Plötslig övertid?

Sv: Plötslig övertid?

Kl

Dags igen....
får veta idag att jag måste köra barn en extra sväng imorgon så jag jobbar till 12:30 istället för 10.. har ju körning 13:00 igen så det funkar ju inte. (Kör och vilotider funkar dock eftersom jag ska vänta på barnen ett par timmar dit jag kör dom).

Jag har hundar och annat att sköta och behöver mina timmar mellan passen. Får ångest och vet inte vad jag ska säga. Han kan väl inte säga att jag måste men säger jag ifrån får jag nog sparken. Inte för att jag har lust att vara kvar här men finns inte andra jobb här ute.

Gör det?

Rast=fri att förfoga över tiden (kan förvisso som hos oss, avtalas bort, men vi har istället måltidsersättning. Känner inte till något bussbolag som har det så men det är vanligt inom tankbilsbranschen då vi inte får lämna våra fordon hur som helst). All annan overksam tid är väntetid!

Dessutom ska arbetsgivaren informera om övertid (planerad, alltså sådan du skriver om) i GOD tid.

Jag tycker du ska ta ett snack med facket.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 730
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp