_Skifting_

Trådstartare
hej... är ju i svängarna till flytt nu, och hoppas på eget rum till lillen... :laugh:
Har ni några smarta ideer, förvaringar, göra det lite kul och intressant där inne (kanske med wallies eller väggmålningar??)??
Kom med allt!! Gärna bilder... :idea:

Min plutt är nu 8 mån och jag hoppas på att han ska bli intresserad av hästar, men än så länge är hans sopbil det bästa som finns... :cry:
Vilket förvisso inte gör så mycket eftersom pappa är "sopgubbe".. :rofl:

nee.. men kom med ideer och bilder... !!

Sv: pojkrum

Rasmus rum
25674579.jpg

25674580.jpg

Fint rum han har:)

Isaks rum håller vi på och gör i ordning så det är inte mycket att fota än eg.

När jag gör iordning W rum (när vi har flyttat till ngt större) kommer jag absolut inte göra ett sånt "klassiskt pojkrum" med blått överallt. Kanske dovt ljusgröna väggar och smakfullt inrett. Jag kommer förmodligen köpa lite på loppis och måla och snygga till så det blir personligt. Dessutom har jag hittat barbapappa wallies som inte är underbara!
Vi får se, men som sagt. Jag vill inte att det ska se ut som vilket "pojkrum" som helst utan vara personligt och charmigt!

jag tycker ikea har många roliga detaljer och möbler som kan passa in i ett sagorum.
jag ser framför mig en stooor väggmålning med ett klassiskt "riddare räddar princessa" motiv. sängen omgjord till en borg? mysiga saccosäckar klädda till drakar/prinsar/prinsessor?

Jag måste ifrågasätta...vad är egentligen ett pojkrum ? Är det något som föräldrar kommit på för att ( omedvetet kanske) dela upp könena ? Ska det vara skillnad mellan dessa kön ?

Ska rum inredas efter kön ? Ska inte saker och ting präglas av en individ..dvs individens intresse UTAN föräldrars inbladnning.

varför är blått en pojkfärg och rosa en flickfärg ?

håller med..

Hannas rum har ljusa väggar med en grön fondvägg (ljus olivgrön?), bård med Alfons och röd IKEA-säng. på golvet har vi en randig stor matta. Än sålänge står det en stoor bred garderob men den ska flyttas bort så Nova-li kan ha säng där.
På väggarna finns någon tavla och en sån där spegel med röda "dörrar" som man kan stänga, från IKEA.

delvis knapp...

Vad fint rum din son har!!!

Till er två som skrev senast:
Anledningen att jag skrev just pojkrum, var inte för att könsdiskreminera på något vis..'
enbart för att jag vill ha ideer och liknande till pojke.. Kalla mig gammeldags, men att jag inte skrev barnrum beror på att jag int vill ha ett rosa rum fyllt med tyll, änglar, glitter, prinsessor mm (inte för att man inte kan ha det till en kille, men JAG tycker inte om det!!)..
Jag kan inte minnas att jag skrev i huvudinlägget att det enbart var blå rum som gälde heller, (rätta om det är fel) för jag är inte typen som tycker att pojkar SKA ha blått... Min son klär jag som ex. titt som tätt i gult och rött för han e SKITSNYGG i det... :rofl:
Men det jag ville veta mer om just pojkrum var hur man löst förvaring i lite grabbig känsla (färg e lite skitsamma) , hur man tagit tillvara på pojkarnas ideer och intresse och låtit det prägla rummet...
Men sen hur det blir i slutändan e ju en helt annan sak..

Det är lite svårt att låta honom hjälpa till och bästämma (som någon skrev i tidigare inlägg "utan för stor inverkan från föräldrar i utseendet) är för att min son bara är 8mån nu... :angel:
Vet inte riktigt hur jag ska förstå vad han vill ha...
men jag vill ha tipps på smarta förvaringar, smarta ideer mm... men det hade blivit lite långt att ha som överskrift:

"ideer till förvaring, smarta lösningar, annorlunda utseenden på rum till en son på 8mån som inte är könsdiskriminerande men endå "grabbigt" och roligt med mycket färg och som triggar till lek och bus med oömma lösningar."

:rofl::rofl::rofl::rofl::D

Vi håller på att göra i ordning Eriks rum just nu, och även vårt eget sovrum. Det är jättekul men har dragit ut på tiden nåt otroligt.. vi har bott här i 5 månader snart och bor än så länge bara på nedervåningen. Men nu har vi satt en deadline vid Eriks 1-årsdag 6 feb och då har det tagit fart lite mer!

Just nu är det tapeter och golv som fattas, samt målning av lister.
Har därför inga bilder ännu, men kan återkomma när det är klart.

Den här tapeten från Sandbergs har vi bestämt oss för.
SAN35.jpg

Och det svarta tyget på bilden blir en hissgardin.
annonsbild_395x447.jpg

Kommer även upp wallies i form av Super Mario, ska bli så himla kul att få sätta upp dem!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 892
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar