PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Ebay finns ju oxå i UK. Kanske är lättare att få dem att skicka till Sverige??

Jag kan ju alltid prova arabstorlek... kan du skicka pm på pris och sånt?? Fanns det någon lina oxå??

I parellishopen läggs moms och tull på innan du checkar ut så där blir det inget extra efteråt.

Ok, då vet jag. Jag har ju önskat mig ett paket i julklapp :angel: Hade inte tänkt på att det skulle komma på moms och tull, får väl flörta lite extra :love::love:. Kanske skulle lova ta barnen hela älgjaktsveckan :idea:, funkar det tror ni?

Jo men de brukar har dålig utbud på saker och för någon anledning så är de inte lika pigg att skicka hit. Jag skrev en gång till nån om de skulle skicka till sverige, jag fick ett LÅNGT brev:grin: som de skrev BARA... "no":grin: ingen pukt ingen "hej tyvärr men..." bara NO.

Jag ska vänta och ser när paketet har kommet det jag vill behålla det jag vill bli av med. Jag har 8 hästar så min tanke är lite..."you could never have too many leadropes":angel:

Men jag har dig på listan.;)
På hopnings vis det är här till nästa vecka!:banana:

Skuggi, vad roligt! Då bor vi ca 9 mil ifrån varandra, det är inte så jättelångt iaf. Vore jättekul att ses någon gång. Hur långt har du kommit med din häst/hästar?

Hehe, jaaa.. vi har nog varit dåliga på att följa levels då vi liksom velat göra lite mer... Men vi är väl typ på L2, blir väl lättare med nya patterns att prata nivå...
Jag har här i stallet en duktig tjej som håller på med PNH dessutom har jag lite vänner norröver som jag tänkte bjuda hit(Tubbe), så kanske kunde vi fixat en liten Parelli-helg framöver, med folk på lagom avstånd :idea: Får återkomma om det.

Sånt här ska ju upp på vår lilla gemensamma hemsida vetja, måste sätta fart med den!

Får vi höra lite om er Erika-kurs som var i helgen :laugh:? Jag är ju lite nyfiken;).

Tyvärr kunde jag inte komma och kika på er, fick förhinder just denna helg tyvärr, när har ni bokat in nästa kurs?

Det låter ju jätteroligt! Det vore jättekul att träffa fler pnh:are! Säg bara till när!

Den 25 och 26 oktober ska jag träna för Erika. Det ska bli jätteroligt! Ser verkligen fram emot det!

Ja, hur gick det på Erika kursen ni som var där? Satterstina? Vi e ju nyfikna ju! Hade du med dig nån häst, vilken?

Har inte varit där, nästa helg och jag e totalt RB!!!:rofl:
Det får bli Obe för jag tror inte mitt sto orkar med stressen...
Hur går det för dig??
Själv e det "its not about the trailer" just nu men vi får se hur det går...

Har du hittat en trailer? Vänta inte till sista minut. Jag (alla av oss) kommer blir jätte arg:devil: om du... pull a no show.

Har pratat med en kompis i söderhamn om detta och undra vad har hänt sen jag har flyttat hit. Jag har tappat min "lust" nånstans!:crazy: Lust att rida dvs. (hästar dvs...:angel:) Jag har aldrig sen jag var 6 år gått så långt med så lite ridning.:cry:Just nu kommer jag med hur många ursäkt som behövs för att känna bättre pga av jag inte rider. Mentalt det är allt jag tänka på, att rida. Göra saker med hästar osv. det är det fysiskt delen jag saknar. Vad är fel med mig? Hur hitta jag min "mojo" igen.

Jag tror det är så att det är det första gången jag är "ensam" och inte har rid partners att dela min hobby med. Jag bor för långt i skogen kanske. Eller är det bara den tråkiga väder som får mig känna så. Men jag verkligen VILL var i farten som jag var för. Maybe I'm getting old?:eek:

yep...nu...är jag klar med mina orationellt spy som kommer från hjärna:angel:

:rofl: nej, nu regnar det fullt urs! Ursäkt nr. 27 i min bok "1001 reasons why not to ride today".
a046.gif

Anki (gullmajan) lånade mig hennes!! Till och med körde hit den så nu har jag inget att skylla på...:angel:
Tränat ikväll att bara vara nära trailern och käka hö i luckan, han verkade cool!:devil:
Jag e oxå i twighlight zone.. Men mycket beror på barn ork och tid och även att jag har inga bra ridvägar heller... Mycket men där..he he...

hurra för Gullmajan!:banana::bump: Jag ser så fram emot nästa helgen att jag får mina häst kompisar runt mig. :bump:

Igen hur av dig om du fastnar, men jag tror du kommer klara det. Du har mer savvy än du vet!;)

Inget kul med motivationen i botten till att leka och rida sina hästar.

Jag vet hur det känns.... jag brukar kunna komma in i sådana svackor ibland och jag tycker inte riktigt att jag har något att skylla på: ridhus på gården :o, Parelli kompisar... osv osv. Men ibland är det bara stopp. Jag brukar göra så då att jag struntar i det för jag tycker inte det blir något bra när jag har så dålig motivation. Kan ha att göra med att jag har så höga krav på mig själv så jag tycker att jag "presterar" dåligt när jag inte är topp motiverad... Men det handlar ju inte om att prestera... så jag brukar spendera undemanding time :bow: med min häst (när jag känner att jag kan göra just UNDEMANDING TIME och inget annat), för att ta ner prestations fixeringen och då brukar det bli bättre för mig. Sen med tiden så hittar jag motivationen och då är det en lek igen :banana:! Min prestations fixering har vid det laget lugnat ner sig och jag ser de andra kvaliteerna än just resultaten. Så brukar jag göra, men hoppas att det löser sig för dig CS, blir väl bra med kurs så kanske gnistan återvänder!

Ja, du skulle bara våga annat än träna nu med trailern! ;)
Jag tror att det är vädret oxå...
Men hoppas att du får tillbaka gnistan efter kursen. :rofl:
Det ska bli kul!!!! :banana:
Undrar om Erika blir glad att se mig;)
Jag kanske kan göra en phase 4 när hon sitter på istället!? :D

Var ute i skogen o red i måndags, Trigger stötte upp tre kullar orrar, vallade två flockar med kor och hälsade på folk som satt o fikade o plockade bär i skogen.
Människor med rumpan i vädret kan se VÄLDIGT konstiga ut :rofl:

Även om han är rätt cool på så sätt, så tackar jag Parelli systemet o särskilt dig Californiaswed, det gör mycket att man litar på hästen o sitter rätt i sådana situationer....

Jag kunde lika bra ha ridit i repgrimman kände jag! :bump:

Re: Sv: PNH Tjatter...

Undrar om Erika blir glad att se mig;)
Jag kanske kan göra en phase 4 när hon sitter på istället!? :D

:rofl:Hon kanske tänka samma sak. Om du är så glad att ser henne. :rofl:tyckte så synd om dig (verkligen)...samtidget man kunne inte håller för skratt. Det var så klok rent. "tack så J#%!a mycket"

Prova det med phas 4 när hon sitter på. Jag är helt säkert hon skulle göra det själv.:rofl: Stackars Trigger, han kommer skita ner sig...:rofl:

Hade en tanke, hon är här till måndag så kanske gubben din kan ta en P L på sön eftermiddag. :idea:

Så Glad att du äntligen har visat sig här inne igen.:D Den här tråden är min life line till häst kompisar när ni är inte runt omkring mig. Så försvin inte nu.

Tack marks:bow:

Allt hjälpa i form av stöd. Det började så att min man är ingen latt gris och jobbar jämt så jag kände i början att jag måste hålla ikapp han och kände att jag bara "lekte" när han jobbade om jag red. Och några år senare så är jag kvar i samma hål. Jag heller lider än att leka om ni förstår vad jag menar. Min man skulle aldrig säga emot jag rider, tvärt om det är bara jag som hade dålig samvetet och till slut gick det för långt.

Så nu har jag verkligen ställt till. Pga att jag inte rider så ser min man att de hästar vi har är onödig (sant men jag älskar de ändå) och sen att det är så dålig med hö i år så nu hotas att vi måste ta bort några. :eek:Och det gör mig sjuk. Så om jag hitta min "mojo" så kanske jag kan behålla de om du förstår min dum sätt att tänka.

Som sagt jag hoppas att denna kurs hjälper. Jag hade SÅ MYCKET inspiration när jag kom hem från UK men det försvann med vargen.:cry:

Sv: Re: PNH Tjatter...

:cry::cry:Jag har nog tagit mig vatten över huvudet!!!!
Alyssa...tänkte kanske att din transport eventuell e till salu nu när mellanväggen är itu och bommen e inte sig lik plus att ett nytt extra fönster i sidan så det blir just o fint e ordnat??:o ska vi säga 20 tkr?
Lägger in lite bilder på vår it isnt about the trailer....`senare när jag återhämtat mig lite...
Vi har nu lekarna circling (påbörjad) sideways och squeeze game och den behöver vi nog öva mkt på eller aldrig mer!:angel:

Shit, menar du allvar :crazy:!? Vad var det som hände då, om nu trailern ser ut på det viset? Ingen kom till skada får vi hoppas?

Sorry, det var inte meningen att "skrämmas"! Eller jo egentligen men bara alyssa och cs...:devil:
Jag lekte i ca 2 timmar sen tänkte jag testa trailern hur han tyckte om den.. Lekte yo-yo framför för att sedan stå inne i transporten bit för bit. Han var skeptisk först men mycket retreat och beta gräs och bara fokusera på leken och ett stort "what trailer"!
Sen testade jag att Skicka in honom om efter en stund gick han hela vägen in
och jag såg ut såhär:D:banana: och han så här:d för det fanns hö därinne.
Ska fortsätta i morgon med lite bilder till tråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 654
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar