PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

De kan knappast stämma en för vilket domännamn man köper, det är nog inga problem så. Däremot vill de såklart inte att man lånar loggor osv. Jag ska som sagt formulera mig och skicka iväg ett mail till dem, skulle verkligen vilja att vi kunde få en länk från parelli.com
Tror nog att vi ska kunna få till något bra :)

jag håller tummarna för fullt! :bump:

Det ända tror jag är vi får en länk från Erikas HS till den nya men knappast från parelli. De vill säkert bara har länk till Parelli Profficionals att stöda de, plus att de har SC hemsidan så bara skriva att vi vill har en "svensk" sidan som polan har. Som du sa det är bara logos (som sakna från polans HS:angel:) Allt copy right är förbjudet

Snaelilja - fint sidan det var och den tränare på första sidan är jätte duktig. Han var i Birmingham båda år.

ja jag kikade upp hur mycket utbildad han var. helt SJUKT MYCKET!. 4 stjärnor i både det ena och det andra..:eek:

jag o mama tog hem 2 olika sadlar bara för att testa.

en western, den kortaste och lättaste hon hade och en oxå kort, "akademisk".

vi har ju ingen kunskap inom någon av dessa sadlar, framförallt westernsadeln med tanke på att den är uppbyggd på ett helt annat sätt än de engelska. men den akademiska är ju så billig så vi ska ta den.. men passar issisarna rätt bra och nyinköpta nordsvensken perfekt:love:. ( som vi kan se, men Erika ska få titta och förklara båda sadlarna nästa vecka)

men i alla fall och idag gav jag mig oxå på att rengöra våra 2 airpaddar. själva skiten gick bort med vatten, såpa och en gammal utsliten mjuk borste. men pälsen som på en hel del ställen sitter som bara den, att dammsugare inte ens funkar. testade med en "päls-roller" (ingen aning om vad det heter egentligen, men man anväder den till kläder i normala fall) och det fungerade faktist ganska bra, men kom fram till att det blir att rengöra paddarna minst en gång i veckan framöver för att hålla dom fräscha.

men har ni några super rengörings tips till paddarna så får ni gärna dela med er av de! :angel:

allmänt onödigt lång inlägg kanske men tyckte det började va lite tomt i tråden..

men jag är lite sugen på att veta vad för typer av sadlar ni rider i, hur det fungerar med balanspunkten och hela köret. och är det bara CS som har en parelli sadel här?

*KL*

Patterns FUNKAR!!!!!:bump::idea::bow:

Mina hästar sabbade ju plötsligt alla försök att träna level 2. (det var förstås jag som gjorde fel men resultatet blev att vi tog en rejäl paus.
Jag hade blivit för prestationsinriktad och malde och gjorde för svåra saker och de fattade inte meningen med något och mina damer vill ha meningsfulla sysslor.

Köpte Patterns för jag var så himla nyfiken på vad de hade hittat på, det är så himla smart så man kräks. Det likanr vid första ögonkastet INGENTING av vad man sett förut och så plötsligt inser man att här går man från HUR man ska göra saker med sin arma häst till VAD man ska göra! SUper duper! Dessutom är ALLT som jag INTE gillat med pnh borta från vad man visar, PAT ger en häst GODIS tex;-):angel: och det finns inte ett MAKE eller donk med vare sig stick eller string:banana:

Så jag gick ut och testade level 1 pattern på tvååringen som bara stegrat på sista tiden när jag försökt skicka henne någon stans och hon GÖR det och FÖRSTÅR det och tycker det är HELT okej!

Det här kommer att öka efterfrågan på instruktörer men det kommer att göra att många många kan traska vidare i levlarna fort och roligt och framförallt hur simpelt som helst!!!

Iden är att man lär hästarna ett antal mönster som man sedan variearar i det oändliga i de olika levlarna, SKITSMART!!!

kan någon snäll person förklara vad patterns är för något...:confused:

de är istället för de gamla level 1, 2 och 3 programmen. Ett nytt upplägg med samma resultat helt enkelt. Man tränar på level 1 till 4 i de fyra olika savvysarna, on line, liberty, freestyle och finness.

*KL*

Patterns FUNKAR!!!!!:bump::idea::bow:

Mina hästar sabbade ju plötsligt alla försök att träna level 2. (det var förstås jag som gjorde fel men resultatet blev att vi tog en rejäl paus.
Jag hade blivit för prestationsinriktad och malde och gjorde för svåra saker och de fattade inte meningen med något och mina damer vill ha meningsfulla sysslor.

Köpte Patterns för jag var så himla nyfiken på vad de hade hittat på, det är så himla smart så man kräks. Det likanr vid första ögonkastet INGENTING av vad man sett förut och så plötsligt inser man att här går man från HUR man ska göra saker med sin arma häst till VAD man ska göra! SUper duper! Dessutom är ALLT som jag INTE gillat med pnh borta från vad man visar, PAT ger en häst GODIS tex;-):angel: och det finns inte ett MAKE eller donk med vare sig stick eller string:banana:

Så jag gick ut och testade level 1 pattern på tvååringen som bara stegrat på sista tiden när jag försökt skicka henne någon stans och hon GÖR det och FÖRSTÅR det och tycker det är HELT okej!

Det här kommer att öka efterfrågan på instruktörer men det kommer att göra att många många kan traska vidare i levlarna fort och roligt och framförallt hur simpelt som helst!!!

Iden är att man lär hästarna ett antal mönster som man sedan variearar i det oändliga i de olika levlarna, SKITSMART!!!

det åter ju helt otroligt ! :eek: va roligt för dig! :banana:

Vill ha vill ha vill ha!
Gah! Jag är pank! Kollade precis på kontot, 13 öre. Tur det kommer lön imorgon (som jag inte ska röra mer än nödvändigt, fattig student).
Du pysslar inte med.. hembränning? :angel:

Låter ju väldigt lovande. Väntar på mitt beställda Patterns som väntas komma i början på veckan och jag är sååå himla nyfiken :laugh:

Jag var ju lite osäker på hur jag skulle göra, om jag skulle beställa detta nu eller vänta. Hur som helst så kunde jag inte vänta, trodde att det skulle vara bra och det låter ju som så på dem som har det redan.

Är bra sugen även på L&HB, men det får vänta ett tag. En sak i taget, mer än så hinner jag inte med :D.

När Ni har köpt/sålt Parelli paket och sådant var har ni kollat? Förutom ebay... Behöver få lite tips om detta:D
Min porcupine game funkar fint, driving game sisådär och jo-jo game helt ok plus att circling game börjar arta sig! Trodde jag skulle få bekymmer med att lower his head men han fattade direkt! Jag har en alldeles för smart häst för mig:love:

obepnh034.jpg

Hehe näe men jag funderar ibland på att använda växthuset till någonting lönsamt;-)

Hehe näe men jag funderar ibland på att använda växthuset till någonting lönsamt;-)
Hmmmm how intressting:devil::angel:
Hur jag känner nu, vill jag säljer päls mattor....:devil:

Så glad du tycker om de. Som sagt jag tror att dessa patterns kommer att folk går längre fortare.

Marer - Jo L&HB är en av mina favorit paketer. Jätte mycket info.

Satterstina - Hur går det då med last träning? ca 15 dagar kvar... tick-tock tick-tock

Har inte sovit igen. Just fick huved på kudde med tunga ögon lock igår kväll när en granne ringde och sa hästarna var ute up vid en av bete hagar. Ringde svär mor att sitta här så dottern inte vakna hemma ensam (Murphy's Law-Om jag hade lämnat henne ensamt så vaknar hon, jag fixa nån att sitter här så sover hon:grin:) och ut och leta i mörket. efter 5 min så hörde jag de så jag vissla och Saffe gnäger och kom som bara den till mig och hinken. precis då kom min man och jag tänkte, whheeeew nu kanske jag kan ser var jag ska. Så jag slängde up mig på Dee Dee's (stoet) rygg med grimman på och red hem 2 km. med 4 lös och gud vet vad i skogen bredvid. Det var som att rida en stål bjälk(stavning)ibland hon bryde inte om bilen bakom henne tvärtom. när ljusen inte hänner med svängen eller en svak i vägen så skuta hon runt om kring så fort bilen var i plats bakom oss igen så var hon lugn. De andra 4 sprang som idioter och hade så kul. när de gick fel väg, det var bara vissla så kom de. Saffe först:love: men i allt så var det mysig och kul...sammtidet det var små läskig. varför gick de genom staket? varför var Dee Dee så vaktsamt i skogen? Vad skulle jag göra om en björn kom, Det vet Jag! :idea:jag skulle halka av henne när jag skit på mig!:rofl:

Men nu äntligen ska jag prova min sadel idag. Peppa peppa Jag har tappat allt som hetter lust och insparation after attacken här, men fick lite igår kväll efter jag kom hem så innan jag flytta de till en ny hage så ska jag rida lite. Men hur det går på detta gård, det säkert nåt som kommer imellan...:grin:

Föresten Tubbe...Hur gick det med Barelli Games. Vill höra! Bilder också om det går. Jag så mycket ville vara med. :cry:Jag har tänkt mycket på er ihelgen och jag ska försöker den som ni har nästa gång. :banana:

aha, en uppdatering då helt enkelt? ;) tack för svar..

Jag var med på Barelli Games!
Oj vad roligt det var! Stort tack till Tubbe som ordnade detta.
En hel helg med likasinnade, kan det bli bättre?

Min sambo var med under hela helgen och fotade lite och tog även själv en lektion av Tubbe :love:
Så nu har jag påbörjat projekt "Skaffa häst till sambo" :rofl:
Dags att börja i tid känner jag för övertalningsfaktorn är den parameter som kommer ta längst tid att realisera

Jag kan bidra med lite bilder på mig och min pålle från denna helg så länge
så kan jag fylla på med fler bilder sedan på de andra ekipagen också.

Jag och Nokkis:
TN_080823_059_copy1024.JPG

TN_080823_093_copy1024.JPG

TN_080823_118_copy1024.JPG

TN_080823_160_copy1024.JPG

Sambon under sin lektion :love:
TN_080823_271_copy1024.JPG

Jag köpte min level 1 på savvy-club sidan . forumet har en köp/sälj avdelning. Jag betalade med paypal och nu bara väntar jag på att få hem den....

Det gick bra alla överlevde och vi hade fint väder. Finns mer info på hemsidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar