PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Om man ska kunna få pengar för studiecirklar tror jag man typ måste bilda någon typ av förening...

man behöver inte var en förening för att få "pengar" för studiecirklar man har, men man kan inte få rena pengar utan man får ta ut i böcker, lokalhyra osv.

Och hemsida kan jag vara med och hjälpa till med

Detta med hemsidan låter ju kanon!
Kom att tänka på-var bor alla? Kanske finns det en separat tråd med detta... eller kanske inte. Skulle ju vara super om man hittade fler med PNH-intresserade. Så skulle man kunna träffas och hjälpas åt och lära av varandra.

nae som jag vet så får vi PNHare hålla oss här i en o samma tråd.

jag tycker det med, lite studiecirkel liknande i ens område hade inte varit fel. jag bor i norrköpingstrakten ( fast i sörmland)

Kul ide med hemsida :laugh:!

Vi har ngt liknande för akademiska ryttare. Där finns en länk med maillista indelade efter län. Man får själv skriva in sig i maillistan under det län man bor i, skriver lite om sig själv kanske. Bra om man vill komma i kontakt med andra intresserade, bara att klicka på sitt län :).

Skulle gärna besöka ngn liknande sida för PNH-intresserade.

Kul ide med hemsida :laugh:!

Vi har ngt liknande för akademiska ryttare. Där finns en länk med maillista indelade efter län. Man får själv skriva in sig i maillistan under det län man bor i, skriver lite om sig själv kanske. Bra om man vill komma i kontakt med andra intresserade, bara att klicka på sitt län :).

Skulle gärna besöka ngn liknande sida för PNH-intresserade.

å va roligt.
du skulle inte vilja ge ut andressen? är bara lite sugen på att besöka och titta hur den ser ut + att jag är lite akademiskt intresserad:p

man behöver inte var en förening för att få "pengar" för studiecirklar man har, men man kan inte få rena pengar utan man får ta ut i böcker, lokalhyra osv.

Och hemsida kan jag vara med och hjälpa till med

Kanon! :idea:
Ja, jag tänkte just på bidrag till litteratur osv, inte rena pengar sådär. Det här låter ju kalas... jag har mailat Erika om iden, så håll tummarna nu!

Ja, ge oss adressen så kan man gå in och få lite ideer! :bow:

Vad kul det här kan bli! :bump: Då blir vi ett litet webmastergäng :banana: som kan hjälpas åt, mycket bra :D

Nämen! Här är man på semester ett litet tag och när man kommer tillbaka så är snacket i full gång med att starta en hemsida.
Jag säger bara ÄNTLIGEN! :bump::banana::bump::banana:

Det skulle ju vara jätte roligt och efterlängtat.

Jag kan skriva html-kod om det kan vara till någon hjälp :D

Ja, här går det undan vettu :)
Det kan nog bli användbart med lite html-knackning också, men Joomla är grafiskt så det mesta kan man fixa ändå. Men perfekt om vi kan vara fler som knåpar ihop den :bow:

Ja jag märker det, knappt man hänger med i svängarna.
Jag hjälper gärna till om det behövs.

jag kan hjälpa till med hemsidan om det behövs, jag bygger i dreamweaver

jätte roligt om vi kunde få till något:bump:

Jag skickar dig en artikel om "Hill Therapy" genom vanlig mail. Jag ska börjar Red på det nu i veckan.

hoppas hoppas.

men hur hade du tänk dig medlemmarna. ska det vara savvy medlemmar och sen skils från icke savvy medlemmar eller hur blir det på savvyclub punkten? kommer alla få bli medlemmar hur som hälst och savvy club är helt utanför dethär eller?

för med tanke på om man kunde på med sidan i savvyclub så att alla svenska savvyclub medlemmar fick en länk, och att deras savvy inlogg även fungerar på våran sv.parelli sida?

och vad blir det för domän? tyvärr är ju parelli.se upptaget av eddesjö..

Så gott som allt på parelli och pnh är upptaget om man inte vill ha typ .cz :angel:
Vi får vara smarta och komma på något annat helt enkelt :D

hoppas hoppas.

men hur hade du tänk dig medlemmarna. ska det vara savvy medlemmar och sen skils från icke savvy medlemmar eller hur blir det på savvyclub punkten? kommer alla få bli medlemmar hur som hälst och savvy club är helt utanför dethär eller?

för med tanke på om man kunde på med sidan i savvyclub så att alla svenska savvyclub medlemmar fick en länk, och att deras savvy inlogg även fungerar på våran sv.parelli sida?

och vad blir det för domän? tyvärr är ju parelli.se upptaget av eddesjö..

Men jisses vad du har kommit långt i planerna.. :p

Har inte tänkt så mycket på detaljerna.. vet inte hur det funkar med savvyclub, har man alltså en inloggning där så kunde det väl vara fint om man kunde använda samma inloggning, men det beror väl på hur det skulle funka rent tekniskt... sen vill man ju att även icke-savvyclub-medlemmar ska kunna vara med. Är ju inte alla som har råd att vara med där tex.
Enklast är kanske om svenska savvyclubmedlemmar får en länk bara, så har man en egen login där. Men det kunde ju vara kul om det fanns länk från parelli direkt, så alla lätt hittar den, typ nya som är intresserade osv.
Ska kolla med Helena om domänen, hon lär väl inte ha användning för den längre? Annars hittar vi på något bra... parellisverige.se kanske eller nått?

Hey allihopa!

Jag vara borta i 5 dagar, och ser vad ni har gjort! Ni jagade bort folk:angel: och planera hemsidor mm.

Jag hade pratade med Erika när hon var här sista lika med Tubbe (fast på tele) att vi skulle kunne har distrikter. Så att vi har letare att hitta andra med samma intresse. Att kunna göra studie circles och playdays mm. Jag gärna ta Dalarna! Att vi har lokalen här så är det lätt att ordna boende, mat och plats för hästar. Täkt det som en lite semester med häst. Tubbe har samma möjlighet med. Vi kunne gör en Parreli träff sammtidet runt kursen i semteber för de som är intresserad!?!?

När det gäller "In A Whisper" så har jag den och den är på vandring genom denna tråd. Kookaburra hade det sist så nu skulle det ligger hos Diny (samma med NEC Dvd's) Men Diny har inte varit här inne i ett tag så jag har lämnatt ett meddelande åt henne attvolk vänta. Om det är någon ny som vill vara på listan så PM mig så gå de i turordning.

Nu har vi varit på tävling med Red och det gick så där. Min häst som brukar aldrig lyfta sin huvud mer än nödvändigt (vill gärna sova) var helt plötslig en giraff. Det var ny med ridhus och att matte var på rygg och inte bredvid. Så fort jag kliv av eller att någon stog bredvid så var han sin gamla själv. Men det var lite svårt att får över tala domaren att låta någon galopp bredvid han under tävlingen:rofl:. Så vi tränade att bara vara där. Vi gjorde två klasser men jag var diskad (vet inte om det är rätt stavat) från en för vi stängde inte grinden hella vägen.:cool: men men han gjode allt i trail som jag hoppades även en riktig stvår bror som hade sidoväggar och var trångt. Först var han rädd sen gick han rakt up på den och sen stannade och det var så trångt så att jag hade lyftat up mina fötter på nåt konstig sett så jag kunne inte ger en signal att gå framåt.:rofl: så där stog vi. Fast det såg kastlig ut från publiken sidan var jag skit nöjd ändå. SÅ nu vet jag vad vi ska göra vi ska bara miljö träna som bara den. åker till alla ridhusar jag kan bara för att får han mer avslappnat med mig ovan istället bredvid. VI var 5:e i showmanship men det var jag som klantade till det. Jag stog och tänkte "FAN va varmt jag kan nästan inte andas" och glömde totalt att domaren tittade på.:o Zonade ut på nåt sett. Jag hoppade av restan av klasserna för jag insåg han var inte redå än. men vi red på kvällarna bland alla hästar och folk. En kompis tränade sliding stops som Red tyckte var helt läskigt:eek:. Och som vanlig vill han hälsa på ALLA andra hästar som var där. Det blev lite jobbig att man kunne inte gör raka spår för han vill över till andra hela tiden.

Fast det gick dålig jag bara ser det positiv att det var en fruktansvärt bra träning för han. Man aldrig vet vad man har med en grön häst när man åker hemmifrån. Jag skulle har åkt tidigare så han fick mer dagar att träna. nästa gång.

Nu på helgen har ska vi har en kurs i körning med en instruktör som är en väldigt Naturlig hästmänniska så jag ser fram emot detta. Min mans Nordis är redan klart men jag vill lära från grunden när det gäller detta. Så jag ska ta Pors min dotters Russ.

Toria - Nej ingen sadel än. Jag ska ringer idag och vissa min irratetion:mad:. Det har gått nu 3 veckor sen de drog det från kortet. Och det ska bara ta 3-4 dag från tyskland. Men hittills är jag bara SÅ NÖJD med Fusion så det är spännade med att vänta till NP kommer.

Lotus7 - Var tog ni semester?

Marer - Det är det jag tänkte med län.:idea:

nu ska jag pcka ur bilen och åter hämtas med lunch med man i byn. Ha en bra dag!!!

Man kan lägga en länk i en tråd men att vi redan betala till SC så är det SC som har rätt att hålla det för sig själv. Så om vi ska börjar nåt här i svergie så tycker jag att det är öppet till alla annars är det många som mista ut och vi får inte vetta om alla som redan träna PNH och som är intresserad. Jag tycker vi vill har mer intresserad och inte ska gör det svårt för folk att vi blir med. precis som denna tråd.:D. Det finns smygg tittare som blev ennumer nyfiken pga av den och har nu börjat att träna PNH.

Vi var på Gotland. Det var helt underbart :love:
Dock blev jag så förfärad över vad många hästhagar som hade taggtrådsstängsel :eek:
Jag trodde det var förbjudet men det kanske det inte är :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar