PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Jajamen!!! Jag satt klistrad till 01 sen gav mina ögon upp!! Ska kopiera så fort jag kan och så skickar jag dem till dig! TUSEN TACK!
Jag har köpt Liberty and horsebehavior som jag väntar spänt på!:laugh:
Slut på friden igen... :D

Ah härligt! Har du köpt genom ebay? för från P blir det ju inte billigt...:crazy: Spännande o se vad du tycker om den:D

Exakt så är det $3129.20 med brösten, en gjord och frakt. med kursen så skulle jag säger nära till 19,000:- Man betala ½ när du beställa och andra ½:a när den är klar.

Den är vid och nu har de börjat göra extra vid. Men inte när jag beställde. Sen att den är ihopp med padden så är den extra vid för draft horses.

Lotus - annars än de fel så är den jätte fin och bekväm. Se så fram emot att får rider i den. PC har taget emot bilder och ber om ursäkt så nu vänta jag bara om vad de ska göra.

Snaelilja - PC = Parelli Collections.

Satterstina - Du kommer tycker om L&HB den är en av mina favis.

Tillkommer tull och moms på sadeln också eller slipper man det när den kommer från Tyskland. Jag har efter flera sadlar, många bekymmer och en massa tid och arbete insett att det nog inte finns någon annan sadel som passar min Sandy än en från Parelli, hon har väldigt bred och platt rygg. Synd att du CaliforniaSwed bor så långt bort annars hade det ju varit idealiskt att kanske kunna få prova någon av dina först men jag tror inte det ska var något problem med att få en Fusion eller Natural Performer att passa, jag hoppas och tror i alla fall att det är så. Du kanske också har en "barrel backed" häst.

*kl*
Nu har jag iaf köpt domänen Parellisweden.se åt oss!! :bump:

Bara mitt jäkla bredband kommer igång hemma ska jag börja peta ihop någon grund åt oss. Så får vi hoppas att vi kan få länk från SC också :bow:

Hehe, så himla avancerat är det inte att beställa domän och webbhotell ;) klurigare är ju att få ihop en bra hemsida, men det låter som att det finns gott om duktigt folk här för det :)

Hej

Nej det var ingen tull på NP men med Fusion så var det så. Om jag vet jag åker i närheten så kan jag gärna ta en med så får du prova. Annars är du välkommen hit.

Nu har jag hört från PC och de vill byta sadel vid NEC eller ger mig lite pengar tillbaka. Vet inte om jag vill släppa den med hela vägen dit och tillbaks. Jag ska tänka lite. Kanske du kan köpa den här så får jag hämta denna rätta i Birmingham?:idea:

7 dagar kvar innan vi åker!!!!:banana:

Skuggi - Va duktig du är!!! Det kommer bli spännade att ser vad ni kommer up med!

Sv: Re: PNH Tjatter...

va roligt! då är det bara börja bygga snart altså? ;)

ha rnågot fått kurserbjudanderna från parelli?

JAG SKA ÅKA! jag var berädd att kanske åka 1-2 veckor men min mamma ska skicka iväg mig på 4!!!!! (till england, närmast och biligast)

någon mer som ska åka?

Jag har köpt H and L behavior från ebay! Jag har ingen lust att betala 999 usd med lite rabatt för savvymedlemmar..
Men den är ganska dyr ändå på ebay! Jag sålde ett level 2 till en kompis och jag hoppas jag får de pengarna snart för att finansiera lite av mina ebay auktioner:D
Jag väntar på den nya level 2.........:bow:

Jag har köpt H and L behavior från ebay! Jag har ingen lust att betala 999 usd med lite rabatt för savvymedlemmar..
Men den är ganska dyr ändå på ebay! Jag sålde ett level 2 till en kompis och jag hoppas jag får de pengarna snart för att finansiera lite av mina ebay auktioner:D
Jag väntar på den nya level 2.........:bow:

så det ska komma ny level 2 ? jag hlrde nåt om nytt 3 & 4 oxå?

Den ska komma i augusti (tror jag) och jag har oxå hört rykten om 3 och 4!:D

Toppen med eget plejs för PNH are!!!!:banana:
Namnet e klockrent!:D

Tror det är åldersgräns på 18 år för kurserna eller har jag tolkat fel?

Åh, din lyckans ost!!!!!!!!!:bump: Önskar att jag var i dina kläder......
Himmel och pannkaka vad kul! Kan man säga GRATTIS??! Eller?

Usch, jag kommer få vildhästar i min hage.. Dåligt med tid, dåligt med motivation, DÅLIGT SAMVETE Hur ska jag lyckas få Obe i form till nästa år för att visas för Ster.. Han rör sig såååååååå fint, eller hur CS Kanske någon här som vill träna en Frieser? :angel:
Jag hade en plan igår men.. Hill therapy, till att börja med kanske.
Men så här det låtit länge för jag e nästan slut efter en hel dag med små barn och allt annat runtekring...
Jag försöker få en tjej som köpte min vackra Dark Stardom till att börja med det här sättet i stället för ridskolevis.. Hur övertala någon om det här, de skakar ju bara på huvudet! Hon gillar hoppning så jag köpt en parelli dvd om hoppning som jag tänkte skicka för lite inspiration!:devil:

obepnh032.jpg

Usch, jag kommer få vildhästar i min hage.. Dåligt med tid, dåligt med motivation, DÅLIGT SAMVETE Hur ska jag lyckas få Obe i form till nästa år för att visas för Ster.. Han rör sig såååååååå fint, eller hur CS Kanske någon här som vill träna en Frieser? :angel:
Jag hade en plan igår men.. Hill therapy, till att börja med kanske.
Men så här det låtit länge för jag e nästan slut efter en hel dag med små barn och allt annat runtekring...
Jag försöker få en tjej som köpte min vackra Dark Stardom till att börja med det här sättet i stället för ridskolevis.. Hur övertala någon om det här, de skakar ju bara på huvudet! Hon gillar hoppning så jag köpt en parelli dvd om hoppning som jag tänkte skicka för lite inspiration!:devil:

obepnh032.jpg

hahahah bad timing... hade inte vi under 2 veckor redan fått på oss 2 hästar, så hade nog min mamma åkt och köpt den på direkten. vi har alltid varit kära i frieser... men nordsvensk är nog det närmaste vi kan komma med dagns omständigheter..

för att övertala nån... leta fram några små problem de har, visa vad du kan, bevisa lite. typ flytta bak sadeln och filma före & efter..

tittade igenom allt på parelli.com och där stod det ingenting men sen så tittade jag ännu en gång på ifyllningspappret för kursen. och där fanns det en liten ruta som man skulle kryssa i om man var över 18 vid kurs tillfället. så jag antar det..

lite trist, men förståligt dock.. och jag som fyller år så sent kan inte åka om 2 år häller.. faan..

det blir kanske att beställa hem liberty & horse behavior som någon här nu hade gjort..

Hej allihopa, nu var det länge sedan för min del... men jag har läst lite här även om jag inte har skrivit något. Det verkar ha hänt mycket här med hemsida och sadlar och oj oj oj...
Själv har jag bara jobbat en massa och sen har jag varit med min häst under den tid jag har haft över...

CS: Sadeln ser ju jätte fin ut, synd det där med färgen förståss, det är ju det man inte vill ska hända när man köper ny sadel, men jag vet hur det känns...

Satterstina: Han ser fin ut din Obe... Men så är jag ju svag för svarta hästar också :angel:! Tycker friesrar verkar vara intressanta hästar. Hur gammal är han nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 676
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar