PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Jag är intresserad av en liten grimma... till russ.

Jag har köpt en "ispinne" men tycker den är väldigt tung. är den "äkta varan" lika tung??

Stackars Alyssa, men ödet kanske vill annat, en annan mycket bättre häst som bara står och väntar på henne i en box av guldhalm..
Det är precis det jag tänkte, and here he is...
pnh016.jpg

:eek:eeeehhhh...NOT!:rofl::rofl: He is like a phase 4 waiting to happen...:rofl::rofl:

Ispinne?????
Jag har en grimma som inte passar mina hästar en double diamond repgrimma som kostade 300 spänn som nu bara ligger och skräpar.. Men jag vet inte om den passar till ponny, kanske till quarter eller nåt..

Nej du, den är lätt och smidigt. Väldigt fin kvalitet. Hur liten är den häst, Vilken storlek ta han i vanligt?

vad är en "ispinne"?:confused:

jo dubble dimond är stel och bränna lätt. Jag också har en som skräpa ner sadelkammare.

Don`t think so? Am I? You wanna bet? Har lite skralt i kassan just nu så några xtra dollar skulle sitta fiiint:devil:

så du säger att din dubble diamond är mjukt? huh? Har du tvättat det med mjuknings medel?;)

När jag köpte min fanns det både stelare och med fler knutar på nosgrimman... Så de har väl kanske olika varianter?
Nu e det dags att fånga Simon och Isa för nu ska vi baka bullar!! :)

Sv: Re: PNH Tjatter...

Det är många som säger att en Balance sadel är väldigt lik en Fluidity sadel. Jag har är en western girl, born and raised, men dessa sadlar ser så :d:love: smaskens ut. Jag också ville prova en. Filosofen (som försvann efter hon var på kurs i USA:cool:) köpt en och sa den var helt otrolig. Hon också är en som har provat många..

SORRY, jag är här har bara inte orkat skriva... Är en xtremt trött och tjock människa :grin: har inte sagt det här men är gravid i åttonde månaden :p

Hobbe har varit halt igen... så jag har inte fått så mycket hästande gjort och har faktiskt ärligt varit på hästoverload sedan jag kom hem...

Men nu till väsentligheterna. Ja jag har Fluiditysadeln och den är fabulous!!!! Jag och hästen trivs fantastiskt bra med den, min Hobbe hade GRAVA sadeltvång men numera kan man sadla utan att han rör en min helt lös. (Inte bara sadeln förtjänst iof har lagt måååånga timma friendly i zon 3).

Funderar på att kanske sälja mitt cradlebridle med c3 bett (5.5 inch), det är en strl förstort (XL). Någon som är intresserad? Enbart provat på hästen en gång.

Sv: Re: PNH Tjatter...

Jag har nog köpt och sålt ett 20-tal sadlar innan jag äntligen bestämde mig för att lägga pengarna på Fluidityn. Har haft den i drygt 1 år vilket är rekord!

Men Grattis!!!! Så kul för dig. En liten Filsofen!:D

Jag hade mina misstänkar att du var lurking in the background.;)

Hade du provat balance sadel innan fluidity?

Hur var det i USA? när du har tid och ork så snälla berätta lite.:bow: PLEASE...:bump:

När kommer liten till världen? Lets see mars-sept det är bara 7 månader så det är inte en Parelli baby.:angel::rofl:

Grattis grattis grattis till blivande bäbis!!! :banana::banana:

Satterstina: Nej det blev ingen Kenzo. Det hade blivit ändrade planer för henne o hon kunde behålla honom ändå...:cry:
Men jag förstår henne. :love:

Var helnöjd nu efter senaste clinicen med Erika. Kändes så himla bra även i sadeln nu. Hurra för mönstren!!! Nu vet man ju innan vad man ska göra! :rofl:
Tyvärr hade jag ju köpt Level2 precis, så jag har inte råd att köpa de nya.

Tack för senast CS, så himla kul när man kan träna tillsammans!
Skulle vara jättekul med en Parellikväll, jag är med! :idea:

Hoppas du finner en ny fin pålle som du vill ha....:love:
Nästan det som e roligast att leta och finna den finaste av dem alla!
Vi kanske kan slå oss ihop för att köpa nya patterns och succesess series??:idea:

Gratulerar till bebisen Filosofen!!! Vänta du tills du e på sista veckorna hur man känner sig då...Svullen Michelingubbe som inte har känsel i fingrar eller fötter! Jag kunde inte skriva när jag väntade min första men med nr 2 var det lite bättre! Undrar om man blir krampfri med nr 3? Kanske testa...

Har 2 Double Diamond och 1 Parelli-grimma. Bäst tycker jag om min mjuka DD grimma, så ja, det finns mjuka varianter av den också. Har en hård och en jättemjuk, av Brannaman-serien (stavning?)

Parelli kvällen? Självklart ska vi gör det! På jakt veckan eller? med eller utan barn?Här eller där? Ni är så välkommen hit och kan jag laga lite mat och ni kan titta på mina mönster videos om ni vill. Jag har en kopiator också...:angel:

Marer - Nej jag har bara sett de stelna typen. :cry: Visst finns det andra som har gjort det av samma kvalitet rep som har finna grimmor men jag vet jag får vad jag betala för med PP. Och här uppe finns inte en tack shop runt varje hörn så man beställa vad man kan lita på. Kul då att veta DD har andra typer. Det ser du, lära nåt nytt varje dag. :idea:

Igår lärde jag om du inte stänga av aggregat innan du ta i tråden så kan det gör ont.:angel: Tyvärr är det en lektion jag har gått på några gånger...:angel::rofl:

Ingen DVD än!
e085.gif
a045.gif
Har det kommet till nån annan än?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 653
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar