Pleasure-ämne?

Sv: Pleasure-ämne?

wrangler skrev:
Aha... fick för mig att den var såld?

Jag förstår vad du menar :smirk:

Näe, men hon har stått/står i träning hos en norska (Lena Opsal) tror jag som nu har flyttat till Sverige. Om jag inte fått det hela om bakfoten vill säga....:crazy: :o

Jo, men Lena Opsal bor väl i Sverige nånstans nu? Har för mig att jag läst det i nån tidning under året.

Lena Opsal bor ju här :D Nej, men inte så långt från där jag bor. Halmstad med omnejd.

malumbub skrev:
Jo, men Lena Opsal bor väl i Sverige nånstans nu? Har för mig att jag läst det i nån tidning under året.

Det var ju det jag skrev......;)
Men då hade jag inte fått det hela om bakfoten alltså!

:D Är det svårare att rida pleasure på en häst som inte är framavlad för just western än att rida t.ex. trail, horsemanship med en häst som inte är framavlad för western? Eftersom pleasure bedöms mkt på hästen exteriör så antar jag att det svårt att rida pleasure på t.ex. en häst som inte är avlad för western. Har jag rätt? Jag t.ex. köpte en häst i somras för att rida hopp/dress men har alltid velat rida western, och jag har ridit lite "westernstil" om man kan kalla det så, det går superbra, både jag och hästen känner att de är de vi vill rida, alltså western, pållen är ett 8-årigt sto, 163 i mkh ca, en tysk häst, oldenburger, hollsteiner, hannover, angloarab och fullblod i stammen, men mest liknar hon ett fullblod på typen, mkt snygg!, hon är nätt, långbent, smidiga, lätta rörelser och snabb, har lätt för samling (ligger inte på så hög utbildningsnivå än). OM jag skulle rida pleasure på henne, på "låg" nivå, skulle det funka bra eller måste jag ha en t.ex. quarter för att nå?:) Tack för synpunkter.

På låg nivå kan du ju rida på vad för häst som helst egentligen. Medtävlande på D nivå har ju mer sällan quarters än korsningspållar :)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 906
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar