Pojke eller flicka myt

Sv: Pojke eller flicka myt

Du det hade jag också och resutatet har du ju sett :angel:
Tog ett bra tag för hormonranden att försvinna efter dotra var född.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Jag har för mig att pojkmage är när den sitter mer framför och inte så mycket på sidorna och flickmage sitter mer runt om och inte lika mycket framåt. Kan förvisso vara tvärt om också men det stämmer heller inte.
Jag hade en mage som syntes väl från sidan men framifrån syntes det inte så tydligt.
Min kompis hade sk. flickmage med sin första och pojkmage med sin andra och båda är flickor.
Hjärtljuden sa att dottern bytte kön från gång till gång :D
Det var olika beroende på om hon sov eller var vaken.
Det är ju klart att den gången när mamman (dvs jag) börjar gapflabba och inte kunde sluta för att hjärtslagen lät som en galopperande häst så kunde hjärtljuden inte räknas alls.

Randen Enya pratar om är hormonranden man kan få. En brun rand som börjar under brösten, går över magen, över navel och ner innan för trosliningen. Minns inte hur långt gången jag var när min dök upp men en flicka var det minsan i magen ;)
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Haha, tack för länken Stollan :) Enl den väntar jag en kombination av flicka och pojke :angel:

Enl magens form - pojke
pigmentrand - flicka
hjärtfrekvens - varierar mellan 134 och 159
mammans skönhet - pojke
halsbränna - flicka
hicka - pojke
sparkar - pojke
UL-bilder - flicka
osv osv

Vad gäller TS fråga har jag aldrig hört det påståendet, men det stämmer för oss. När dottern föddes var jag 33 år och 8 månader, maken var 38 år och 6 månader ;) Och då är det i så fall en flicka till som är på gång eftersom h*n kommer att födas 5 år och 1 månad efter storasyster :D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Jag har för mig att pojkmage är när den sitter mer framför och inte så mycket på sidorna och flickmage sitter mer runt om och inte lika mycket framåt. Kan förvisso vara tvärt om också men det stämmer heller inte.
Jag hade en mage som syntes väl från sidan men framifrån syntes det inte så tydligt.
Min kompis hade sk. flickmage med sin första och pojkmage med sin andra och båda är flickor.

Men min mage är mest nerifrån och upp :o :D
Inte sååå mycket från sidan, men det beror ju på vad jag har för kläder hur pass den syns.

Hjärtljuden sa att dottern bytte kön från gång till gång :D
Det var olika beroende på om hon sov eller var vaken.
Det är ju klart att den gången när mamman (dvs jag) börjar gapflabba och inte kunde sluta för att hjärtslagen lät som en galopperande häst så kunde hjärtljuden inte räknas alls.

:rofl: skulle nog haft svårt att hålla mig för skratt jag med där.

Randen Enya pratar om är hormonranden man kan få. En brun rand som börjar under brösten, går över magen, över navel och ner innan för trosliningen. Minns inte hur långt gången jag var när min dök upp men en flicka var det minsan i magen ;)
Ser som sagt ingen rand, bara ett födelsemärke mitt i prick i naveln :angel:
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Du det hade jag också och resutatet har du ju sett :angel:
Tog ett bra tag för hormonranden att försvinna efter dotra var född.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Du är inte som andra:angel:

Jag minns inte hur lång tid det tog för mig för att den skulle försvinna. Men jag hade den dels med Eric och sedan med Isaac också, men inte med Elin. Graviditeten med Elin är också helt annorlunda än med de andra två. Eller VAR för hon ligger inte där i nu!:rofl:

Nu är det istället ELIN som har den där randen???:crazy: :confused:

P.s När klockan är 3 på natta ska man ligga i sin säng och sova, i alal fall gör jag det:D:D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

jag blev gravid i mars 05, jag fyllde 25 två dagar innan hon var beräknad så det stämmer.....
 
Sv: Pojke eller flicka myt

jag skrev ut sidan och strök under vad som passade min grav. fick 8gula streck på pojk och 8gula streck på flicka (övriga frågor hade jag inga svar på), får jag en hermafrodit :rofl: ......

Skillnaden denna gången mot förra grav. som var en pojke är att då hade jag ett långt brunt streck som passerade naveln, ingen streck denna gång (ännu är i v28+0), magen syns inte heller denna gången bakifrån men bebisen ligger betydligt längre ner änsålänge. Den har dessutom högre hjärtfrekvens, sonen lång runt 150 denna på 160 i samma vecka.

Vad tror ni:bump: ?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 418
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 436
Senast: Destiny_D
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 314
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp