Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker ni ang coins och gym? Plockar ni ut direkt, så ett åt gången per 21 h eller försöker ni samla på er fler gym och ta flera på en gång?
Känns så drygt att vänta så länge mellan man kan samla :p
Om jag tror jag kan ta 2 gym ( har inte fler i närheten) så tar jag båda sen plockar coins. Men det har hänt typ 1 gång :p Annars tar jag bara ett å plockar ut direkt. Bryr mig heller inte om att försöka ta över gymmet på nytt inom de 21 timmarna efter jag plockat ut coinsen eftersom jag inte får ut några coins igen :)

Gick en snabbrunda runt byn efter jobbet, levlade upp ett gym och slängde in min Vapereon, hade ett rätt givande samtal med ett gäng 10(?)-åringar om vilket team som är bäst (Instinct eller möjligen Mystic. Jag=Mystic ), fick tips om var det nyligt spawnat en Dragonite mm :) fick tag i en liten Cubone och fick ihop några meter på min promenadkompis, Gloom :)

Hur tänker ni ang coins och gym? Plockar ni ut direkt, så ett åt gången per 21 h eller försöker ni samla på er fler gym och ta flera på en gång?
Känns så drygt att vänta så länge mellan man kan samla :p
Tänker som Trott. Oftast har jag bara möjligheten att ta ett gym och då plockar jag ut coins direkt. Men senaste veckan har jag haft turen ibland att ingen tagit över gymmet vid stallet från mig på 21h. Då brukar jag försöka ta ytterligare ett gym innan jag plockar coins :).

Nu har jag en liten Dratini som buddy. Matchar mitt team och outfit perfekt!

Men jag har en fråga. Har sparat ihop coins till en insence nu som jag ska använda på båten till Riga ikväll. Men när bör man sätta igång den? När man lämnar hamnen? Känns väl inte som det finns så många mitt på havet?

Nu har jag en liten Dratini som buddy. Matchar mitt team och outfit perfekt!

Men jag har en fråga. Har sparat ihop coins till en insence nu som jag ska använda på båten till Riga ikväll. Men när bör man sätta igång den? När man lämnar hamnen? Känns väl inte som det finns så många mitt på havet?
Med incense spelar det ingen roll hur mycket som spawnar naturligt, de kommer till dig ändå.

Nä det är klart. Men det var ju någon som skrev att dom använt den på båten med succes så ville veta om det var någon speciell tidpunkt som var bäst.
Det jag har hört är att man får roligare pokemon om det inte finns några spawn i närheten. Så jag personligen hade inte slagit igång den förrän jag hade kommit ut en bit :)

Det jag har hört är att man får roligare pokemon om det inte finns några spawn i närheten. Så jag personligen hade inte slagit igång den förrän jag hade kommit ut en bit :)
Verkligen? För på landet har vi aldrig några i sightings men när jag kört incense där har jag bara fått pidgeys, weedles och rattata typ :cautious:
men då kan jag nog sätta på den när som i stort sett.

Verkligen? För på landet har vi aldrig några i sightings men när jag kört incense där har jag bara fått pidgeys, weedles och rattata typ :cautious:
men då kan jag nog sätta på den när som i stort sett.
Jag var mitt ute i skogen och fick en carterpie annars roligare figurer så det beror nog på turen/oturen vad man får. Som med äggen :wtf:

Jag satte en charmander som buddy, men insåg sedan att det varierar hur långt man måste gå per candy för olika sorter. Så nu är planen att byta till en picashu. Åt på picashu-restaurangen både idag och igår, tog en idag och två igår. Tur att de har god mat också!

Fast samtidigt blir det omöjligt att fånga nånting om båten är skitsnabb dessutom.
Morsan försökte på vägen till Åland, gick inte bra alls :p

Inne i skärgården är bättre ... Telefonen har bra täckning, gps vet var den e... OCH du kan ha spawnande pokemons också... Plus att båten får inte åka hur fort som helst inne i skärgården...
Jag körde igång min efter Vaxholm nångång... Det funkade som sagt LYSANDE !

Dock fick min gubbe fnatt (eller pokemon hängde sej) så missade typ 5 min... Men fick massor med pokemons ...

Idag hittade jag en polywrath! Den hade jag iofs kunnat evolva mig till, men ändå kul att faktiskt se något nytt i sightings för en gångs skull. :p Annars går det rätt trögt nu. Det tar jättelång tid att levla upp ju.. Känns som att jag aldrig kommer att gå från level 24 till 25 och få ett efterlängtat lucky egg.. ;)

Jag har förresten varit på tjänsteresa i helgen och upptäckte till min förvåning/glädje att flera av de jag träffade i det här jobbsammanhanget spontant ville gå ut och jaga pokemon i en paus. :D Dessutom bodde jag på ett hotell några dagar och nådde ett pokestop från hotellrummet.. Så jag lyckades fylla ryggsäcken också! Och nu har jag varit hemma någon dag igen och och den börjar snart eka tomt på nytt.. ;)

Mitt lag har hållt ett gym i 21 timmar, jag kunde plocka ut coins idag utan att göra nått :p Hade jag haft tid så kunde jag åkt till det andra och levlat upp det lite och fått in en pokemon (behövdes bara 500 xp till) men inte tid för det :(

Körde på slutet av skärgården. Det gick fort men hann med att fånga nästan alla. Resultatet av en insence blev 2rattata, 2 caterpie, 2magic carp, 1 weedle, 1sandshrew, 1 polliwag, 1 crabby, 1mankey, 1 growlite (ny) och en hitmonlee som smet (ny) .
Men är ändå ganska nöjd med det.

Min plan förra veckan med att brotta mig in på ett gym funkade. Har fortfarande kvar det. Mitt lag håller typ fyra gym i det området och alla ligger på nivå 8-10.
Jag brukar försöka ta något gym till per dag när tiden gått ut så jag kan casha in iaf två gym.
Börjar närma mig level 25 men går inte så snabbt när jag jobbar, hinner inte spela något direkt.
Kläckte mitt andra 10km-ägg och fick en Magmar som jag redan hade. Inget kul alltså trots level 24 och 10km. Dröjer väl till level 30 innan jag får ngt mer 10km-ägg.

Alltså, hur gör man för att ta ett gym av en annan färg? Jag har slagit ut tre av motståndarna, men måste mina slå alla i andra laget själv eller hur funkar det? Och om ett gym hålls av samma färg som ens eget lag - kan man då slå ut någon av de andras pokemons för att få in sin egen i stället?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
969
· Visningar
60 510
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka