"Platta framfötter!?"

H

hendelpendel

Min foderponny blev skodd förstagången sedan hon kommit till mig i Torsdags. När hovslagaren är klar säger han att hon har "Platta framfötter" med trodde hon varit det jämt. Dum som jag är glömde jag fråga vad som menades med det :o

Någon som vet vad som menas med det?
Kan det skada hästen?

Sv: "Platta framfötter!?"

Många fullblod är plattfotade, t.ex. Det medför att de kan få ont i sulorna på grovt grus eller liknande underlag, samt att de ofta är väldigt ömfotade när de tappat skor eller om de går för länge mellan skoningarna. Har själv en "Kalle Anka" i stallet, som stundvis inte ens kan gå på vanliga grusvägar. På gräs och sand är det däremot inga som helst problem.

Sv: "Platta framfötter!?"

Okej, hon går överallt, grus gräs.. Det verkar hon inte ha några problem med.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 815
Senast: morgaine
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: IngelaH
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka