Polar eller Garmin???

placen

Trådstartare
Ska byta ut min Polarpulsmätare till en med både pulsmätare och GPS.
Har kollat på många olika men fastnat för Polar och Garmin.
Försökt att kolla på för och nackdelar med Polar versus Garmin.

Ju mer jag kollar desto mer lika verkar de vara. Ena stunden så tänker jag att "Japp den tar jag, för att lika snabbt gå över till det andra alternativet.

Vad har ni för mätare?

//Förvirrad

Sv: Polar eller Garmin???

Beror på hur mkt pengar du vill lägga oxå tycker jag...

Jag har polar, eller hade, batteriet tog slut, och dessvärre så kan man inte byta batteri i pulsmätaren utan får köpa ett nytt när det är slut.

Jag har därför bestämt mig för att bojkotta Polar, men det är min egen högst personliga åsikt. Jag kommer köpa Garmin, och då en variant där man har både gps och pulsmätare i samma apparat!

Du menar att man inta kan byta batteri i sändarbältet?
Tror att man kan göra det i de lite mer avancerade modellerna.

En av fördelarna med Polar är ju att de har återförsäljare runt om i Sverige som kan hjälpa till om ngt krånglar.
Garmin är iof billigare men finns det åt som kan hjälpa till när det inte funkar?

Detta är en av för/nackdelar som jag överväger.

Vill man ha en klocka m både puls och GPS så får man tyvärr vara beredd på att betala en rejäl hacka

Jag räknar på att behöva lägga ca 4000 om jag köper garmin. Då både gps och pulsmätare.
Garmin har nog fler återförsäljare än var polar har faktiskt! Just eftersom att garmin är mer fokuserat på GPS, och gps er finns ju "överallt".

Rättar mig själv lite :D
Har nu kollat vidare och tror att Garmin forerunner 305 kommer funka. Tvekade då den inte är vattentät, men den ska enligt uppgift klara av regn och att bli avduschad typ under vattenkranen... men inte att bli simmad med.

Och då sjönk genast kostnaden till ca 2500 kr! Måste bara kolla upp om det går att byta batteri till sändardelen!

kimmis87: Finns det ngn ÅT för Garmin-häst i Sverige? PM:a mig gärna adresser od isåfall.

Inte Garmin häst, vad jag vet! Jag kommer köpa en humanpulsmätare och sedan köpa V-max av Mia på distansritt.....

Pulsklockorna du köper är alltid i första hand till människa, sedan är själva sändardelen special till häst...

Det var just sändarbältet jag är ute efter. Det finns ju en massa ÅT för själva "träningsdatorn"

Svårt val...P el G?

OM Garmin har mottagare som är speciellt för häst så borde det gå att specialbeställa från en ÅF som säljer andra "Garminsaker"

Men jag har inte sett nån sån mätare, men jag har o andra sidan inte kollat efter det...

Finns speciella Garminsändarbälten för häst. En viss sida som även säljer sadlar mm.
Skulle vara mkt enklare ifall det fanns en svensk ÅT som säljer hela kittet som det finns för Polar.
Det är ju en av de stora fördelarna med Polar

Har du lust att länka åt mig? Eftersom jag inom kort antagligen kommer köpa en Garmin så är jag mkt nyfiken på olika lösningar!

Har hittat en sadelgjord som de hade... men då jag nästan måste ha specialbeställd sadelgjord så funkar det liksom inte för mig...

Kimmis - vilken polar kunde du inte byta batteri på ? Jag har också en polar pulsklocka som är säkert tio år gammal och den gick utmärkt att byta batteri på hos klockaffären. Blev bara lite nyfiken nu :)

Klockan går alldeles utmärkt att byta batteri i. Men däremot inte själva sändardelen, tyvärr...

placen- maila gärna adressen till mig oxå.

ni som har wearlink sändarbälte, hur ligger det? inget som knölar?
hur funkar sändningen?

Kimmiz köpte du en med gps? nöjd?

sugen på att byta ut mina, till en med gps samt bälte som man både kan ha i grind och när man rider. förslag?

Jag kollade på ritten du länkat till och ser att den mäter i ft, mi och mph. Går det ställa om till km, km/h osv?

Ja självklart!

Om du kollar i rutan "sammanfattning" och kollar under "timing" så klickar du på "hastighet" istället för "tempo" som är markerat nu.

Eller vänta nu... på min ruta är det km/h och inte miles/h... hm... nu hittar jag inte vart man ändrar det...

Hittade! man klickar på den där lilla pennan i hörnet, tror att det bara är jag som användare som kan ändra det, så du får nog tyvärr titta på miles, sorry.

Senast ändrad:

Ingen fara. Bara tänkte om det bara fanns miles, ft osv, hade ju varit lite krångligt att hela tiden själv behöva räkna om i så fall ;)

Vilken rolig funktion, Kimmis!
Har du en 310XT alltså? Hur har du gjort med pulsmätningen, hur du gjort med pulsbältet alltså? Har du byggt om den med det där kitet??

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 742
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 712
Senast: Twihard
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar