PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

*weeee* vad duktiga ni är!!!
Vi lastade av i Tönnebro på vägen ner till stockholm, gick superfint och lugnt :love: fast när vi skulle lasta igen precis bredvid en stor lastbil så vart vi nog lite RB båda två, så jag kunde inte skicka in honom så fint som jag kunnat sista gångerna, men det är ok på ett sånt stökigt ställe tycker jag :love:

Tack!
Jag är så lycklig och stol!
Allt är tack vare all träning och hjälp jag fått av RW, jag har en helt ny häst och det är så underbart.
Det roligaste är faktiskt att han väljer mig framför de andra hästarna i hagen nu.

Fick ett tydligt exempel på det nu i veckan. De var alla panikslagna i hagen (skrämda av något?) och for runt som idioter och blåste. Jag gick in i hagen, ängnade dem ingen uppmärksamhet utan bara gick neråt genom hagen.
Min häst stannade upp och såg på mig, travade upp i min rygg, frustade och gick sedan lugnt efter mig medans de andra fortfarande for runt som galningar.
Kändes så härligt att han såg mig som trygg och kunde självmant vara lugn hos mig fast de andra fortfarande var lika rädda.

Gick till ladan och tog fram lite hö, lade det i 2 högar, jag satte mig vid den ena och min häst gick till den andra och började äta. De andra hästana for fortfarande runt. Jag kände mig så glad över det förtroende som han tydligen känner för mig nu. :love:

vad gäller lastning så har jag också lastat av på Tönnebro de gånger vi varit till Uppsala och vet hur det kan vara där. Vad himla duktiga du var som gjorde det!
Hoppas ni får det bra i S-holm!

Min lilla Obe..Det skar i hjärtat att lämna honom kvar hos Monica.. Han ville med hem igen:cry:
Min andra häst var hemma och hon letar efter honom konstant..
Men lastning och ditresan gick bra plus avlatning trots skällande hundar och bäande får!
Nu hoppas jag att vi får en toppenhelg annars:devil:

http://[URL=http://s225.photobucket.com/albums/dd166/satterstina/?action=view&current=lastningsfilm011.flv][/URL]

lastningsfilm009.jpg

Well...nu har Obe kompisar iallafall. Hästarna var lös runt 9 tiden så med hjälp av E som körde bilen backom så red jag hem de i mörkret igen:grin:. Obe var lugnt direkt då:laugh: men tyckte inte om när jag matade mina och de lämnade han ensam en stund.

Han är så fin att titta på så det är bara suck...:love:

Hej på er alla!! Jag har nu tittat på "Horsenality"!! Mycket givande och intressant. Jag har skrivit ut charten och har några frågor om översättning som jag inte hittar in någon ordlista: Vad betyder: catatonic och bracy??

Jag skulle nog inte åkt dit... Vill köpa tillbaka honom igen men min andra hälft säger nej... JAG VILL FLYTTA så jag kan ha hur mycket hästar jag vill, en större gård alltså! Avis dig Monica, jag vill oxå bo som du! Sälj mig en tomt?
Han såg väl ok ut men mindre muskler än vad han hade hos mig trots att hon rider honom. Gillar inte att hon använder martingal (tror det var hennes ridlärares idè) Numera matt brun päls på ryggen. Han kände igen mig! Fick en gosekram av honom:cry:

Hovis var här idag och han fick en match av Obe. Han lade sig ner på honom när han lyfte fötter och försöker dra undan. Det blir bara värre och värre... Savvy? Längtar efter clinicen men jag tror att det bara blir en häst (räcker för mig att hålla reda på).. :rofl:

Det verkar som att du inte tycker han har det så bra hos henne? Jag har sett han ända sedan hon tog hem han och jag tycker att hästen har utvecklats enormt hos henne. Både ridmässigt och uttseendemässigt.. Han har blivit jätte fin och gör jätte fina framsteg hela tiden. Han kunde inte fått det bättre;)

Jag säger inte att han har det dåligt utan att jag saknar honom!!!!
Han har det nog jättebra! Förutom att det saknas savvy...pnh.. Men det får hon upptäcka själv, jag tänker inte tjata mer om parelli.:D
Vad var det mer jag skrev..jo, att han verkade ha lite mindre muskler och han såg lite lustig ut i den bruna färgen han fått, camelont (stavas det så?)?? Gnäll, gnäll...Hursomhelst,
Nu är kursen halvvägs och självförtroendet e snart på toppp igen känns det som. Det här e precis vad jag behövde (som du sa CS)
Förbereder att sitta upp på honom och det känns faktiskt bra!:eek:
Ska försöka att komma åt kameran för att fota så ni får se gänget!:rofl:

Kul för dig och ni andra som går kurs nu! Är inte avunsjuk...:angel: åh nej!Gärna bilder på gänget, vore kul!

Ha en fortsatt trevlig kurs!

Hej på er alla!! Jag har nu tittat på "Horsenality"!! Mycket givande och intressant. Jag har skrivit ut charten och har några frågor om översättning som jag inte hittar in någon ordlista: Vad betyder: catatonic och bracy??

Ja, visst e den bra! Catatonic är när de går in i sig själva, gömmer sig på sin egna lilla plats. Har aldrig sett nån häst göra så men Allure såg jag sänkte huvudet väldigt lågt o såg himla mysko ut.
Bracy har jag oxå letat efter, men hittade bara brace som betyder "vägg" så jag ser det som ett motstånd, att dom lutar sig eller går emot kanske man kan utrycka sig.

KURSARNA! Hur har det gått på kursen, blev ni nå motiverade ??:D

Kursen var så jätte kul men slitsamt. Jag har lite ont i musklar som jag hade glömt jag hade...:angel:

En sak som var intressant var att jag tog min sto (LB introvert)som jag tävlade mycket med förut men när vi skulle göra nåt nytt då var RB intrevert på ett sätt som det är svårt att ser om man är inte med och det var bara när jag frågade nåt nytt. Grejer hon kunna gör var det great men det är saker som man aldrig tänka på som vi tränade nu, så jag fick ser henne i en ny ljus om ni förstår vad jag menar. Sen att rider henne med 2 händer var konstig:crazy: Och det var så nytt för henne så hon gick RB igen. Men det var så kul. Man blir sugen att ta henne ut från "retirement".

Sen hade jag men "butt-plug" lördag och söndag. Han hann sover om du står stilla mer än två sekunder.:grin: Men han gjorde det jag ville och tillslut var jätte duktig tyckte jag för en häst med 15 timmar på sig.

Jag även log på Chopper (2 åringen) men han brydde sig inte alls så jag ska starta han tänkte jag nu under hösten.

Om inte nått nytt går fel jag faktisk har mycket "lust" just nu och det känns så underbart!

Bracy=när de stelna up när du fråga nåt. t ex när du ta i tyglarna de stelna i nacken eller hänga i bettet. They Brace against pressure, And don't go away from pressure.

Hej hopp gummisn...!
Då har det varit kurs igen med Erika!!! :banana:
Tack CS för en underbar helg som vanligt :bow:
Hoppas att du lägger ut lite bilder "Stina". Hade som vanligt ingen kamera med...:mad:

Mer ridning denna gång o Trigger fick prova på Erika som ryttare!! ;)
Bara att fortsätta på samma spår, jag måste bli säkrare på vad jag ska göra på ryggen. Så fort jag hoppar av så känner jag mig helt säker på honom. Men när jag hoppar upp igen så blir jag osäker så fort han börjar protestera...:crazy:

Men vi fixar det med med lite hjälp! :rofl:

Vad kul att kursen gav er inspiration!
Sådär med att byta från sitt gamla vanliga LB Introvert till att bli mer RB blev min häst också förut när jag skulle lära honom något nytt eller fråga om lite mer eller liknande. Men han blev mer RB Extrovert... How Interesting...:angel: Då är det inte helt enkelt att "hantera den hästen som kommer upp" (fritt översatt från Pat eller Linda....) Men man lär sig mycket på det.

Det låter ju jättebra att du CS har hittat lite mer inspiration, var kanske precis vad du behövde detta! Kul att Chopper var så lugn när du hängde på honom.

Jag har satt igång med Hill Therapi med min häst nu igen, men hjälp vad det gör nytta, har aldrig sett honom så här fin :love:, det var troligen "right in time" nu och jag är bara på dag tre, Linda hade sagt någon stans att det är dag fyra som man brukar se dom riktiga resultaten, så jag kan knappt vänta tills jag får komma till lilla kullen med honom imorgon. Det är så fachinerande att titta på honom när han försöker och sen känner att aahhh "DÄR" går det lätt/rätt :idea:, han har det ju inte helt lätt för sig min grabb, med sin långa rygg och allt, men hoppas han blir bättre nu. Jag vill ju gärna ha en Remmer överlinje :love::d på honom :D! Men man ska aldrig säga aldrig, eller hur?

Nu puttar jag denna tråd lite, va dött det blev...flera dgar ingen skrivit nåt ? :(

Visst har Remmer fin överlinje:love: .Wooaw asså, jag tycker alla deras hästar är så fina och va folk än säger om NH så tror jag övningarna är bra för dom. Det är inte många hästar som ser ut så! Undrar varför *vissel* ? Var på western SMet o det var inte många good banana där inte. (tex)

Jag började med min shettis häromdagen, hon är superduktig. Jag blir så impad(vet inte varför jag trott annat :cool:). Men imorse gick hon lite fångigt så nu blir det stopp ett tag. Skäcka har inga bakskor så vi tar det lite lugnt men paddocken går bra o så i skogen.

CS. Va kul! Var det nåt prat om de nya Patterns, vad säger Erika? Fattar jag rätt att det kommer vara en massa utbildning på Savvy Club sidan? Kommer assessment att vara som förut?

Nu har jag satt ut min dressyrsadel, den bomlösa, på blocket. Har köpt mig en barbackapad med stöd bak o fram(vetifanvadomheter) som får gå tills Majsans(skäcken) rygg snyggat te sig(SWAYSY) så ska jag ta o se mig om efter en vid fluidity sadel, det är nog inget annat. Det blir nog inte så mycket ridning förrens hon stärkat upp sig.

Hur går det för er aandra? Sätt igång o skriv nu :D

I dag när jag gick ut för att leka 7 games så hade Obe en sur min, I am not talking to you... Plus att det kändes som han utmanade mig. Hur ska jag göra när hans öron e bakåt och har det ansikts uttrycket? Its not very nice..

´När Majsan gör så....så tvärnitar jag o tittar åt ett annat håll eller mer blir frågande( ask for permission..), då brukar nice looken komma :) Och sen ändrar jag min plan, gör det hon inte tror jag ska göra...

Senast ändrad av en moderator:

Det är som du skriver inte många good bananas inte... snarare mycket down hill...
Men jag och min häst jobbar på med vår Hill Therapy, han tycker det är kul trots sin vääääääldigt Left Brain Horsenality, men han visar prov på LB Extrovert och då blir han ju så stilig och kråmar sig....
Men ikväll så var hans vä baksko jätte lös...:mad: har bara haft två tappskor den här skoningsomgången...:confused: Men vi hoppas på bättre tider och nytt rörelsemönster och jag vet inte allt :crazy: vad vi hoppas på. Men det blir förhoppningsvis bättre.

Satterstina: Det är inte lätt när hästarna har lite dålig look när man ska försöka leka med dem eller vad det nu är, men det går nog bra för dig! Sen rätt vad det är med tiden så har man nästan glömt bort hur dom kunde se ut när man gjorde - eller inte gjorde vissa grejor...

How Intresting :angel: eller jag vet inte?????

Nu har jag tittat på dvderna lite och inspiration är full fart.

Idag tänkte "starta" Chopper med barback pad och lite mönstrar och sen ser var han är mentalt.

Red ska vi gör det vi lärde med Erika och jag ska tillbaka till repgrimman för han är så LAZY i det han gör så kanske jag slippa dra i han mindre. Och jag ska börja hill therapy med han också.

Marks, har du taget bilder före så man kan ser skillnaden med toplinen?

Igår hände nåt rolig. Jag satt Chopper i round coral när jag flyttade de andra 5 up till bete igen så han skulle inte hoppa staket igen:angel: när jag kom hem så är Red och Silver (shettisen) kvar för sällskap. Jag öppnade dörren och han sprang ut sen vänt sig och kom direkt tillbaks. Så jag började gå mot stallet sen sprang han till staketet var de andra försvan och när han skrek efter de så gnäggade jag som Dee Dee (mamman) bruka göra och han vänt och kom direkt till mig. jag fortsatt att gå, han följande sen sprang igen efter det de försvan varje gång han gnäggade så gjorde jag det och han kom till mig varje gång. Först trodde jag det var bara för att..., men efter den ca 8:e gång så tog det som ett positivt täcken att jag har ett bra förhållande med han. Han sökt inte "comfort" med Red och Silver bara mig. Och snart var han min skugga och stannade bara med mig. I morse så när jag kom ut så såg han mig och kom direkt med detta på ansikte:laugh:. Matte är jätte glad, nu är det att bara vara försiktig och inte tappa den förtroende han har med mig.

well wish me luck, nu ska jag ut och leka.

still waiting for pictures...:grin:

Det är jätte svårt att säga utan att ser vad han gör och hur. Gjorde han inte sånt när ni var här?

Normalt för en LB intro massvis med friendly games och rast men när en sur minne kommer så är det ett flick av CS och sen "ojdå det var en jetting på dig! Men han flög iväg." som du titta bort. Dee Dee kan göra massa sånt men hon får nu en lite flick och sen är det "men vad va där?" Hon får inte komma mot mig med det sur ansikte. Mest är det när jag har mat. Men nu har hon lärt att hon får ingen om öronen är neråt så hon är den lyckligast häst :D**samtidigt hon mumla bitch:angel: genom hennes tänder**

Sv: Re: PNH Tjatter...

Här kommer en liten bildbomb!!!
Obe i en väldigt manligt utförande...:D
pnh007.jpg

Gänget med stora öron och säkert ett och annat frågetecken...
pnh003.jpg

Hästgänget, Saffe e och terrar lille killen som försöker sova lite...
pnh018.jpg

Anki lastar Trigger med Saffe som publik..
pnh010.jpg

Mmmmmm...klöj i röjva...
pnh016.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 653
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar