätt, så gjorde jag.

Det är ju möjligt att det finns i europa med, och då blir det kanske lite billigare?

*kl*

Jag läste någonstans att man inte behöver ombyggnadskit, utan det räcker med att förlänga humanbältet, stämmer det? Någon som har testat?

Det borde ju gå, men jag tror att hästen kan få skav av det om man har otur, och så är ju bandet av tyg, svett och päls.... på min modell sitter elektroderna fast på bandet, så man kan antagligen inte direkt tvätta det i tvättmaskinen (?)

men hur ser ditt "bälte" ut då? har du möjlighet att lägg upp bild i ditt album på pixbox?
hittar inte när jag söker... :grin:

Google is the shit ;)

Det är bara plastgrejjen i mitten som man använder när man bygger om den, där är det som knappar, typ sånna som man brukar stänga jackor med utanför dragkedjan, så det går superlätt att bygga om den fram och tillbaks, knäppa på och knäppa av helt enkelt!

Men vill man så kanske det på något sätt går att använda banden på hästen? Men det går ju "ledningar" i det bandet så man kan ju inte direkt klippa av och sy dit mer, för då kanske man råkar kapa nåt som inte ska kapas ;)

Senast ändrad av en moderator:

Klumpen (haha vad kul det låter) sätter man i ett tygfodral som hänger med ombyggnadskittet, det fodralet har spännen så man kan sätta det i ringarna på sadeln.

Själva klumpen är kanske 5*3 cm, så den är verkligen inte stor.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 742
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 712
Senast: Twihard
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar