PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej tyvärr det var grimmor, hackamors, en air pad, en felt pad, 12' lines, en 45' line, shoo-flies, olika vänskor mm. Men ingen stick :cry: och ingen 22' lines :cry:

Jag har importerat in från ebay åt andra de billigare typer som är bra det är bara att byta ut stringen, för den är kass. De är mycket billigare än en äkta och duger väl. med frakt var det runt 300:-

Sv: PNH Tjatter...

har du någon grimma kvar i ponnystorlek??? Är oxå intresserad av 12" linan.

Någon som har Horsenality dvd:n? Är den bra? har hittat den på e-bay.

Ja, jag är ju en sån som hellre försöker själv, men kanske går lugnare fram, än att jag skickar bort hästen och får hem en spillra av min fina häst. (har hört en del skräckhistorier)
Jag tycker gott du kan försöka, bara anpassa lite, och var rädd om er. Verkar det gå helt åt skogen får man väl omvärdera.

Vad är det för sorts Ponny?

Jag har horsenality och den är väldigt bra. Jag tycker det är en av dem första film man ska titta på. Den ger mycket förklaring varför hästar är som de är.:D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: Sv: PNH Tjatter...

Nu har lilleman återigen varit jätteduktig! Tänk om det var så hela tiden - att jag trodde att han visste hur cirkelleken fungerade och att han bara försökte sticka ifrån mig. Men, eg var det så att han inte förstod, när jag då fasade upp ville han bara bort från trycket vilket resulterade i att han stack ifrån mig. Arg blir jag på mig själv :cool:

Det är verkligen SÅ lätt att få för sig att det VET och att de vill smita undan bara. Men så förklarar man tydligare/bättre, och plötsligt funkar det perfekt! :idea:

Vår ena valack är väldigt känslig för tryck och en annan tränare skulle försöka "NHa" honom i circling (fråga mig inte varför jag lät henne, trodde hon visste vad hon gjorde) hon höll hela tiden repänden i axelhöjd, och han sprang som en vilde, och hon drog och viftade.. ja, det kan inte beskrivas i ord, men jag försökte säga att han gör ju som du ber om, men hon hade bestämt sig för vad hennes kroppshållning "skulle" betyda, och envisades med att han bara behövde vänja sig att inte vara rädd för repet *suck* Tillslut blev han introvert och stannade, och då blev han belönad :( istället för att hon kunde testa ett annat sätt att förklara vad hon ville...

KUL att det går framåt med lillhästen! :bump: Jag tror också att om man börjar med detta när de är ganska små, så tror jag inte det blir dominans, utan snarare lekövningar.

Sv: Re: PNH Tjatter...

Nej tyvärr det var grimmor, hackamors, en air pad, en felt pad, 12' lines, en 45' line, shoo-flies, olika vänskor mm. Men ingen stick :cry: och ingen 22' lines :cry:

Jag har importerat in från ebay åt andra de billigare typer som är bra det är bara att byta ut stringen, för den är kass. De är mycket billigare än en äkta och duger väl. med frakt var det runt 300:-

Synd, det är stick och 22´lina jag är på jakt efter. De flesta skriver ju att de bara skickar inom USA. Känns lite tufft att köpa plagiat över nätet om man inte vet att just de är bra, vore ju skittråkigt om man får hem en 22´lina osm inte går att använda för att det är galet material. Jag får försöka surfa runt lite och se vad jag hittar. Är det bara jag som är feg att handla på e-bay? Ingen fara att man inte får det man betalar för?

Det är till ett gotlandsruss, b-ponny. Jag har en repgrimma till de stora hästarna men det är en som jag köpt på Odal så det kanske inte är helt bra?? Jag tycket den fungerar ganska bra på de känsliga hästarna och mindre bra på tex en frieser som jag har hemma.
Ja, jag tänkte att den skulle vara bra (horsenality) Visst är den med i Success series? Ska försöka köpa den iallafall. Väntar ju på min level 1 från Canada....

Synd, det är stick och 22´lina jag är på jakt efter. De flesta skriver ju att de bara skickar inom USA. Känns lite tufft att köpa plagiat över nätet om man inte vet att just de är bra, vore ju skittråkigt om man får hem en 22´lina osm inte går att använda för att det är galet material. Jag får försöka surfa runt lite och se vad jag hittar. Är det bara jag som är feg att handla på e-bay? Ingen fara att man inte får det man betalar för?

Jag har köpt både stick o 22`repet på ebay, repet kan jag säga var precis likadant som mitt 12" rep från Parelli. Sticken vet jag inte men det funkar bra och bägge 2 var från grossister, nya grejer med bra omdömen. De skickar worldwide o det var snabba leveranser. Halva priset jämfört med Parellis. Jag tycker nog savvy stringen är i fin kvalite, de är som leadropen. Böjliga o lätta. Kolla efter köp nu, det tog jag.

:bow::bow: Tusen tack för alla papper jag fått idag! Min kära granne ska få filma mig o ha papprena till hands :D Gud va vill du ha i gengärld?! :bow:

Jag är en ebay junkie:o:D de flesta skriver att de bara skicka innom USA men om du fråga, de flesta skicka utomlands det är bara en handfull som är ovillig. Handla bara med Paypal då har du lite försäkring i alla fall. Hittills har jag fått vad jag har betalt för mm. Inte besviken med kvalitet heller. så länge det står samson yacht braid brukar dessa linor vara bra. Men om du är osäkert alltid fråga säljaren.

Eufemia- Det skulle finns en arab storlek. Tror att den skulle passa? fans även föl men jag tror den skulle vara för små.

Va bra att du fick de.:D L1 är den senaste version men som sagt L2 och L3 är från 2000. Du kanske för dessa, skulle fråga Erika om de gäller eller inte.
Jag har för mig att jag har skrivet ut de nyaste L2 L3 med, men min kontor ser ut som en bomb gick av. Så om jag sparka mig själv i häcken och städa så hör jag av mig.

Hej CS! Såg att du ringt idag, vi har varit på vift överallt och blivit bjudna på fika... :D Vad det något särskilt? Du skulle väl ha en "mysa med me and myself" i dag?
Tuss sprang rakt på mig igår! Vilken höjdare! Som tur så knuffades jag åt sidan men det gjorde ont... Hon stod still sen bad jag henne att flytta på sig och som skjuten ur en kanon kom hon, jag hann inte reagera! Härligt med en riktig Boss Hoss...:mad:

Jag är en ebay junkie:o:D de flesta skriver att de bara skicka innom USA men om du fråga, de flesta skicka utomlands det är bara en handfull som är ovillig. Handla bara med Paypal då har du lite försäkring i alla fall. Hittills har jag fått vad jag har betalt för mm. Inte besviken med kvalitet heller. så länge det står samson yacht braid brukar dessa linor vara bra. Men om du är osäkert alltid fråga säljaren.

Eufemia- Det skulle finns en arab storlek. Tror att den skulle passa? fans även föl men jag tror den skulle vara för små.

Alltså, snart stryper ni väl mig :eek:, men jag har en shoppingfråga till :o. Tillkommer det svensk moms och tullavgifter på det man handlar via Parelli eller ebay? Det gör ju rätt stor skillnad i pris om man ska köpa något av utbildningspaketen via Parelli. På deras sida står det: "Tax determined by shipping address" Vad betyder detta?

Jaa.. köper man från företag i USA tex så skickar de "lagligt" och då lägger tullen på svensk moms.
Köper man av privatpersoner kan man ofta be dem skriva "gåva" på paketet, så slipper man ofta momsen.

Jaa.. köper man från företag i USA tex så skickar de "lagligt" och då lägger tullen på svensk moms.
Köper man av privatpersoner kan man ofta be dem skriva "gåva" på paketet, så slipper man ofta momsen.

Tack för svar - skönt att veta det innan. Då blev det ju mkt dyrare än jag tänkt mig :cry:

Att jag har kanske mycket paket som kommer så är det sällan jag skriver gåva men de kan skriver ner priset till runt $75.00 då är det under tullens värde. Allt över det så är det tull pliktigt.

Det finns en säljare i tyskland då vet du precis vad du ska betala.:idea: Men det är inte billigare för det.

Hej Lisen
Jag har en stick över inte original men exakt likadan. Använt mina i ett år utan att det syns. Maila mej ulrika@omstart.se om du är intresserad.

I parellishopen läggs moms och tull på innan du checkar ut så där blir det inget extra efteråt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 685
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt