PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

tillbaka från en parelli/häst/hund/tänk-fri vecka på rhodos.

och jag typ drunkar i inlägg här och mail från parelli :eek:

och som jag nu förstått så om man är helt ny så ska man sattsa på att köpa sucsess och patterns. men om man som jag redan gått igenom 1 och 2 ? inte lekt igenom 2 men sett allt.. är det bäst att köpa allt oxå eller räker det med patterns?:confused:

jigsaw:

har du issiue 31? där man för första gången får se "zeus" frieser hästen pat leker med? i den berättar han en del om hur man får hästens uppmärksamhet och ... jag är sämst på att förklara.. men om du inte har så pm:a mig så kan jag skicka.

Har du tittat p köp och sälj på Parellis sida?? Där finns jättemycket begagnat. Jag köpte själv L1 från Canada.

Jag är helt ny inom detta och undrar nu vad ni menar när ni talar om NYA L1 ??? Håller de på att göra om hela systemet??

ja de har gjort om hela upplägget.

som jag förstått så ska man få det muntliga genom success series
och det praktiska genom patterns
och detta inkluderar då alla levlar, 1-4.

eller har jag fel ni som var i birmingham?

Har du tittat p köp och sälj på Parellis sida?? Där finns jättemycket begagnat. Jag köpte själv L1 från Canada.

Jag är helt ny inom detta och undrar nu vad ni menar när ni talar om NYA L1 ??? Håller de på att göra om hela systemet??

Tack, men jag är nog blind... Hittar ingen "köp och sälj" på parellis sida. Fast, ska man börja jobba enligt det nya systemet lär det väl vara svårt att hitta något begagnat på marknaden ännu.

Jo, det finns långt ner på forumsidan.

Jag har köpt "gamla" lev 1 men det kan väl inte skada att gå igenom den till att börja med. Har bara sett en club dvd än så länge.
Det är mycket intressant tycker jag.

Det är på Savvy Club's hemsidan i SC Forum. Massa beg. saker. Hur de har gjort det är nu, är att du måste vara i SC för att får tag på patterns om man inte köpa det beg. via ebay t ex. Också om man ska göra "Official Assesments", ska också vara bara genom SC.

Snaelilja - helt rätt! nu när man köpa den nya patterns så går man genom alla levels. Allt är includerad i dessa lådor de har.

Nu är det 2 st olika "gamla" L1 och 2 st olika "gamla" L2 :crazy: Det blir inte lätt snart att hålla allt isär...

Förresten folk...hur går det med hemsidan?:angel: Any updates?

Racerkorv - Det var varg som kom på min gård och attackerad Dakota och Björnen som dödade 7 av vår får på fäboden i samma vecka.

Satterstina -
Vem vet, du knske blir en lycklig ägare till en blivande Stervallack om det går åt pipan för oss på clinicen!
Du nog skulle vara säkert att jag inte lägga en sten mellan ryggen och padden...:angel:

Så jätte kul att hura ni gjode bra på väg hem från bete. Nu kommer du ser att ni bara flygger iväg med savvy snart. Hur gick det med Dacke?

Eufemia - Att jag har inte sovit i en vecka (ja satterstina, jag vet 2 år eller nåt. men nu tycker vi synd om mig:angel:) så kommer jag inte ihåg om du har varit in tidigare eller inte. Om inte Välkommen hoppas du stanna ett tag. Och om du har varit här förut...välkomen tillbaka:o:D

Alyssa!!!! Om du tjuv läser, så är det inte tid att du skriver nåt och berätta vad händer "där borta"? Så avundssjuk om att du var på Lcuky Rider trail ride....:grin: skulle ville vara med vi också.

Min dotter har börjat 2:a idag:cry: gud va fort det går. Jag hoppas jag savvy så det räcker när hon vill börja dajta, vill har pojkar hem och ut och festa mm. I don't think I ready for that...

Dakota är tillbaka till normalt...nästan! Utan att hon är, en gång till, är främande hund ilsken. Vi var på god väg att bota detta sen detta händer. Så jag har en bekant som kommer idag med sina två ACD's för att hjälpa mig sociala henne igen så vi får bort det innan det blir ett problem igen. Hon gick efter min svägersta bil som brukar har hund i men igår var hon värre en nogonsin. Men förstårelse att hon fick någon psykiskt på frysning är klart min det är bättre att ta det direkt innan nåt händer. Annars är hon den tokiga tjejen som vill vara med i allt.

Tackar och bugar...:bow: Har inte varit här förut jag har precis UPPTÄCKT Parelli! Har ju jobbat mycket NH förut men att det fanns så mycket information om PNH är ju helt fantastiskt!
Ska bli kul att vara här inne och "lyssna" på er!

Jag tränar även akademist med mina hästar.

Angående hemsidan så har jag fått svar från Erika att vi inte får använda namnet men att vi får ha en sida att diskutera på osv.. Tror inte jag var tillräckligt tydlig med vad vi vill, tror jag mailar direkt till PP-usa och frågar hur vi kan göra.

Annars håller jag på att förbereda Joomla, har haft lite mycket med datorer och jobbet nu bara, och två helger i rad nu så ska vi hämta hem våra hästar!! :love::bump:
Två har varit hos Tubbe på bete och träning och lillhingsten har varit hos en kompis. Nu var det två månader sedan jag såg dem live :cry: men hos Tubbe har de fått en massa träning, så i helgen ska vi få lära oss också :angel:

Jag skulle nog inte åkt dit... Vill köpa tillbaka honom igen men min andra hälft säger nej... JAG VILL FLYTTA så jag kan ha hur mycket hästar jag vill, en större gård alltså! Avis dig Monica, jag vill oxå bo som du! Sälj mig en tomt?
Han såg väl ok ut men mindre muskler än vad han hade hos mig trots att hon rider honom. Gillar inte att hon använder martingal (tror det var hennes ridlärares idè) Numera matt brun päls på ryggen. Han kände igen mig! Fick en gosekram av honom:cry:

Hovis var här idag och han fick en match av Obe. Han lade sig ner på honom när han lyfte fötter och försöker dra undan. Det blir bara värre och värre... Savvy? Längtar efter clinicen men jag tror att det bara blir en häst (räcker för mig att hålla reda på).. :rofl:

Hej o välkommen hit! :D Var inne på din hemsida, woaw, kör du in o rider in andras hästar? Du håller ju på med det Parelli lär ut men man kan ju alltid lära sig mer ;)

Det jag tycker mest har varit fascinerad av är bla de här olika personligheterna "Horsenality" och det stämmer så himla bra.
tex Seven games blev otroligt mycket lättare sen man såg dvdn om det "SS" och det försöker jag berätta om för mina "vänner" som oxå håller på med nh men de rynkar på näsan åt "gubben som suger pengar"*suck* vadå sharing??

Jag har tränat lite klassisk dressyr med min skäckatant men mest från marken när hon var 4 år, det var givande. Nu håller vi bara på med one rein än så länge.

Fick idag Savvy tidningen, har nästan lusläst allt. Jag blir så glad när det kommer Parelligrejer i postlådan, gör inte ni andra det oxå?

Nu väntar jag på L2, den dyra från ebay och Patterns som jag skickade efter från PP OCH som jag fick mail ifrån den tjej jag köpt L2an av i USA att hon hade Patterns oxå som jag kunde få köpa billigt av henne. WHAT!? oh no....Typiskt mig:grin:

Igår skulle jag göra en annorlunda grej med tjejerna men fick hjärtdunk av det så tänkte att jag skulle skippa det pga den känslan MEN så fick jag se att bägge hade :devil: kardborrar i luggarna så jag plockade bort dom o så var den hjärtdunkande känslan borta :laugh: och vi gjorde det jag tänkt vi skulle göra och det var fantastiskt. Att små kardborrar kan hjälpa så mycket? *Lycklig*

Satterstina, vad är det för clinic, för Erika hos Monica? Ska du ha med dig häst? Tänk om man bodde närmare er....:d
Skulle du få köpa tillbaka honom om du ville?

Kramkram på er alla!

Måste ju bara få berätta att jag ska börja arbetsträna efter 4 års sjukdom och det är Parelli som hjälpt mig. Gissa hur glad jag känner mig?

Hej! Jo, jag tar emot andras hästar men nu mycket begränsat. Jag tycker det är bättre att ha veckoelever och kurser för då måste MATTE lära sig. Hästarna förstår ju allt på en gång när det får rätt signaler men MATTE är alltid svårare att få att förstå.... Matte har ofta mycket egna ideer och tycker alltid synd om hästen som måste lära sig att stå stilla och lära sig att inte GÅ ÖVER folk...stackars lilla älsklingen....måste få mycket mat för den är ju såååå söööööt...

Ja, ja ni förstår att jag gnäller, menar inte så illa och blir alltid lika lycklig när jag lyckats få MATTE att förstå och vilja lära mer och när man ser på hästen hur den uppskattar sin NYA matte som sätter gränser och ger direktiv.

Jag har bara fått en tidning ännu och en DVD och lusläser precis som du. Har betsällt L1 från Canada (beg) så jag väntar ivrigt. Patterns verkar intressant...hur mycket skulle hon ha för den???

Jadu, hehe göölegöll finns det ju alltid =)

Hon skulle ha 200 USD för den men hon har lagt ut den på ebay nu.
Patterns verkar jätteintressant ju, massor med hittapågrejer som man kan göra:bump:

Kanske om man skriver att sidan är driven av elever och inte har nåt med Parelli Corp. att göra. Man måste fri lysa (?) Parelli från allt ansvar från hemsidan. Innan de tilllåta nåt sånt.

När vi var i Birmingham så träffade jag massor av svenskarna men de som jag pratade med var aldrig här på Bukes så det måste finnas många här som gömer sig i landet runt. Det skulle vara kul att kunna har nåt plats vara all PNH elever kunna kika i då och så ser vad händer, prata, träffa, sälja mmm.

*KL*

jag har en vän här från Norge som jag har lurad i sekten :devil: moohahahhaaaa! Hon ska nu komma till clinic i sept. och det var en till i som vi också fick med som ska komma.

Hon är här med sina 2 ACD's och vi började träna Dakota igår och hon flippade ut TOTALT att ser andra hundar till o med sprang på koppel och gjorde voltar ner det tog slut:eek:. helt galen! MEN..det slutade med att alla 5 hundar gick lös i skogen och på hemma plan!!!:banana::banana:Och Dakota åt ingen up(även då hon försökt i början)! Matte var lycklig.

Forfarande har inte provat sadel än. Nu börja jag gå kookoos. Jag vill ut och rider men idag spör regnar det. Typiskt:grin:

Satterstina - Vänta och ser du kommer får en bättre i Obe, och det kommer bli...Dacke Who? ;)

Fredag fick jag min Juli DVD :grin: min adress var lite fel, rätt gata och post numer men post orten stog Pleasanten, Texas. Otrolig att det kom hit ändå.

Jag tänkar jag köpa en Cradel bridle till Red. Sitter och läser om det. Har någon av er köpt en än. Jag pratade med någon i england som var väldigt intressant att lysna till om detta ämne.

CS:Jag har ett cradle bett till min dårpippi cob, hon avskyr ALLA andra bett men detta är helt okej enligt henne. Köpte c3 eftersom jag bedömer henne som en lbex och det bara satt där och hon smakade på det och sa okej da. Tidigare var hon mästare i att rycka tyglar ur handen på en och slänga så mycket med huvudet att det var en plåga att rida med bett! (köpte mitt på ebay hos en mylerdealer billigare och utan moms (gåva) ;-)

Alla:
apropå parelli sweden... varför får eddesjö behålla sitt domännamn utan att bli stämd tro? Att man skulle få koppla något direkt till parelli.com förstod jag var fullkomligt omöjligt men pnh sweden t ex kan de helt enektl inte ha namnrättigheten till. Inte ens parelli sweden, det finns ju fler som heter parelli;-)

Har inte heller fått min juli dvd ännu :grin:. Mejlade till Parelli under helgen, men fortfarande inte fått ngt svar. Får se om/när den dyker upp:confused:

Japp, Hon kommer till Monica och har en level 1 och 2 clinic!:bump: Jag vet inte om hon skulle vilja sälja honom tillbaka till mig.. Men jag saknar honom såå..:cry:

jag tittade runt av ren nyfikenhet om parellihar kommit till polen... (hälsar på släkten där ganska regelbundet)

och jag hittade en sådan sida som vi just vill starta. där står det kurser som dom ska ha, forum, köp o sälj galleri m.m

även om det är på polska så kan ni ju ta er en titt..

http://www.parelli-info.waw.pl

De kan knappast stämma en för vilket domännamn man köper, det är nog inga problem så. Däremot vill de såklart inte att man lånar loggor osv. Jag ska som sagt formulera mig och skicka iväg ett mail till dem, skulle verkligen vilja att vi kunde få en länk från parelli.com
Tror nog att vi ska kunna få till något bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar