PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni också sett de som är i savvy cluben att de har gjort om hela hemsidan? Nu kan man ta hjälp av video's mm där.:banana:

Sv: PNH Tjatter...

Hej igen,

tillbaka till datorn efter semestern.

Stackars din vovve, tänkte väl att det var en cattle dog på din bild. Jag har också en, världens härligaste vovve - helt klart! Jag hoppas verkligen att din hund blir bättre! Vad är det för smärtstillande hon får?

Jag tänkte ju vänta till augusti och köpa nya L1, men hur ska jag göra nu för att komma igång? Ska jag köpa en begagnad L1:a (någon som har en till salu?) eller ska jag köra på det nya systemet? Jag blir inte riktigt klok på hur det fungerar, ska man behöva sitta vid datorn för att kolla, eller?

Yes mam :crazy: du missförstod inte. Asch, det är typiskt mig. Och tjejen jag köper av verkar trevlig så...Jag blir så arg på mig själv varför jag inte köpte L2 när den fanns på Parellis hemsida. *morr* Sen kommer ju frakten till....och säkert tullkostnad . :devil:

SS har jag :D

Men är kartongerna till nya patterns lika stora som pizzakartonger? Varför gör de så? När jag fick L1an hemskickad, blev jag helt paff när det var så. Man blir så WOAW o sen när man öppnar ligger nåt litet däri. HAHA, precis som att bli lurad på julafton.

"Har ni också sett de som är i savvy cluben att de har gjort om hela hemsidan? Nu kan man ta hjälp av video's mm där"
Verkar kanon! Jag har redan skrivit ut en del artiklar därifrån, skitbra läsning :bump:

*Dagens andra huvudbry* Min shettis backar fint när man vigglar eller lägger tryck på nosen, MEN när jag tar in hästarna har hon så bråttom o går emot trycket, lyssnar halvdant på vigglet så jag får viggla som faan då saktar hon in o skärper sig. Åh, hungriga älskade lilla häst...Vad ska jag ta mig till med henne? Hmm, det kanske går över...

Krama vovven CS, hoppas det blir bättre snart.

KL

Alltså, nu har jag varit inne på hemsidan igen och blir bara mer förvirrad. Vad är det eg jag ska ha? :confused:

Ska jag köpa ett "ground kit" med en gång? Eller ett "knowledge kit", eller "New Parelli Patterns"? Eller ska jag försöka sätta ut en annons och se om någon har begagnade serier att sälja?

En sak är helt klart, det kostar att ligga på topp ;), men samtidigt känner jag mig riktigt sugen på att komma igång med det här. Ska börja för tränare också, men vill ha möjlighet att läsa själv och jobba vid sidan...

Kör den nya. :banana:

Jag var bara besviken på Succes Series pga att det var en repetition av saker i L1 & L2. MEN det är upplagt bättre i SS och med de nya mönster teknik så tror jag folk kommer går längre fortare. Nu ska jag up och kola DVD!:p

Det kan vara att det gick up när all vet att de inte säljer den längre. Men det alltid går att sälja när du är klar.

Ja när jag öppnaden den nyas kartong och såg det lilla som fanns så var det så här :confused::(:grin:

*KL*
Tack alla, hon får allt dessa tröst kramar och pussar hon orkar med. Hon var en "lap dog" förut men nu är hon hemskt att vill vara på/nära/under. Det måste vara väldigt psykist påfräsning för henne. Men det är som Cesar säger jag kan inte låter henne bli värre pga jag tycker synd om henne. Det här är jätte svårt med detta här, men det är tur att jag har PNH i bakgrunden så man har lite mer grep med psykologi iallafall med djur. :(

Sorry Missat det med Knowledge kit och ground kit. Jag skulle köpa den knowledge kit pga av det fatta grejer från grund kitet och du kommer ville har de senare. Det är letare att köpa grimma och sånt på sidan som det behövs. Sen också att det finns såna grejer utan Parelli namn på den för mindre pengar.

bara nåt att tänka på.

Sv: Re: PNH Tjatter...

Kör den nya. :banana:

Jag var bara besviken på Succes Series pga att det var en repetition av saker i L1 & L2. MEN det är upplagt bättre i SS och med de nya mönster teknik så tror jag folk kommer går längre fortare. Nu ska jag up och kola DVD!:p

Har du sett de nya filmerna nu? Hur var det, är de som SS?

Tack, jag får försöka få ihop pengar så att jag kan investera i ett Knowledge kit. Troligen blir det inte förrän till jul - kanske kan lura till mig en del av paketet i julklapp :love:

Hur mår lilla vovven idag? Lider med henne! Min Cattle dog är rätt tuff av sig och om hon skulle visa att hon har sååå ont är det nog rätt illa.

Hade en gryttax som blev ordentligt söndertuggad av en grävling för något år sedan. Så ynklig han var... Men, han repade till sig och blev sitt vanliga jag efter en lång "sårlega" och mycket metacam och antibiotika. Håller alla tummar att din lilla snart är pigg och glad som vanligt.

Jag har varit på natt vakt över får hagen så jag är rätt så slut, vi har varnings sensorer så om nåt går förbi hagen så plinga det i sov rummet, det var en räv som lekt i diket hela natten.:grin: men jag fick in några minuter ska damsuga traktorn nu sen går up till sängen igen och titta mera.

Men hur de har lagt det up på DVD är rätt så kul allt är i Levels. Samma som boken/mönster. Jag titta på "On line" just nu och det vissa vad du ska göra för mönster för olika Levels så man inte står stilla. Så man använder alla pizza boxes ;) samtiden men du använder de mönster du behöver för dit nivå. Sen ska man göra de 7 gånger (man har en karta man följer after) sen checka av sen går man till nästa mönster osv. Till ex on line L1 så man sätter näsan på saker i en mönster sen L2 fram föter, L3 hela kroppen och den sist jag sa så var L4 att de simmade i vattennär man står på kanten men det kan vara bara en example men det låter spännande ändå.

Jag tror med den gamla systemet så är det svårt för folk att blir kreativ och de hitta att de bara sstår still. Det är många jag vet som är fortfarande på L1 after 1-2 år:eek:. Den nya systemet kommer flytta på som bara den tror jag.:banana:

Sv: Re: PNH Tjatter...

Jag kommer nog köpa det nya så e det någon som behöver level 1 pma mig! Ska hälsa på min förra häst på lördag samt kika på nordsvenskar i rättvik! Har fått henne på pnh! Hon har i allafall rätt attityd och så har jag gett henne liberty and horsebehavior så kanske blodad tand?:devil: Hon behöver det för Dacke e mkt RB!

FYI Just fick ett brev från Pat och Linda (Alla i savvy club fick en) som står att de nya Levels är BARA TILLGÄNGLIGT TILL Savvy Club medlemar.

Samma med officialla assesments kan går bara genom SC. Jag tror det är en rätt så smart idea. Vissa folk har spårat ut och på detta sätt (att vara med i SC) får du konstant uppdateringar/insparation/hjälp så att man inte 7 lekar hästar till döds t ex.

Nu har andra dykt up för att vakta fåren ikväll så jag får sova!:banana::bump:Nu ska jag up och titta på lite PNH Patterns!:p

Satterstina - ska/vill du prova min sadel?

Javisst! Gärna! Vi e borta på lördag, ska hälsa på min svarta pärla som jag saknar så mycket.. Mitt första besök sen vi lämnade honom där. Jag har inte velat åkt dit eftersom jag e såååå blödig men får uppdateringar och bilder och han verkar må jättebra. Allra helst nu när parelli kommer med i bilden!:banana:
Lyllos dig som får sova bye the way... Isa e vaken 4-6 ggr per natt och jag e helt slut nu när vi e inne på 3:dje veckan!!!! Undrar hur det skulle kännas att sova en hel natt, mer än ett år sedan nu..

Senast ändrad av en moderator:
Stackars dig!:cry: Då är det inte synd om mig alls. Vad gör din "husband" genom natten? Har du ingen carrot stick bredvid sängen?:confused:
Du hälsa Dacke för mig. Glad att höra det går bra för han.:banana: Men nu har du Obe och som sagt du kommer med båda hit så ser hur ni göra om vilken du sätter igång. Obe är så fin:love: du kanske bara åker hem med damen...:angel:

Jo det är det samma här man ska inte ger smärtstillande till en ACD de är så korkad att de tror de är helt botad och kan inte ta det lugnt. Det går hur bra som helst idag. Igår gick det att ren göra såret och jag till o med fick raka henne utan att hon skrek. Hon är inte (tyvärr :grin:) ett dug rädd att vara ute, hon raggar direkt och springa runt som hon ska "kick some butt and take some names"! Jag är helt säkert att hon gick till grå tass med ett medelande att stick här ifrån, men fick fel svar från den.:angel:
Den i avtar är hannen Angus, Dakota är en "blue".
Dakota-1.jpg

Dakota möta småtingar med Angus i bakgrunden.
DaoktaandLambs.jpg

Vad om din? Är den sällskap eller arbeta du med hon? Ja älskar ACD's de är tuff och en special ras men de är härliga!:love:
Bild?

Cs var det en björn eller en varg? Kram till modiga (dumma?) hunden;-)

Visst är de härliga, jag bara älskar min lilla tös. :love: Hon hjälper mig en del med hästarna - helt otrolig på att hålla ordning på busiga föl. Sen har jag börjat åka till en granne en gång i veckan och jobba med hans kor. Jättehäftigt att se henne! Men hon är mest en dygnet runt kompis.

Har haft vorsteh innan och är rätt van vid dessa lite tuffare tikar. Min vorsteh var jag hos vet med och sa att jag trodde hon hade brutit benet. De bara skrattade åt mig och sa att då skulle hon reagerat mer när de rörde benet. Röntgen visade dock att benet var brutet... Sådana är de, och sån är min lilla cattle dog också. Håller med dig om att det är svårt att ge sådana hundar smärtstillande. Min ACD blev sparkad av en häst när hon var 6 mån och ordinerad vila, det enda som funkade var att lägga henne i en bur - stackaren. När vår "klena" tax blev ordentligt skadad var det bara att ge fullt med smärtstillande - han (var ju iofs en karl...:angel:) tyckte sååå synd om sig och låg under soffan i ett par veckor.

Det som är bra är att de är tuffa! Du ska se att din Dakota snart är pigg igen.

KL

Nu har jag, efter lite funderingar på vad som är bäst och mest givande för pengarna, beställt nya Patterns :). Hoppas att de är lika snabba med att leverera denna gången.

Skulle nog behöva en carrotstick för han sover igenom vad som helst! :devil:
Vem vet, du knske blir en lycklig ägare till en blivande Stervallack om det går åt pipan för oss på clinicen!:angel:
Typiskt att det skulle träffa älgjakts veckan så jag smörar allt vad som går så att han e hemma och att jag får åka... Har ju några ess uppe i skjortärmen:grin:

Jag köpte en dyr grimma på H.C och skulle sätta på den men gissa vad?! Den e för LITEN! 300 spänn åt pipan trots att den snorkiga hästdamen sa att den skulle passa.. Suck!
Appropå din sadel, min "butt" e mycket större än din! Jag tror inte jag får plats:eek: Jag kanske fastnar!! Fuskit, jag vill bli smal igen, vem kan tro att jag hade storlek 29 på jeans en gång i tiden och nu e det det största man kan hitta:cry: Men jag kommer nog få motion om jag ska bli en horsewomen! :rofl:
Jag e klar med L and H behavior, jisses så mycket info och så mkt (lite) klokare jag blev.. Nu måste jag ha success series... ebay nästa..:D
Liten Parellihistoria..

Vi hämtade hästarna i onsdags från sommarhagen och det e nästan 1,5 månader sen vi gick dit med dem så Obe var riktigt RB medans Tuss lufsade på. Obe satte av i full karriär och fnös och studsade (oj, vad han e fin:love:) men jag blev inte rädd som jag hade blivit förut utan fick stopp på honom direkt och han lugnade ner sig rejält efter det. "Thanks I needed that", kind of thing. Han fick spunk vid ett pyttelitet dike men jag pressade honom inte utan App and re två ggr sen gick han över. Följde mig sedan hela vägen hem utan större bravader.
Min självförtroende sköt i höjden av det lilla, jag gjorde kanske inte allting exakt rätt men det gick bra på min nybörjar nivå!
Jag hängde inte och dinglade i grimman gormandes över att han var så fånig utan kändes som jag hade kontroll utan att behöva sätta livet till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 675
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30