Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pokémons gps-grejs kollar av var man är varje minut och mäter sen fågelvägen hur långt man gått sen förra gången den kollat av. Går man således i cirklar och svängar och sådär så får man rätt lite tillgodo medan mer raksträckor gör att man får ut mer av promenerandet.

Pokémons gps-grejs kollar av var man är varje minut och mäter sen fågelvägen hur långt man gått sen förra gången den kollat av. Går man således i cirklar och svängar och sådär så får man rätt lite tillgodo medan mer raksträckor gör att man får ut mer av promenerandet.
Ja det var lite så jag fattat det innan också ? Men funderade på om gps funkar olika på olika telefoner? Eller ja kanske rimligare är hur bra nätverket funkar kanske där man går ?

Ja det var lite så jag fattat det innan också ? Men funderade på om gps funkar olika på olika telefoner? Eller ja kanske rimligare är hur bra nätverket funkar kanske där man går ?

Tror det beror lite på hur snabb ens egen telefon är. Mina systrar har båda nyare mobiler och deras GPS flänger inte runt lika mycket som min och deras räknar korrekt. Tex,vi har en spikrak väg mellan två stop, sträckan är ca 2km, syskonen får ca 2 km och jag får 600m....:mad: För min hoppar ur, stannar, springer (registreras inte om gubben får springa) och eller bara inte räknar.

Ibland är den överambitiös dock och går runt på egna promenader :p kan logga 1-3km på jobbet om den bara ligger still och man då och då startar om spelet :up:

Jag märker att allt spelande verkligen har tagit musten ur batteriet på mobilen. Hade 60% när jag gick ut, sänkte ner skärmstyrkan så mycket jag kunde men så jag fortfarande såg vad jag gjorde. 1.5 timme senare hade jag 5 %. Visst, jag hade spelet igång hela tiden, men satan så mycket batteri drogs inte i början när man spelade O_o

Jag märker att allt spelande verkligen har tagit musten ur batteriet på mobilen. Hade 60% när jag gick ut, sänkte ner skärmstyrkan så mycket jag kunde men så jag fortfarande såg vad jag gjorde. 1.5 timme senare hade jag 5 %. Visst, jag hade spelet igång hela tiden, men satan så mycket batteri drogs inte i början när man spelade O_o

Ogilla!!

Å där vart jag av med det :rofl:
Man får vara snabb att plocka ut mynten.:)

Jag fångade precis min första Lapras :D. Hade fönstret öppet på jobbet och helt plötsligt hör jag massa unga killar ropa gällt utanför. Startar appen och där finns en liten Lapras. Som vanligt får jag inga toppenpokémon (han var strax över 1000 CP), men än dock :). I den lokala pokémongruppen har de nästan klagat för att det börjat Spawna fler Lapras och Snorlax. Jag förstår inte vad de pratar om. Jag är strax lvl 22 och detta var min första Lapras som jag ens sett, och Snorlax lyser fortfarande med sin frånvaro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
969
· Visningar
60 510
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka