PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Har inget transport att träna i, inte ens en bil att hämta en transport med.. Så jag får försöka i helgen att hyra en när gubben e hemma.. Annars tränar vi allt som går!
Usch, otrevligt med nalle puh springande i krokarna...

Barelligames var superkul :bump: även om jag och maken fick åka i väg på en snabbis på ett bröllop på lördagen, så vi missade en massa roligheter... :cry:

På fredagskvällen red vi ut en sväng och eftersom JAG tyckte att VI behövde träna på mer barbackaridning :angel: så ramlade min stackars man av till höger och vänster hela ridturen :rofl: så nu har man motionerat skrattmusklerna iaf.
Trist att du inte kom :(

OCH jag blev så full av savvy att jag lyckades lasta min lilla hingst på första försöket :banana::banana:

Ja, tack för en hääärlig helg Tubbe :love:, jag slår nog en pling ikväll :idea:

Fick min låda från Parelli idag, med bla PP och SS. Har inte kollat så mkt idag, lite på on line bara och horseanality och jag måste nog säga att jag är lite besviken. Visst, om man har en bra grund genom tidigare levels-programen så funkar det nog, då är detta ett bra sätt att använda sig av de kunskaper man redan tillgodogjort sig. Är man däremot ny inom pnh så tror jag att man missar mkt kunskap genom att inte ta del av lev 1 och kanske även 2.

Nu har jag ju inte tittat på alla dvd´s i SS, så där kanske finns mkt av den kunskap som även finns i "the levels", men hur ska man kunna veta vilken dvd man ska se först osv :confused:, det finns ju ingen info någonstans om det. Nja, jag vet inte, lite skeptisk är jag allt :grin: Som sagt, ett bra komplement till det vanliga levels-programet, för mig är detta något som kommer göra att jag lättare kan variera mig, men jag vet inte om jag kommer ge upp mitt lev 1 paket som jag förts tänkt sälja. Kanske gör jag så att jag även köper lev 2 senare på ebay.

Låt det sjunka in lite ska du se! Jag reagerade på samma sätt tills jag insåg vad det var frågan om, patterns koncentrerar sig på vad man ska göra med sin häst i stället för HUR man ska få den att göra det... Koncentrerar man sig för mycket på HUR så blir det väldigt lätt att man inte kommer någon vart alls egentligen man bara håller på och tränar på HURET när det är det man gör som är det viktiga, Istället för att hålla på och träna på de olika gamesen så använder man dem för att göra saker som hästen fattar vitsen med... patterns är vägen bort från seven game purgatory...
Men visst det kanske är så att det känns bättre för den som har varit på god väg dit att komma ur det;-)

Hallå!

Nån som har L1-3 assessments papper på datorn? Som kan mailas i vilket fall?

Blir jätteglad om nån hade för jag hittar inget på Savvy Club..

:bump:

Håller med dig till fullo, visst är det ett andvändbart verktyg för att komma bort från att endast drilla seven games om och om igen, men för mig fungerar det bäst som ett komplement till levels paketen tror jag.

Att först studera levelspaketet för att sedan se hur man kan använda och variera dessa genom Patterns tror jag fungerar bäst för mig hur som helst. Men kanske ändrar jag mig ju mer tid jag ger PP :laugh:

på Savvy club HS så är det "Self Assesment" du kan klicka på men det är det nya typ. De har taget helt bort det gamla systemet.

Men...jag har tryckt ut de gamla L1-L3 Assesments så jag kan kopiera de åt dig om du vill har de. PM din adress bara.:idea:

*Kl*
flyttade hästarna till en ny hage förgår (på dags ljus:angel:) vädret såg inte så lovande ut så jag tog den Fusion sadel istället.:grin: Vi red en skogs väg som tog lite längre tid att komma fram. Va härligt det är att rida i skogen och har 4 st hästar lös med dig.:love: Sa jag 4? jag menade 5 st!:grin: Chopper 2 åring, tyckte det var orättvis att stanna hemma så han hoppade staketet och hittade oss i skogen.:grin: Bus kille!

Igen vilken sadel! :love::love: Otrolig vad man känna sig säkert i sitsen. Jag skulle aldrig tror det för att det kunna vara så stor skillnad. Kanske det är bara i huvud men hur vi sprang genom skogen skulle jag aldrig ville göra med min andra sadlar.

Det var det samma här. Öppnade PP och sa "Va? Är det allt!" The SS har grejer som jag hade sett i de andras Levels redan så jag var besviken med det med. MEN! Om jag hade inte sett allt först så skulle jag vara nöjda med att ser SS än alla de andra gamla videos före. Och säkert om man hade PP skulle vi har varit längre än vi är nu. Jag också tror PP är en jätte bra ide men jag förstår hur folk som har varit med i PNH en längre tid kan bli besviken i början.

Jag håller med om man missa mycket kunskap från L1 och L2 dvd's men du är kanske samma som mig, en kunskaps "junkie" men de flesta säger "Too much information" och de falla bort istället. Jag tror detta kommer hjälpa "andra" att förstår det och följer det och gå vidare mycket lättare.

Jo det känns som det inte räcker när man är van med 8+ dvd i en packet och sen man öppna PP :eek: Är vi bara bortskämd? :rofl: Min andra tanke när jag satt i Birmingham och öppnade den första PP var "ppphhhh,:grin: This will only take a couple of hours to watch!" (inte flera dagar som jag vill).:D

Nej, man har alltid laddat ner de från internet. Men från o med 1st january så är det det nya assesment som gäller. Så man har bara till dess att ta assesments med det gamla systemet.

Jo, jag gillar ju mina L`s väldigt mkt eftersom det är just mkt info :), därför blev jag nog lite extra besviken när jag öppnade PP. Jag visste visserligen att det bara var en dvd, men jag hade trots det höga förväntningar. Men som sagt, jag kommer använda L-paketen som grund och PP som kompliment till dessa.

SS däremot känns ju som lite slöseri med pengar för min del. Vad finns i dem som inte finns i L-paketen, kanske ngt jag missat? Skulle nog ha sparat dessa pengar som jag spenderade på SS och lagt dem på L&HB ist, får väl börja spara nu då :grin:

Undrar var man köper Parelöliutrusting i Sverige. Behöver en grimma eller två samt ett långt rep.

Jag håller med för de som har allt innan är SS slöseri. Nej det finns inget nytt som jag hitttade i de som var inte i de andra.

Men byt eller sälja de så får du L&HB istället.

Eufemia - Det finns en stället men hon ta förmycket betalt för saker annars är det bara Beg. saker du hitta då & då. Bästa plats är tyskland eller UK om du vill inte köpa från USA. Jag köpte mina repgrimmor då från ett stället i New Zealand för just då var de billigast men nu är usa ganska billig.

Har du sett att det finns en ganska ny Natural Performer på ebay med pad och gjord för ca 21350:- Det är inte alls dålig!:idea:

Hoppla! Men jag e svag för svarta eller mörkbruna sadlar... Så ska jag köpa en sadel för 20 papp ska den va i "rätt" färg!:D Annars var det helt ok! Men egentligen e jag inne på Fluidity sadeln men just nu e mina sista korvören lätt att räkna på en hand.:(
Ps. Nu har vi fått hem vår nya bil från Göteborg men inget drag!!! Typiskt! Ds

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar