PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

man får hålla lite koll på parelli sidan, dom brukar ha lite erbjudande där lite då och då för medlemar, och förhoppningsvis kommer dom att ha något erbjudande på det nya paket

JO, det blir säkert bra. När kommer CS hem? När ska hon skriva att det är fantastiskt? :D

Ingen som har en L2a att sälja med allt kvar i? Ebay har inte så mycket att komma med..ant. är det "bara" skivorna eller oxå så skickar de inte till sverige :mad: kanske har en på G, från australien ...suck...

Jag kanske inte ska hänga upp mig på det men jag tycker hon Burns har varit så bra i L1an så jag vill se mer av henne (oxå) och läsa hennes bok. Och så var det ju shims o grejer i L2an *baaah jag vill haaaa*

Gonattkramarna! ;)

Oftas får man ask seller a question om de kan skicka till Sverige och det brukar inte vara ett problem!:D
Det kommer nog finnas level 2 ett bra tag till på ebay hoppas jag..

Ja, alla jag köpt från på Ebay har det stått att de bara skickar i USA, men har man frågat har det alltid gått bra. Så fråga du, så hittar du säkert ett L2.
Jag köpte mitt på ebay också, surt nog scammade hon mig på Burns bok :mad: den var inte med. Hon skulle skicka den, men icke... Så jag ska försöka köpa den separat... :(

Sörj inte ! Det var ett papper med mallar till shims, en kabelstrap (500 st på clas ohlsoon för 20 spänn;-) Och en liten bjällra och sen var dte ett färgstift som man ksulle rita på hästen med. Går att köpa på granngården (till grisar och får;-)

Men BURNS är bra det håller jag med om. Hon är rolig i level två, berättar mycket om hur rädd hon är för saker;-)

*KL*

Verkar som de har gjort ett kopieringsfritt koncept;-) Intruktionsfilemrna ska ligga på savyycluben antagligen som streamade så man inte kan ladda ned dem... patterns dvderna visar mest HUR mönstren ser ut inte hur man gör för att få hästen att göra dem;-) Folk i Usa är lite gnälliga, även de som redan har paketet... De säger att level paketen kommer tat bli guld värda nu när de inte finns längre...

du kan vara kreativ och ställa upp din egna lilla rundkorall i hagen, om du kan.:grin: eller så förklarar Linda i "nyare" (2004) L2 ett lite enklare sett att gå och få sin häst att fånga dig. :bow: ( dvd 2, go and get your horse)

det har fungerat perfekt på mitt lilla såvrtfångade sto. för så fort hon kom in i rundkorallen så kom hon till mig, och jag byte till större rundkorall och så vidare och det gick jätte bra, men i hagen var det fortfarande roligare att bli jagad... men när jag dissade cathing game och gjorde det som Linda sa så gick det mycket bättre! :banana:[/QUOT

Tusen tack för tipset! Är dom nyare versionerna av programmet bättre och lättare att förstå alltså? Har funderat på att införskaffa dom när jag får mer pengar, men det känns oxå lite slösaktigt eftersom jag har level 1 och 2 redan, även om det är dom gamla. Fast nu blev jag ju jättenyfiken på dom nya..får man fråga vad du gjorde? alltså skillnaden från catching game?

Sörj inte ! Det var ett papper med mallar till shims, en kabelstrap (500 st på clas ohlsoon för 20 spänn;-) Och en liten bjällra och sen var dte ett färgstift som man ksulle rita på hästen med. Går att köpa på granngården (till grisar och får;-) Hmmm, ok =)

Men BURNS är bra det håller jag med om. Hon är rolig i level två, berättar mycket om hur rädd hon är för saker;-)

De säger att level paketen kommer tat bli guld värda nu när de inte finns längre...[/QUOTE]

MMM, DET tror jag oxå.

Satterstina, jag har frågat men de vill inte:crazy:. Händer det bara mig :( ?

Så går det när man väntar på nå gott...

Verkar som de har gjort ett kopieringsfritt koncept;-) Intruktionsfilemrna ska ligga på savyycluben antagligen som streamade så man inte kan ladda ned dem... patterns dvderna visar mest HUR mönstren ser ut inte hur man gör för att få hästen att göra dem;-) Folk i Usa är lite gnälliga, även de som redan har paketet... De säger att level paketen kommer tat bli guld värda nu när de inte finns längre...[/QUOTE]

Vad trist detta låter :(, jag som hade hoppats att det skulle bli ännu bättre. En bra sak med nuvarande level paketen är ju just att man ser hur man ska göra för att få hästen att göra som det är tänkt :), inte så kul om det blir ett sämre koncept nu när de gör om dem.

Får nog vänta att beställa tills jag hör lite mer, kanske vänta med att göra mig av med mitt lev 1 också ;). Men det känns ju märkligt att köpa en "gamal" lev 2 nu, vilket jag hade tänkt från början :confused:.

Nu har jag ett Level 2 paket på G :bump: får se hur dyrt det blir, vi är väl 8 st som budar på det :angel: (uuuh, det är signerat oxå, av både Linda o Pat :grin:)

Nån som vet vad CS pysslar med? Vi vill ju höra hur det varit i helgen :d Såg bilder på savvyclubsidan, har ni sett dom? :d Finns på UK nec sidan på forumet.

Funderar på denna Parelli sadel, får man med padden då? CS? Och gjordar?

oj då, då ska jag inte bjuda på det level 2! Var och kikade på det igår..:D
Parelli sadeln, ingen pad tror jag utan då får med 2 par shims till om du ska ha sadeln+pad..

Tjena! Jag såg att det kommit flera L2 nu till ebay, ta de istället! Det var 11 bud nu såg jag....går ut om 17 tim eller så.. hahaha vore skoj om vi buda på varann, visst är det spännande? Om man har ordentligt med pengar förståss....hehe

Hur långt har du kommit på L o HB filmerna?

Jag ska låta bli den så vi inte trissar mot varann..Jag e inne på 4:de dvd`n, svårt att få sitta i lugn och ro! :devil:
Ska hämta hem hästarna på onsdag för att duscha dem och se över dem ordentligt! Börja kräva tid av min gubbe nu att jag vill he en stund varje dag för att komma någon vart!
Hittade en fusion saddle till salu men jag e förvirrad över storleken, annonsen säger sm/med men oxå storlek 17 som e large på parelli språk! Den var jättefin! Mörkbrun precis som jag vill ha den! Kanske bantar för att ta mig i den!:idea: Mer förvirrad än vanligt!:confused:

Vi verkar vara av samma skrot o korn. =) Finns ju massor av sadlar på ebay nu...*ÅH* Jag har haft en westernsadel förut men var obekväm med den (stor o tung) men skulle gärna vilja ha en, kanske är en vanesak? Sålde den i allafall. Sitter mycket bra i en vanlig allround, rider nog bäst i en sån..*hmm* så man funderar ju mycket o när det handlar om så mycket pengar...JOvisst man kan alltid banta o strecha o dona så man kommer i sadeln och hästa med HAHA, så ho kommer i sadeln. (skoja bara, känner mig knäpp idag. Perfekt för att ta en sväng med hästarna)
Oftast när min man kommit hem e jag för trött för nåt o hästarna för hungriga. Jag har bytt hage till hästarna så nu motionerar dom sig bra själva, asbra hill therapi hage!

Full fart med 2 barn? Jag tycker det är jobbigt med EN! Han är ÖVERALLT o pillar o klättrar o skrämmer vettet ur mig....Just nu sover han dock *AHHH*

Kramkram (17 timmar kvar, får se sen om jag är den lycklige =) )

Hej hej allihoppa!:bump:

Vi kom hem igår kl 20.00 och orkade inte starta datan.

Vi hade en otroligt rolig tid där och fick nya "insparation" till att fortsätter mer intinsiv.

Jo vi var där när dörrarna öppnade kl 8 och köpt de nya Levels och det såg ut som jag köp 4 st pizzas (lådar de kommer in är pizza box stilen). Jag öppnade de direkt och var klart besviken. En DVD, En stor bok och liten paterns bok. :eek:was that ALL????:confused:

Men under helgen så lärde vi koncepten bakom de och jag tror det ska fungera lättare för många med hjälp av "the succes series". Idean är att hästen lära bättre när den gör en mönster flera gånger och dessa mönster börjar med L1 mönster up till mönster i L4. Det är lagt ut helt annorlunda men jag tror det kommer blir bra. Det är bara att många av oss älskar titta på alla dvd'erna och nu måste vi ut och jobba istället:angel:. Jag ska titta på den första och läser senare ikväll när saker lugna ner här.

Det kommer blir mycket ändringarna genom Parelli men jag tror det är bara bra. Så länge folk är i savvy cluben. Eller så det känns efter ihelgen. Så fräna grej visade de det var så kul att kompisen var med som fick också up lever det.

MEN jag fortfarande tycker folk ska titta på dessa L1 och L2 som fins nu det är så mycket information som man ska inte missa.

Jag fick min nya sadel på lördag med en ny Parelli sadel väska att transportera det in.:D:p. Vi köpt shit mycket grejer och var orolig när vi skulle åka på planet med allt vikt, men pga av att min man inte kom så fick jag detta EXTRA baggage på hans billjet:angel:.

Men det är var min semseter tog slut...och mardrömen började kvällen innan jag åkt till birmingham så kom en björn och tog 6 får men mitt inatten inatt hunderna väkte mig att baggarna som var på andra sidan väggen var på trappen våran, så jag skickade min cattle dog tik ut för att ta bort de ner igen så sprang jag in och hämtade en ficklampan när jag kom ut så hörde jag en hemskt lång konstig skrik och strax kom min hund skrikande rakt up till hus full fart. Jag tänkte hon fick näsan på el bandet men jag slängde in henne i huset skulle jag ut igen och fixa det med fåren. Fåren pratade med mig men helt plutslig så var det död tyst och de fröz på plats sen kom grå tassen travande förbi ner på vägen och sen försvann:eek: jag sprang i huset och vi konstaterade att min tik var biten över ryggen och jumsken. Så mycket tur att hon lever skulle jag aldrig tror det fanns när hon var i munen i en av de.

Min hjärna känns helt tom idag. tyvärr finns det ingen akut vet här så vi har tid snart att åka in med henne hon har håll men inte blöder och har enormt ont stackan. men är inte livs hotande. Men är det inte konstig att fåren kom ur hagen och springer up till vår trappan och inte försöker springa nån annanstans? Jag tycker det är märklig när djur vet att här är det säkert, här skydda matte/husse oss.

prova min sadel först med storlek large innan du börjar skicka efter sadlar så du vet den du vill har. om min är för stor så kan du ta en medium. ringer så kanske vi kan gör det snart.

Nu har min grabb vaknat men jag var ju bara tvungen att läsa o svara ditt inlägg ju. Jag såg ut så här när jag läste

:laugh: :d :D :crazy: :eek: :eek:

Hoppas allt går bra med vovven...

Nu ska mata barn...

Ja, det låter ju bra att de iaf är värda att lägga pengarna på, men det kan ju bli lite mkt pengar att köpa både gamla lev 2 och dessa nya samtidigt. Vilket bör man satsa på, nya paketet eller gamla lev 2 :confused:?

Klarar man sig med endast nya Parelli patterns, utan att se gamla 2:an? Gillade ju 1:an väldigt mkt, så jag måste säga att jag är lite besviken att det inte blev ett nytt lev 2 :grin:.

Själv skulle jag titta på L2 men jag tror, det lite jag har fått chans att titta på den nya, så skulle jag "följa" den nya. Man får jätte mycket av L2 men jag tror det är enormt viktig med att följa dessa mönster. Jag skulle köpa L2 titta på den sen sälja den och köpa den nya om man inte har råd för båda. Glöm inte att den är disignat att går ihoå med "secses series" var man får "ungfär" samma info men mer ner brytat i delar om ni förstår vad jag menar.

Jag ska försöker titta mera på de nya imorgon sen skriver jag om det snart.

Jag fick den :bump: fast inte superbilligt förståss. Såg en gammal auktion som jag kollat, den hade gått för 20.50 US, denna gick för över 350 US....

:eek:betald du över $350 för en L2? Eller har jag missförstått?

Jag skulle precis skriva skita i L2 och köpa Succes series istället. Men för de som är intreserad så är det bättre att gå den vägen sen att kanske gå ihop med några och köpa L2 för att titta på och får ennumer info men följa den nya istället.

*KL*
Dakota mår jätte dålig idag efter smärt stillande gick över från vet. igår. Pillarna vi fick är inte lika stark så det är mycket synd om henne idag. Jag är bara över lycklig att hon lever. Den störste hållet på ryggen var enormt djupt och sen fick hon vad han kallade för "kläm skada" så hela muskelatur (?stavning) på höften är så öm. Hon går som hon inte har skitat i en vecka.:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 675
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30