Plats flyttad för SM?

lakrits

Trådstartare
Är det så att det inte blir nåt SM på Greva i år?
Eller är det inte det Öppna SM som det visades annons om i Lucky Rider?

I så fall blir det kanske inget för mig.....det är ju jättelångt att åka...buhu.

Sv: Plats flyttad för SM?

Jaha.....nu är frågan besvarad. Inget Sm på Greva i år..det Öppna alltså.

kollade på eniro... mellan falköping(visst bor lakris typ där?) och nyköping är ca 30 mil...

det är långt. men det går ju att åka kvällen innan. en tjej på ridklubben åkte mellan sparreholm -sundsvall å red samma dag.. lämpligheten att rida när hästen nästan färdats 50mil samma dag vet jag dock inte om det är att rekomendera....

det går om man vill ;)

Som Sellan sa...ca. 30 mil. Jag ska inte tävla men då jag besökt tävlingen tidigare år så vill man ju inte missa den. Men frågan är om jag känner för att åka så långt bara för att titta.

*kl*

Någon som vet varför man valt att flytta på arrangemanget?
Greva var väl jättebra?

det enda jag hört om grevagården är att de har haft uselt underlag. altså megadåligt.. kanske därför?

borde vara i timrå istället. tycker jag iaf.
och Rick / Maj-britt Lemay tyckte att det var superduper underlag här :bump:

*knapplån*

Det är väl jättevälkommet för alla som inte bor nära Greva att det Öppna SMet flyttas. Hade jag bott kvar i Stockholm hade jag jublat o :banana:, för då hade jag ju fått nära att åka o titta!
Nu bor jag 4 mil från Greva, så jag får väl åka upp till mamma i Stockholm då o dra med mig kompisar därifrån till SMet då...

Jag tycker det är bra att det flyttas lite. Visst Grevagården är en superanläggning men alla bor inte i Skara-Skövde området och då är det väl schysst att det flyttas runt lite så alla får nära någon gång. Sedan kan det vara skoj att se en annan anläggning och variera sig lite. :D
Om man tänker på alla western ryttare i sverige och inte bara sig själv så är det en god tanke tycker jag.
/Erik , har närmare till Greva ds.;)

WRAS SM'et eller "öppna SM" som det kallats de två senaste åren har flyttat runt från år till år beroende på vilken klubb som varit arrangör! Att det varit två år i rad på Grevagården beror alltså på att RHA som rikstäckande förening valt att vara där. När nu Nyköpingsklubben åtagit sig att arrangera så blir det naturligtvis på deras "hemmaplan", inget konstigt alls tycker jag.
En del får längre, en del får kortare och är man tillräckligt intresserad så åker man oavsett avstånd.

Ninni

Lite trist när både Böckeberga och öppna sm flyttar...:(
Både skåne och okna ligger alldeles för långt bort...

tur att iaf ranch horse classic ligger inom 3h körning..:)

Fast det är lite kul för oss i norr;) , nu får ju vi lite behagligare avstånd!!!!:d :)

Jo det förstår jag!:) ni era stackare blir ju ofta bortglömda...:crazy:
igentligen skall man inte gnälla, har ju nästan alla tävlingsplatser inom 6h;)

jag tycker fortfarande att SM:et ska förflyttas till Timrå!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 351
Senast: hollypolly
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka