F
Filosofen
Sv: PNH Tjatter - Part II
Treshholds = Trösklar
Treshholds = Trösklar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
visst Lotus! Jag ska också prova genast det! Igår var hemskt. Hur länge till det började vissa en förbättring? Jag har bråttom!
Treshholds (inte treshholes Lundborg) På svenska säger jag "räddgränser" Nån annan som har ett bra ord på det???
Å vad spnnande, den padden vill jag se, så skynda dig med bild!
Själv är jag helt slut idag. Var till Frövi igår och höll utbildning. 11h tåg totalt, tur och retur, plus 6h utbildning. Men det gick jätte bra och jag är nöjd över min insats.
Åkte tåg Svall-Gävle-Sandviken-Borlänge-Falun-Ludvika-Kopparberg-Frövi och hem Frövi-Avesta-Fors-Sandviken-Gävle-Svall. Åkte jag förbi någon av er?
Exakt! ..vad jag skulle skriver.
Och jag lägga på lite till
Jessica-
Som Jennie skrev så många gånger är det att folk gör rätt med ge up för fort. T ex man börjar på phas 1 och kommer till 2 även 3 men de aldrig vissa 4. förstår vad jag menar? Pm hon är RB så kan hon också var lite introvert och dessa hästar kan låsa up i benen. Vissa även ser ut som att de vägra eller eller de bry inte vad om vad du vill. Om det är fallet så börhöver hon tid. Om du börjar skaka rep och kommer till phas 2-3 och hon ser ut som hon ska backa eller bara lyfta, stanna i den phas du är i för en stund om hon verkligen fösöker så du ger henne tid för att kommer på vad du vill(man kan öka såsmåning om om hon fastnar). Sen belöna dirikt! komihåg "reward the slightest try!" (belöna fö den minst försök). Vissa bara lyfta fram foten (stompa i backen), det är en försök men för dessa hästar snart tror det är bara det du vill, att lyfta foten . Man bara sitter samma tryck lite mer till de gör mer än att bara lyfta foten. Och belöna omedbart så fort hon försöker eller gör rätt.
Komihåg det PNH beskrev för 7 games är en "Bas Plan" sen måste du ta in för varje horsenality och adjustera för det.
7 games L1 ska inte vara perfekt det kommer senare i L2 Gör det så hon förstår vad du vill och är inte ovillig men hon behöver inte flytta på phas 1 och du behöver inte använda phas 4 längre.