Pojke eller flicka myt

B

Blicken

Hur stämmer följande på dig/dina barn/andra du känner?

Att den av föräldrarna som är närmast att fylla jämt 5-tal, tex 25, 30, 35 när kvinnan blir gravid det könet blir det på barnet.

Nån mer som hört detta och stämmer det stämmer det inte?


På de som jag räknat efter på stämmer det...
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Har aldrig hört det förr, men på oss stämde det inte. Fick sonen i april, och jag fyllde 25 i januari året därpå. :D Och jag är är inte så manlig. :D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Jag tror inte på sådana myter...

Men, jag fyllde 25 ca 20-25 dagar innan sonen föddes.
Jag är tjej.
Han är kille.



:D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Här stämde det inte heller, jag var närmast att fylla 25, och ut kom en liten pojk, och jag är tjej.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Vet inte om man även ska räkna bakåt. Alltså tex hon är 27 och han 30,5 då har ju han närmare till 30 än hon till 30.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Detta uttryck har jag aldrig hört!

Det stämmer inte på mig och mina barn. När sonen föddes var jag nyss fyllda 20 och hans mormor fyllde 40 bara 11 dagar innan han föddes. Det blev en pojke iaf.

När dottern föddes fyllde morfar 40 år så det stämmer ju inte heller..
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Okej, men om man bara får räkna framåt så stämmer det, för sambon ska fylla 25 i år :D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Aldrig hört. Pappa fyllde 30 år knappt åtta månader innan jag föddes. Mamma fyllde 29 år fem dagar innan jag föddes. Så räknas det bara framåt så stämmer det ju på mig eftersom mamma var nästa att fylla 30 år.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Som jag tidigare har sagt så har jag vetat könet på mina tre redan i v. 16-18.

Därför har det varit så roligt att höra alla dessa skrockhistorier från dem som inte har vetat vad det är för någon som har bott därinne!

Magen är si..den är så..osv osv

Här finns en länk till Familjeliv där man enligt den Kinesiska Kalendern kan kolla om det blir en pojke eller flicka!

I mitt fall har det inte stämt på mer än ett barn!:rofl:

http://www.familjeliv.se/Gravid/flicka-eller-pojke.html
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Jag var 24 när jag blev gravid.. O Fadern var 28..
Vi fick en Jakob!

Så det stämmer inte i vårt fall!
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Aldrig hört men stämde faktiskt på oss. Sonen föddes dec 05, pappan fyllde 35 i juni 06 jag i dec 07.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Hur är det där om pratet med formen på magen då?
Hur pass väl stämmer sånt och vad är det som är vad? :)

Vi har ju inte kollat kön, men vi hoppas på en människa ialla fall.
Något livligt med ett starkt hjärt och gott om åsikter redan, det vet vi :crazy: Vilket även BM kommenterat några gånger.


Magskrället befinner sig allt som oftast upp mot revbenen och haft en bula där "glipan" mellan revbenen går upp.
Så dn går rätt högt upp men kanske inte så mycket bula utåt, pojke eller flicka? :)

På det här med åldern så skulle det blir en flicka :angel:
Men jag tror på en pojke.

Fast åldern hehe är det så då att spermierna stannar upp strax innan målsnöret och funderar på åldern på mamman, "hallå! vänta nu grabbar och tjejer, vi måste fundera på om det är den vi kom ifrån eller den vi kommer till som är närmast xx år inna vi bestämmer vem som får komma fram" :angel:
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Jag var 21 år och 9 månader och min man var 23 år ohc 2 månader när son nummer 1 föddes.

Jag var 23 år och 3 månader och min man var 24 år och 9 månader när son nummer 2 föddes.

Jag var 25 år och 6 månader och pojkvännen var 30 år och 11 månader när dottern föddes.
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Formen är väl flickig? Minns inte riktigt, någon annan vet nog bättre.

Men har du en rand på magen? Det hade jag två av tre graviditeter och det var när det låg pojke i magen:D
 
Sv: Pojke eller flicka myt

om ultraljudet stämmer så stämmer det inte på oss. jag är 21 å sambon 23. alltså hinner han fylla 25 först=) å då skulle de va en pojke. men enligt ul är de en flicka
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Har aldrig hört talas om detta och det stämmer inte i min familj iaf!

Första barnet, jag 23 han 25 = en flicka
Andra barnet, jag 25 han 27 = en flicka
Tredje barnet, jag 27 han 29 = en flicka
Fjärde barnet, jag 31 han 33 = en pojke
Femte barnet, jag 33 han 35 = en flicka
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Formen är väl flickig? Minns inte riktigt, någon annan vet nog bättre.

Men har du en rand på magen? Det hade jag två av tre graviditeter och det var när det låg pojke i magen:D

En rand? :eek: näe ingen som jag ser iaf :p
Skulle den gått diagonalt eller?
 
Sv: Pojke eller flicka myt

Frågan är gäller det närmast som har fyllt eller skall fylla 5-jämt eller bara skall fylla?
Är det det sistnämnda så är det bara 6 månader under en tio års period som vi skulle kunna få en pojk på. Är det det förstnämnda så blir det mer jämt fördelat.
Nu skall vi inte ha mer barn men den metoden anser jag inte tillförlitlig för att räkna ut vad det blir ändå.
Visst stämde det med våran dotter vi ha men det är slumpen där och inget annat.
Barnmorskan på MVC sa att jag skulle få en flicka bara för jag helst ville ha en och för att jag var så envis av mig :angel:
Hade varit något :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 420
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Destiny_D
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 315
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp