Hej hej allihoppa!
Vi kom hem igår kl 20.00 och orkade inte starta datan.
Vi hade en otroligt rolig tid där och fick nya "insparation" till att fortsätter mer intinsiv.
Jo vi var där när dörrarna öppnade kl 8 och köpt de nya Levels och det såg ut som jag köp 4 st pizzas (lådar de kommer in är pizza box stilen). Jag öppnade de direkt och var klart besviken. En DVD, En stor bok och liten paterns bok.
was that ALL????
Men under helgen så lärde vi koncepten bakom de och jag tror det ska fungera lättare för många med hjälp av "the succes series". Idean är att hästen lära bättre när den gör en mönster flera gånger och dessa mönster börjar med L1 mönster up till mönster i L4. Det är lagt ut helt annorlunda men jag tror det kommer blir bra. Det är bara att många av oss älskar titta på alla dvd'erna och nu måste vi ut och jobba istället
. Jag ska titta på den första och läser senare ikväll när saker lugna ner här.
Det kommer blir mycket ändringarna genom Parelli men jag tror det är bara bra. Så länge folk är i savvy cluben. Eller så det känns efter ihelgen. Så fräna grej visade de det var så kul att kompisen var med som fick också up lever det.
MEN jag fortfarande tycker folk ska titta på dessa L1 och L2 som fins nu det är så mycket information som man ska inte missa.
Jag fick min nya sadel på lördag med en ny Parelli sadel väska att transportera det in.
. Vi köpt shit mycket grejer och var orolig när vi skulle åka på planet med allt vikt, men pga av att min man inte kom så fick jag detta EXTRA baggage på hans billjet
.
Men det är var min semseter tog slut...och mardrömen började kvällen innan jag åkt till birmingham så kom en björn och tog 6 får men mitt inatten inatt hunderna väkte mig att baggarna som var på andra sidan väggen var på trappen våran, så jag skickade min cattle dog tik ut för att ta bort de ner igen så sprang jag in och hämtade en ficklampan när jag kom ut så hörde jag en hemskt lång konstig skrik och strax kom min hund skrikande rakt up till hus full fart. Jag tänkte hon fick näsan på el bandet men jag slängde in henne i huset skulle jag ut igen och fixa det med fåren. Fåren pratade med mig men helt plutslig så var det död tyst och de fröz på plats sen kom grå tassen travande förbi ner på vägen och sen försvann
jag sprang i huset och vi konstaterade att min tik var biten över ryggen och jumsken. Så mycket tur att hon lever skulle jag aldrig tror det fanns när hon var i munen i en av de.
Min hjärna känns helt tom idag. tyvärr finns det ingen akut vet här så vi har tid snart att åka in med henne hon har håll men inte blöder och har enormt ont stackan. men är inte livs hotande. Men är det inte konstig att fåren kom ur hagen och springer up till vår trappan och inte försöker springa nån annanstans? Jag tycker det är märklig när djur vet att här är det säkert, här skydda matte/husse oss.