PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Du kommer att få fart på lusten att vara med hästarna igen efter helgen!! Klart du ska behålla dina pållar, alla kan ha svackor..du kanske vill sälja sadel till mig (lite hö pengar)...
Jag e sååå laddad så jag undviker lättantändliga saker såsom min gubbe!!:angel:

Ja men det var ju tur det då, du skrämde mig faktiskt där ett tag :).

Re: Sv: PNH Tjatter...

Sorry, det var inte meningen att "skrämmas"! Eller jo egentligen men bara alyssa och cs...

arggggg! you evil evil woman! Du lyckades skrämma skiten ur mig!
Först såg jag ut så här:eek: sen läste jag nästa inlägg...

Jag lekte i ca 2 timmar sen tänkte jag testa trailern hur han tyckte om den.. Lekte yo-yo framför för att sedan stå inne i transporten bit för bit. Han var skeptisk först men mycket retreat och beta gräs och bara fokusera på leken och ett stort "what trailer"!
Sen testade jag att Skicka in honom om efter en stund gick han hela vägen in
och jag såg ut såhär:Doch han så här:d för det fanns hö därinne.
Ska fortsätta i morgon med lite bilder till tråden...

...och såg ut så här
a045.gif
Fy vad du skräms!

Sen jag tänkte så här
h050.gif
du kanske inte törs komma hit nu! ;)

Kul att det gick så bra. Det låter som du har den perfekta inställning! hålla oss uppdaterat, med sanningen helst...jag tåla inte hur mycket stress som helst.:D

du kanske vill sälja sadel till mig (lite hö pengar)...
Nice try! Jag sälja gubben först innan de:angel:

Svenska lektion...vad betyder "lättantändliga"?

Igår var jag tvungen att byta och bygga hagar för hästarna så jag red Dee Dee barback att byta hagar. Den sista gången så tog jag Paden:love:med mig. Vilken pad jag måste säger Dee Dee var klart lite sur och vill vissa mig det men det var kul ändå, hur är för tjock och lat för att göra nån riktig skada:rofl: men när vi kom ut på vägen och galopperade hela vägen till den nästa hagen så måste jag var ärligt att jag kände mig som jag gjorde när jag var ung, red barback från när jag var 6 år till runt 18-19 år och rolig att det sitter fortfarande kvar.

Jag har pratat med min kompis och vi ska ringa mer och upmantra varan till rida mer om jag kan inte göra det med folk bredvid så gör jag det när över telefonen!:idea::D

Nu ska jag flytta kor så hoppas att ni har en bra fortsatt helg!

Men hallå! :banana:
Jag blev skitskraj först din buse!!!!
Vi ska ju sälja den nämligen, men det går ju inte så bra om den är krossad...;)
Måste ha en större trailer nu när det blir en stor häst till!!! :love:
Jättesynd att du inte sover kvar,vi brukar ha så mysigt på kvällen! Och på morgonen går man ut o myser med hästen i lugn o ro. Man kommer in i en så lugn o harmonisk stämning där uppe! :bow:

CS: Vi får försöka ha lite fler lekdagar tillsammans o kanske rida ut tillsammans o stötta varandra mer! Jag har sagt upp mig från ett jobb nu, så nu har jag bara två...

Har inte fattat det här med de olika levels nya nu ...Finns inte paketen vi har köpt längre utan allt är helt nytt, eller vad??

Sorry... kunde inte låta bli!:devil:
Jag önskar jag kunde stanna kvar men min lill tjej vaknar ca 4-6 ggr per natt och e inte mamma på plats blir det ett himla liv!
Förresten så har du ett PM!!!!!
Idag fick Obe en liten dusch, det gråa runt ögonen e hans färg innan badet (grå), ser ut som en tvättbjörn!:rofl:
Lastade och det gick bra, ställde mellanväggen på plats och när han stod inne så kliade jag han på rumpen!:angel:
augustiklossarochobe072.jpg

augustiklossarochobe067.jpg

Här e Dacke CS, tänkte bara slänga in en bild på en förhoppningsvis parelli häst...:love:
Visst e det inte samma häst?
augustiklossarochobe039-1.jpg

Jag känner inte heller att det är direkt kul och inspirerande att hålla på med hästar överhuvudtaget just nu, kanske knyppling, makramé eller frimärkssamlande eller något annat skulle ge mig lugn och ro.
Själv är jag jätteförkyld, Sandy har en sträckning i ena bakbenet, min nya Natural Performer passar varken henne eller min rumpa. Sandy har aldrig varit särskilt förtjust i sadlar men NP:n tar priset, hon är skitförbannad rent ut sagt, som jämförelse provade vi den på sambons Paint med "normal" rygg och sadeln ligger som om den var gjuten på henne och hästen bara älskar den och går bättre än någonsin förr. Undrar om det finns någon sadel som verkligen passar min Sandy? Hon har en MYCKET bred, platt och rak rygg, det FINNS INGA SADLAR SOM SER UT SÅ!!!!!!!!!! Så tokjävlaskitintressant! (Ett uttryck som MARKS myntade i ett ögonblick av total frustration på en av Erikas kurser.) Vad tusan gör man?????!!!!!:confused::cry:

Jag tycker jag sett många bomlösa som passar såna ryggar.. men var det så att du absolut inte ville ha bomlöst? *dåligt minne* Jag tänker inte på soffmodellsadlarna nu, utan tex ST Comfort kunde passat. ST western är också fin, men vidden på den i fram är sådär tycker jag... iaf till helplatta ryggar...

Apropå sadlar så letar just nu efter en sadel som ska passa min b-ponny och min 4,5-åriga dotter. Naturligtvis så vill jag att hon ska ha de bästa förutsättningarna för att bli en god ryttare så jag funderar på vilken sadel som kan vara bra??? Westernsadel med knopp att håss i, eller barbackapad.. vad tror ni?

Är det någon som är intresserad så är min Natural Performer till salu. Ni har redan sett bilder på den, det är den första som California Swed fick. Har bara använt den vid 2 tillfällen och den är i samma skick som när jag köpte den.

Det är så synd att det inte gick bra men ska du inte prova den med paden först innan du säljer den? I så fall så kan jag skicka ner en du kan prova med shims och om det fungera bättre så kan du skicka tillbaks min och sen köpa egen. :idea: det är värt ett försök kanske. Det är upp till dig, you know how to reach me!:D

Satterstina - finna bilder!:bump: En ser Obe ut som han ska börjar buga. :rofl:

Jag fick inte för min andra hälft plus att jag inte vet om hon vill sälja... Vi har en alldeles för liten gård och tajt ekonomi nu när jag inte jobbar!
CS, om det spöregnar får pållarna stallplats på natten? Jag MÅSTE skaffa nytt regntäcke för nu e det alldles kaputt! Jag får ta med ett vintertäcke istället, kanske skönt att ha i kyliga Löten- nätter.. Vargarna kanske blir avskräckt? Packeterad mat utan datumstämpel..:idea:
Igen transport träning.. gubben hem sent plus regn..blä.. Vi leker i morgon i stället!

Sv: Re: PNH Tjatter...

Det är så synd att det inte gick bra men ska du inte prova den med paden först innan du säljer den? I så fall så kan jag skicka ner en du kan prova med shims och om det fungera bättre så kan du skicka tillbaks min och sen köpa egen. :idea: det är värt ett försök kanske. Det är upp till dig, you know how to reach me!:D

Precis vad jag har sagt till henne, jag tror på Parelli sadel + Theraflex pad är nog den enda kombinationen som gäller... :angel: iaf att börja med!!! Men hon lyssnar inte på mig...

:bow::bow::bow:

Jag är så över lycklig och stolt för/över dig! ta det lugnt och vi ses senare idag!:banana::banana::banana:

Å det ser ju jätte trevligt ut! Duktiga ni är!

Jag måste också få uppdatera lite på lastningsfronten. Min har ju inte varit den lättaste och vi har tränat och kämpat massor. Och i söndags så var vi iväg på en kurs och när vi skulle hem igen lastade jag genom att sitta på hjulhuset till transporten!

Har bara provat det hemma förut pch då har det gått bra, men har haft problem med lastninigen borta då han inte varit tillräckligt trygg i nya miljöer och mitt ledarskap för dåligt. Men nu gick han rakt in med matte på hjulhuset! :love:

Oj vad lycklig och stolt jag blev, ringde genast min tränare för att berätta och nu blev jag även tvungen att skriva av mig här. Detta var verkligen en milstolpe för oss, jag är så lycklig!

Nu ska jag sluta svamla en massa...
;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 654
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar