Poetic " Potte?"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare monlight
  • Startdatum Startdatum
M

monlight

Är det någon liksom jag har en ponny efter Poetic Justcie. Min har otroligt starkt psyke och varje ny situation är en utmaning?
När vi kom till tandläkaren så kände hon till Poetic hästar och gav henne ordentligt med lugnande!? För kloka för sitt eget bästa, har jag också hört! :confused:

Sv: Poetic " Potte?"

Potte hästarna e oftast lite skruvad om man säger så.
Helt underbara o hoppa (många e snygga oxå) MEN ofta otroligt svåra o hantera på backen..
frågan är varför..
är det helt enkelt bara så att han ger dåligt temprament eller är fölen dåligt hanterade från början? så går detatt förebygga med bra hantering från dag 1?

Skulle gärna vilja se ett föl efter honom med mitt sto som mamma men med tanke på hennes humör.. saker händer blixtsnabbt o otroligt känslig och hans storlek så är det uteslutet att välja honom.

Potte är ju inte så lätthanterlig själv om man säger så, han är ju inte kända för att vara en snäll tävlingshäst och många hästskötare har *vägrat* hantera honom på tävlingsbanorna. så det är inte uppfostaran utan mycket att han lämnar svåra temprament men oftas så hoppar de bra och är snygga att se på men jag skulle aldrig själv lägga den på någon av mina hästar. Jag har ju faktiskt sett han ett antal gånger i stall osv osv

Tack, det var ju synd att det stämmer med vad jag oxå hört men de e inte lätt för en tolvårig tjej att vara så tuff. Men vi har inte gett oss hittills så de e väl bara att kämpa på.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: MML
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 132
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar