PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Han är 4 år så det vore toppen om han fick göra något så han inte blir en oriden medelålders karl:angel: de e svårt att få fason på en sådan:rofl:
Svårt oxå att låna ut sin drömhäst när man har en oslipad diamant att få som man vill ha den...eller i allafall försöka få den som man vill.. Kan man säga så som PNH are:o

obepnh024.jpg

Äh, fyra är väl ingen ålder? Vi har börjat först nu i vår på allvar med makens, och han är fem i år :angel:
Går utmärkt, han är inte vuxen på långa vägar ännu, så det är nog ingen panik med Obe.

Har också kollat lite på ebay, men känner mig lite osäker på att handla :crazy:.

Hur har du gjort, betalar genom paypal antar jag? Hur funkar det?

Sen undrar jag också hur dessa filmer etc kan vara så mkt billigare på ebay? Det handlar ju om åtskilliga tusenlappar och det påstås vara nya i förpackning, hur går det ihop:confused:.

Lite nyfiken bara :D.

Ungefär hur lång tid har ni spenderat på resp. lev? Gärna också lite om hur det gick och varför det tog så lång/kort tid som det gjorde :laugh:.

Kul att höra om andras upplevelser!

Han är 4 år så det vore toppen om han fick göra något så han inte blir en oriden medelålders karl:angel: de e svårt att få fason på en sådan:rofl:
Svårt oxå att låna ut sin drömhäst när man har en oslipad diamant att få som man vill ha den...eller i allafall försöka få den som man vill.. Kan man säga så som PNH are:o

obepnh024.jpg

OJ OJ OJ :love:

jag förstår dig... och du vill väll såklart inte skicka iväg honom till nägon icke PNH förstår jag.. gud va svårt du måste ha det!:crazy:

han är ju så VACKER! :eek:

nu var jag säkert inte till någon hjälp men var bara tvungen att påpeka vilken snygging han är...:rofl:

Inte att förglömma min pålle jag haft i 16 år, ända sen hon var föl!:love: Min lilla Flower LB introvert... She is the Boss Hoss of all times..

simonochhstarjuni024.jpg

Ingen av dessa bilder gör han "justice" Han är SÅÅÅÅ mycket snyggare IRL.

Det blev ingen kör kurs, kurs ledare var på semester i piteå!:eek: Fick tag på han igår kl. 10 :grin: snyggt va? Någon har glömt att skriva i sin calendar...och det var inte jag.

Så vi har gjort en parelli play helg av det men nu har det regnat sen igår kväll så vi bara titta på dvd's, L&HB och andra saker. Det ska sluta imorgon så hoppas vi får i en timma mist att leka ute.

Nu ska jag ta en liten "sleepytime" för mig själv. Att titta på tv gör mig trött. It's hard work you know:angel::rofl:

Tack från Obe! :D VAAA! Vad snopet? Men ni verkar haft mysigt ändå! Ungefär som hovis ringde mig i förr förra veckan och undrade var jag var... Vi hade inte bokat någon tid för han skulle höra av sig pga dansbandsveckan mm.. Men han hade skrivit tid tydligen!
Gillar denna bild på honom men då var han 3 år och hingst!
thomas_-_wibe_363_1_org.jpg

aaahhh:love::love::love:

det hade varit hur roligt som hälst att jobba med han ( även om jag tycker att stora hästar är osmidiga) men har redan tillräckligt med hästar tyvärr..:cry:

men shit han är riktigt iktigt HET!:love::rofl:

Jag funderar på att köpa success series på ebay.. Tror ni att man kan få det sålt i Sverige sen? Det är ju rätt dyra dvder.. Ni som frågar om paypal och ebay kolla några sidor tillbaka, vi har diskuterat detta förut och se om ni får svar där!

Shit, jag är fortfarande level 1 och har varit det i evinnerlig tid... Varför, problem att kombinera med två bebisar!:D

Jag funderar på att köpa success series på ebay.. Tror ni att man kan få det sålt i Sverige sen? Det är ju rätt dyra dvder.. Ni som frågar om paypal och ebay kolla några sidor tillbaka, vi har diskuterat detta förut och se om ni får svar där!

Jag köpte hela serien hos parelli och sedan sålde jag den stycke vis, på tradera inget problem att sälja den, fick mer betalt för den än vad jag gav för den. Serien är mycket bra, så jag tror inte du vill sälja den sedan, jag hade dubbelt av den, därför sålde jag den ena.

Tyvärr är det många som fastna i L1. Det ska inte hända. Man ska går genom det får ner grunderna och inte bry sig om de är perfekta sen gå vidare till L2.

Många vill perfekta L1 och det är fel. Det är därför de flesta hitta problemer och det inte fungera.

Hur lång tid beror på de som tränar. Om man jobba varje dag kanske ett par/3 veckor för den nya PNH:er om man jobba några dag varje vecka eller en gång i veckan kan ta mycket längre. Folk som jobba i L1 för fler månader eller år behöver en "spanking" på rumpan;)!

Så Sattersstina:angel: Du ska ta din L1 assesment i september va? Nu har du nåt att se fram emot.

Vår Parelli play helg blev inte så "aktiv" ihelgen. Det regnade mest av tiden, men vi har fått mer folk (som stannade ändå för att ser oss "leka") i sekten "mooohhaaahhaa":devil:. Vi tittade på video hela tiden och och diskutera massa av världs problemer. Och även löst det där med "the glass is half full" problem. Alyssa var den duktigast och gick ut i regnet och vi tittade ut genom fönstret på henne:p.

Nu ska jag städa huset inför husvakten (min mor) kommer för ta hand om ranchen och jag redan är vid den problemet...What am I going to wear?!:eek::D
Vi åker på torsdag!!!!!:banana::banana:

Sv: Re: PNH Tjatter...

Så Sattersstina:angel: Du ska ta din L1 assesment i september va? Nu har du nåt att se fram emot.

Ja du Cs, jag hoppas att vara med men ingen assesment för mig! Säkert att hon e bokad eller blir det playdays?:angel: Man ska som sagt plöja igenom den snabbt men man lär ju kunna alla steg som ska tas med hästen och inte bara drulla rakt igenom.. Då blir det jobbigt med tvåan om pållen bara gör det genom att han är rädd eller bara stroke of luck. Eller e jag ute och cyklar? Och visst, smisk on the butt men just nu försöker då jag bara överleva..och inte behöva sälja hästar eller gå på begravning. Hoppas på att få en hel natts sömn snart efter 3 års standby med mina änglar..:rofl: Min hjärna har gått över på survival mode helt och hållet, minns inget och orkar inte med mkt.:(
Hur som helst gör jag nog level 1 med Tuss istället att börja med så jag får in lite teknik sen Obe.. Verkar mer vettigt?

Min L&H behavior kom idag!:bump: Spännande!!!
Cs, om nya level 2 finns..kan den få plats i din kappsäck? Du kanske har så mkt "beställningar" med hem så planet inte orkar lyfta?:D

Det säkert ordna sig med vad är ny på marknaden. Du kan ringa mig senare ikväll.

Har bråttom iväg just nu men ska slänga ut detta ändå. Min man ska inte åka med till birmingham:cry:

Är det någon somär intresserad att ta hans plats? skriv mer senare.

Var tog ni vägen?

Det finns flyg, hotell och tickets till showen!

Hej! Hoppas jag gör rätt nu?!:crazy: Nyss blivit medlem och superglad att jag hittat "PNH-folk":)!! Kom i kontakt med PNH för 6 år sen (tror jag att det var) och köpte hemstuderingsprogrammen level 1 och 2 men hade precis sålt min häst! För drygt ett år sen köpte jag tillbaka min prinsessa:love: och är nu supersugen på att komma igång med programmet! Problemet är att det inte finns någon paddock eller liknande där jag har henne och nu undrar jag om någon har nåt tips på hur jag kan börja med första, "the catching game" tror jag det är,? Hon går på lösdrift och jag kan sitta mig blå i hagen och vänta (som det står i häftet), hon kommer iallafall inte bry sig om mig eftersom hon är med sin flock! Nån som har nå bra förslag??

Sv: Re: PNH Tjatter...

jag ska til grekland den 10 så det går inte. men annars hade jag åkt..

Hej! Hoppas jag gör rätt nu?!:crazy: Nyss blivit medlem och superglad att jag hittat "PNH-folk":)!! Kom i kontakt med PNH för 6 år sen (tror jag att det var) och köpte hemstuderingsprogrammen level 1 och 2 men hade precis sålt min häst! För drygt ett år sen köpte jag tillbaka min prinsessa:love: och är nu supersugen på att komma igång med programmet! Problemet är att det inte finns någon paddock eller liknande där jag har henne och nu undrar jag om någon har nåt tips på hur jag kan börja med första, "the catching game" tror jag det är,? Hon går på lösdrift och jag kan sitta mig blå i hagen och vänta (som det står i häftet), hon kommer iallafall inte bry sig om mig eftersom hon är med sin flock! Nån som har nå bra förslag??

du kan vara kreativ och ställa upp din egna lilla rundkorall i hagen, om du kan.:grin: eller så förklarar Linda i "nyare" (2004) L2 ett lite enklare sett att gå och få sin häst att fånga dig. :bow: ( dvd 2, go and get your horse)

det har fungerat perfekt på mitt lilla såvrtfångade sto. för så fort hon kom in i rundkorallen så kom hon till mig, och jag byte till större rundkorall och så vidare och det gick jätte bra, men i hagen var det fortfarande roligare att bli jagad... men när jag dissade cathing game och gjorde det som Linda sa så gick det mycket bättre! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 676
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar