Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en kompis som har okrossbart glas i fönster i boxarna, ska fråga henne vilken tillverkare. Min vet har det oxå.
Ja det får du. Själv har jag okrossbart plexiglas och slipper då fönstergaller. Företaget jag köpte det av sågade till rutorna så det var bara att sätta upp fönsterna.
Har hört att man kan ha plexiglas som fönstergaller, men jag har ingen information om vilken tjocklek som krävs. Någon som vet?
Någon som har förslag på godkända "fönstergaller" till bra pris? Jag kollar efter annonser i närheten men det finns inte mycket just nu..
/U
Jag har satt upp kompostgaller på mina stallfönster. Busenkelt och billigt!
Vi har tillverkat egna galler typ som Hattifnatten beskrev. Vi tog en bräda ca 5 cm tjock, fäste den som en fönsterbräda och samma sak uppe. Vi köpte armeringsjärn 10 mm och skar dem i längder efter hur höga fönstren var. Sedan borrade vi hål i bräderna och trädde i järnen (som två ljusstakar mot varandra). Enkelt och billigt. Järnen kan man måla med speciell järnfärg som finns i färgbutiker. Man kan välja tjockare eller smalare armeringsjärn om man vill. Tänk bara på att inte ha för långt avstånd mellan järnen så att en hov eller mule kan komma mellan.
Ja det får du. Själv har jag okrossbart plexiglas och slipper då fönstergaller. Företaget jag köpte det av sågade till rutorna så det var bara att sätta upp fönsterna.
Vi hade någon form av "okrossbart" plexiglas i vårt förra stall. Funkade jättebra tills en häst stack ut ett ben genom ett av fönstren. Mycket splitter, mycket blod och en rejät trasig häst blev resultatet och stallvärden satte raskt upp rejäla galler framför fönstren efter olyckan.