Pojk/flick mage!

H

husvallalantbruk

Ja hur sägs det att magen ser ut om det är en pojk respektive Flicka?
Hur många har det stämt på?
Och hur många har det inte stämt på?
*nyfiken på vad det är i min mage* ;)
 
Sv: Pojk/flick mage!

det sägs att på en pojke så är magen låg.....det stämde på min bästa vän iallafall...alla myter stämde in på henne....jag får se ganska snart om det stämmer in på mig (har låg mage)
 
Sv: Pojk/flick mage!

Jag hade hög "framåt-mage" med förra, det var en pojke.

Nu har jag låg "rund-mage" och vet inte vad som ligger därinne!
 
Sv: Pojk/flick mage!

Mina magar såg olika ut.
Vet inte vad man skulle kalla pojk eller flickmage, men när jag fick tvåan så sa barnmorskan precis när dottern skulle födas, sista krystvärken liksom "ta i nu så kommer HON ut".
Och så sla hon upp henne på magen och sa "grattis till dottern".
Efter ett litet tag kom hon tillbaka och tittade under filten.
"Va bara tvingad att extra kolla så jag verkligen hade rätt".
Hon påstod sig ha sett på min mage när jag kom in vad jags kulle få, hon hade jobbat alldeles för länge inom yrket sa hon ;).
 
Sv: Pojk/flick mage!

Nja, det där stämmer inte. Däremot påstår min mamma att använda en pendel över magen stämmer. Hon har gjort det dels på sig då och syrran, men även på en massa kompisar...och det har alltid stämt. Tror man skulle ha en guldring i snöre/kedja sedan se hur den pendlade över magen. Gick pendeln runt var det en flicka och åkte den fram och tillbaka en pojke. Man skulle inte göra det själv utan låta någon annan göra det för bästa resultat. Jag har inte provat i alla fall...
 
Sv: Pojk/flick mage!

det jag hört är:

Pojke-"spetsig" hög mage.
Flicka- Bred låg mage.

Jag hade en bred och låg mage, å fick en dotter.
Bästa kompisen hade en spetsig hög mage, å fick en son.

Så de stämde på oss.
 
Sv: Pojk/flick mage!

Nja, det där stämmer inte. Däremot påstår min mamma att använda en pendel över magen stämmer. Hon har gjort det dels på sig då och syrran, men även på en massa kompisar...och det har alltid stämt. Tror man skulle ha en guldring i snöre/kedja sedan se hur den pendlade över magen. Gick pendeln runt var det en flicka och åkte den fram och tillbaka en pojke. Man skulle inte göra det själv utan låta någon annan göra det för bästa resultat. Jag har inte provat i alla fall...

min sambos mamma har fått flicka, pojke, flicka och flicka och det där med ringen stämde. Varje gång.
 
Sv: Pojk/flick mage!

Coolt ! Jag tror nästan jag måste prova, nyfiken som jag är. Fast guldring, det äger jag ju inte :(
 
Sv: Pojk/flick mage!

Ja hur sägs det att magen ser ut om det är en pojk respektive Flicka?
Hur många har det stämt på?
Och hur många har det inte stämt på?
*nyfiken på vad det är i min mage* ;)

Jag hade, enligt alla , en flickmage & så sägs det att om man mår illa stora delar av dygnet eller på kvällen under graviditet är det en flicka-det blev en pojke, så jag tror inte alls på såna teorier.
 
Sv: Pojk/flick mage!

Däremot påstår min mamma att använda en pendel över magen stämmer.

Äsch, det där är ju bara "bluff".. min pappa lärde mig tricket när jag var 10 år att förflytta ringen med "tanken".

Och alla kan göra det! Häng en ring i en sytråd och håll längst upp i tråden. RÖR inte på handen utan TÄNK dig att du vill att ringen/pendeln ska röra sig tex fram och tillbaka, i en ring eller från sida till sida. Pendeln GÖR det. Och detta utan att man rör på handen. Man kan dessutom få den att bromsa pendlingen och röra sig i nytt mönster.

(Fast det är ju bara vad man själv tror.... med små små omedvetna rörelser i fingertopparna så får man själv pendeln att röra sig.)
 
Sv: Pojk/flick mage!

Jag hade en bred mage och alla sa att det är en flicka utom jag själv som bestämt hävdade att det är en pojke och det blev det också.
 
Sv: Pojk/flick mage!

Jag har sett exakt likadan ut under båda graviditeterna, och även mått precis likadant. Och jag har en pojke och en flicka.
 
Sv: Pojk/flick mage!

Mamma har spått mig och alla syskonen så och det har stämt varje gång.
Min mormor gjorde samma sak och det visade rätt på alla 17 av hennes barnbarn. Och även på alla barnbarnsbarn..

Mamma gjorde ju ben bästa grejen med "ringen".
Hon spådde e arbetskamrat och dennes man.
Det visade alla deras gemensamma barn och på honom visade det även hans barn sen tidigare förhållanden. MEN så visade det även att han skulle få en flicka till.
På mammas arbetskamrat visades inte den flickan.

Två månader senare så kom det fram att mannen varit otrogen, gjort en annan tjej på smällen som då födde en....flicka:crazy:

Enligt mammas "spådom" så ska jag få två flickor förutom sonen som jag har...;)
 
Sv: Pojk/flick mage!

Alla säger att jag har en pojkmage. Själv har jag ingen aning om vad som finns däri. Ska bli kul att se om de har rätt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 701
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 726
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 648
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Bildtråden
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp