Hey allihopa!
Jag vara borta i 5 dagar, och ser vad ni har gjort! Ni jagade bort folk
och planera hemsidor mm.
Jag hade pratade med Erika när hon var här sista lika med Tubbe (fast på tele) att vi skulle kunne har distrikter. Så att vi har letare att hitta andra med samma intresse. Att kunna göra studie circles och playdays mm. Jag gärna ta Dalarna! Att vi har lokalen här så är det lätt att ordna boende, mat och plats för hästar. Täkt det som en lite semester med häst. Tubbe har samma möjlighet med. Vi kunne gör en Parreli träff sammtidet runt kursen i semteber för de som är intresserad!?!?
När det gäller "In A Whisper" så har jag den och den är på vandring genom denna tråd. Kookaburra hade det sist så nu skulle det ligger hos Diny (samma med NEC Dvd's) Men Diny har inte varit här inne i ett tag så jag har lämnatt ett meddelande åt henne attvolk vänta. Om det är någon ny som vill vara på listan så PM mig så gå de i turordning.
Nu har vi varit på tävling med Red och det gick så där. Min häst som brukar aldrig lyfta sin huvud mer än nödvändigt (vill gärna sova) var helt plötslig en giraff. Det var ny med ridhus och att matte var på rygg och inte bredvid. Så fort jag kliv av eller att någon stog bredvid så var han sin gamla själv. Men det var lite svårt att får över tala domaren att låta någon galopp bredvid han under tävlingen
. Så vi tränade att bara vara där. Vi gjorde två klasser men jag var diskad (vet inte om det är rätt stavat) från en för vi stängde inte grinden hella vägen.
men men han gjode allt i trail som jag hoppades även en riktig stvår bror som hade sidoväggar och var trångt. Först var han rädd sen gick han rakt up på den och sen stannade och det var så trångt så att jag hade lyftat up mina fötter på nåt konstig sett så jag kunne inte ger en signal att gå framåt.
så där stog vi. Fast det såg kastlig ut från publiken sidan var jag skit nöjd ändå. SÅ nu vet jag vad vi ska göra vi ska bara miljö träna som bara den. åker till alla ridhusar jag kan bara för att får han mer avslappnat med mig ovan istället bredvid. VI var 5:e i showmanship men det var jag som klantade till det. Jag stog och tänkte "FAN va varmt jag kan nästan inte andas" och glömde totalt att domaren tittade på.
Zonade ut på nåt sett. Jag hoppade av restan av klasserna för jag insåg han var inte redå än. men vi red på kvällarna bland alla hästar och folk. En kompis tränade sliding stops som Red tyckte var helt läskigt
. Och som vanlig vill han hälsa på ALLA andra hästar som var där. Det blev lite jobbig att man kunne inte gör raka spår för han vill över till andra hela tiden.
Fast det gick dålig jag bara ser det positiv att det var en fruktansvärt bra träning för han. Man aldrig vet vad man har med en grön häst när man åker hemmifrån. Jag skulle har åkt tidigare så han fick mer dagar att träna. nästa gång.
Nu på helgen har ska vi har en kurs i körning med en instruktör som är en väldigt Naturlig hästmänniska så jag ser fram emot detta. Min mans Nordis är redan klart men jag vill lära från grunden när det gäller detta. Så jag ska ta Pors min dotters Russ.
Toria - Nej ingen sadel än. Jag ska ringer idag och vissa min irratetion
. Det har gått nu 3 veckor sen de drog det från kortet. Och det ska bara ta 3-4 dag från tyskland. Men hittills är jag bara SÅ NÖJD med Fusion så det är spännade med att vänta till NP kommer.
Lotus7 - Var tog ni semester?
Marer - Det är det jag tänkte med län.
nu ska jag pcka ur bilen och åter hämtas med lunch med man i byn. Ha en bra dag!!!