PNH i Västra götaland?

M

Mynta00

Hej!

Vet inte om jag är på rätt forum, försökte en gång tidigare under "Gnägg" men fick inga svar...
Tänkte bara höra om det finns några PNH-utövare i Västra Götaland, gärna i närheten av Lidköping där jag själv bor. Är nyinflyttad och det vore jättekul att få kontakt med andra som hanterar enligt Parelli.

Sv: PNH i Västra götaland?

Vi, eller jag just nu, håller på att sätta upp en liten parellisajt där vi kan hitta varann. Håll koll på www.parellisweden.se så ska jag förhoppningsvis snart få igång den! :p
Jag har en tjej som har sin häst i samma stall som mina som iaf håller till i gbg på somrarna, ska höra om hon vet någon annan...

Jag är inte renodlat PNH, men följer många av de principerna. Blandar med klickerträning och lite annat skojsigt.
Håller till i Skara, så det är ju inte så långt. Här finns ett par stycken som tränar NH (jag har ingen kontakt med dem, men har sett annonser på hästar de säljer som NHtränade).
I Hällekis finns ju Rebecka Öst som tränar NH och trick, hon är duktig. Kolla hemsidan http://www.horse-vision.se/

Jag håller inte på med renodlad PNH men med NH.

Finns i Skövdetrakten.

Hör av dig via PM om du vill ha kontakt. :)

Har rebecka börjat med NH?
Det hon visat i sin video är ju mer trickträning än NH.
Sen är ju frågan vad som är NH, dock tycker jag att hon håller på mer med tricks.

Inte för att det spelar s stor roll, men var nyfiken på om hon lagt till NH till det hon visat på sin video.

När jag pratade med henne i höstas om trickträning sa hon att de inriktade sig mer på NH nu. Jag ville komma och titta på en tricklektion, men de tränade tydligen mest NH nu.
Sen kan ju trickträning vara en del i NH för en del, men jag tror hon är mer åt Parelli-hållet. Som Lisbet Jonsson kan jag tänka mej.. Har inte sett något med henne på sista tiden så jag vet inte.

Hej Minda och alla andra som svarat!

Jag blev jätteglad att höra från P(NH):are i västgötatrakterna!

För mig är det inte så viktigt om det är PNH eller NH, sökte PNH:are eftersom jag själv gått kurs just med PNH. Jag tycker det viktigaste är inställningen till häst och träning, dvs respekt, ömsesidig förståelse och kommunikation utan våld och då är ju NH och PNH bra alternativ!

Det skulle vara väldigt roligt att träffas för träning, inspiration, (peppning om man kör fast!:)), både med och utan pållar. Tänker också, att är man några intresserade är det lättare att kanske ordna kurser eller liknande.
Har tyvärr svårt att anordna träff själv eftersom jag varken har tillgång till paddock eller rundcorall hemma just nu men om intresse finns kanske det finns andra som har bättre möjligheter? Hör av er så kan man ju bolla lite idéer och förslag!

Glada hälsningar Charlotte

Vi kanske skulle ordna en NH-träff i Västra Götaland? :)

Jag har inte mina hästar här så jag kan tyvär inte komma med dom men jag kan komma själv.
Söker stallplats till mina två hingstar så beroende på när träffen är kanske jag ändå kan komma med en av (dom otroligt snälla) hjärtemonstrena. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 090
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar