Singoalla
Trådstartare
Är inte helt klar över vad som är när i det du beskriver (sorry ), men är det så illa i dagsläget att du gråter varje dag och inte tar dig upp på morgnarna? Då tror jag du kanske borde söka hjälp. Det är inte något enormt allvarligt steg egentligen, det är helt enkelt bättre att få en liten skjuts i rätt riktning så du kan må bättre snabbare än att envist traggla på (och riskera att i värsta fall sjunka djupare) "bara för att". Jag tror, på din beskrivning, att du skulle vara hjälpt av en samtalskontakt och det är aldrig fel att ta hjälp för att komma framåt.
Jag har funderat på det också. Framför allt när det var som värst i början av året. Nackdelen när man mår så dåligt är bara att man sällan har energi att ta tag i en sådan sak Så det blev aldrig av. Nu mår jag lite bättre men det är fortfarande vissa dagar som känns helt hopplösa. Jag tänker alltid att det säkert är bättre i morgon, och sen nästa dag, och sen nästa dag men det är fortfarande ganska grått och deppigt. Så du kanske har rätt. Det kanske är dags att ta tag i det..